Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-162Dni -4Godzin -9Minut -45Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

AAA Auto: W wyniku pandemii rynek aut używanych w Polsce spadł o 230 tys. szt.

Powiązane

Rynek samochodów używanych w Polsce skurczył się o 230 000 aut z powodu pandemii koronawirusa, wynika z analizy AAA Auto. Jednocześnie, ze względu na brak samochodów na rynku, ceny wzrosły o jedną dziesiątą, a firma spodziewa się dalszego wzrostu w przyszłym roku.

Pomimo dwóch fal pandemii koronawirusa, Aures Holdings w tym roku sprzeda w swojej sieci AAA Auto około 70 tys. samochodów, co będzie piątym najlepszym wynikiem w 28-letniej historii firmy. Druga fala pandemii koronawirusa potwierdziła rozwój internetowej sprzedaży używanych samochodów, która będzie teraz jednym z głównych kierunków rozwoju firmy, zapowiedziano.

“Niestety, powstała sytuacja, której obawiał się cały sektor motoryzacyjny. W związku z pandemią koronawirusa nasze oddziały przez kilka tygodni w tym roku były zamknięte dla klientów lub zostały objęte innymi restrykcjami. Na szczęście tym razem udało nam się sprzedać w sieci większą ilość samochodów niż wiosną, ale nadal nie udało nam się uzyskać ponad połowy normalnej sprzedaży. Nasz całoroczny wolumen sprzedanych samochodów w grupie wyniesie około 70 000. Sprzedaż internetowa wyniesie około 10%” – powiedziała dyrektor generalna Aures Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA Auto Karolina Topolová, cytowana w komunikacie.

 

“Dzięki szybkiemu rozpoczęciu sprzedaży aut używanych poprzez internet i dużemu zainteresowaniu nimi w okresie otwarcia oddziałów, AAA Auto sprzedało 66 tys. samochodów w ciągu jedenastu miesięcy. Z tego 37,7 tys. znalazło nabywców w Czechach, 12,6 tys. w Polsce, 13,1 tys. na Słowacji i 2,6 tys. na Węgrzech” – dodała Topolová.

Sieć posiada stabilną podaż około 12 000 samochodów w Europie Środkowej, z czego 8 000 w Czechach.

Mimo, że dane za ten rok dostępne są tylko za 11 miesięcy, można powiedzieć, że na rynku aut używanych nastąpił gwałtowny spadek liczby pojazdów, podkreśliła firma.

“Na przykład w Czechach do końca roku na rynku będzie brakować prawie 100 tys. aut, w Polsce prawie 230 tys., a na Słowacji prawie 60 tys. Przykładowo, w Republice Czeskiej do zeszłego roku oferowano około 900 tys. samochodów, w Polsce – ok. 2,5 mln, a na Słowacji – ok. 430 tys. samochodów. Szacujemy, że tegoroczna liczba samochodów oferowanych w Czechach to około 800 tys. samochodów, czyli o co najmniej 100 tys. samochodów mniej niż w roku ubiegłym” powiedział dyrektor operacyjny sieci AAA Auto Petr Vaněček.

W tym roku obniżył się średni wiek używanych samochodów. W Czechach trend ten widoczny jest od 2017 r., kiedy to wartość ta wynosiła najczęściej 10 lat i stopniowo osiągała tegoroczne 9 i pół roku. Podobnie było na Słowacji, gdzie średni wiek wynosił nawet 9 lat, w porównaniu do 10 lat w 2017 r. W Polsce wręcz przeciwnie, są tutaj oferowane najstarsze samochody, a średni wiek wzrósł z 11 do 12 lat w ciągu ostatnich pięciu lat. Średnia wartość przebiegu aut w ciągu ostatnich pięciu lat najbardziej zmalała na rynku słowackim, ze średniej z ostatnich pięciu lat wynoszącej ok. 170 tys. km – do 157 tys. km w tym roku. W Czechach samochody używane najczęściej oferowane są z przebiegiem 147 tys. km, który także się obniżył, a w Polsce średnia wartość przebiegu jest stabilna i wynosi około 180 tys. km, podano także.

“W Polsce ceny rosną stabilnie od 2016 roku. Można powiedzieć, że w ostatnich latach rosły one o około 1 700 zło rocznie. Ten wzrost jest spowodowany wieloma czynnikami, zwłaszcza w sektorze nowych samochodów. Mały SUV Škody Karoq kosztował kilka lat temu 69 000 zł, dziś nie spada poniżej 100 000 zł” – dodał Vaněček.

Według niego przyczyną wzrostu cen są przestoje w dostawach części i samochodów, zamknięte sklepy, presja na elektromobilność, kary za emisje, wzrost ceny wynajmu samochodów i podwyżki cen leasingu.

Podobnie jak w innych sektorach handlu detalicznego, pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój sprzedaży internetowej na rynku samochodów używanych, wynika także z materiału.

“Światowy trend sprzedaży online używanych samochodów w wielu krajach przekracza wzrost o ponad 100%. Tendencja ta jest widoczna głównie w Europie Zachodniej i USA” – powiedział dyrektor wykonawczy laboratorium innowacji AuresLab Aures Holding Stanislav Gálik.

Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W Polsce grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o. Spółka posiada 57 oddziałów, w tym 13 w Polsce. AAA Auto sprzedało w Polsce 15 tys. aut używanych w 2019 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

Najszybsza w historii drukarka imagePROGRAF, nowy model Canon imagePROGRAF TZ-30000 łączy...

Nowy model Canon imagePROGRAF TZ-30000 łączy w sobie szybkość druku z nowoczesnymi funkcjami, wspierającymi produktywność i wydajność. Dzięki ulepszonej obsłudze materiałów do zadruku oraz...

Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadził na rynek trzy nowe serie...

Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadził na rynek trzy nowe serie monitorów wielkoformatowych z grupy MESSAGE. Pełna gama obejmuje następujące serie: NEC MESSAGE Essential...

Europosłowie interweniują w sprawie upolityczniania rozwoju 5G. Geopolityka nie powinna przeszkadzać...

Geopolityka nie powinna przeszkadzać w uczciwej konkurencji na rynku UE, zwłaszcza w tak istotnym temacie jak technologia 5G, która może mieć ogromną rolę w odbudowie gospodarki po pandemii...

ZYXEL Nebulizacja – czyli o tym, jak łatwe stało się zdalne...

Człowiek, nowoczesna łódź, morze i… zarządzanie siecią ze smartfonu - spot promujący rozwiązanie Nebula firmy Zyxel przedstawia administratora nie jako człowieka za biurkiem (które...

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej: 60 mln euro z Funduszy Norweskich...

W ramach konkursu w programie "Rozwój przedsiębiorczości i innowacje" 90 małych i średnich przedsiębiorstw otrzyma łącznie 60 mln euro dofinansowania na rozwój innowacyjnych rozwiązań,...