Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1289Dni -21Godzin -52Minut -35Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

AB S.A. zdradza swoją receptę na sukces w obszarze B2B. Dystrybutorzy i ich narzędzia są pierwszym źródłem informacji o produktach dla klientów B2B, wynika z badania AB S.A.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Dystrybutorzy i ich narzędzia są pierwszym źródłem informacji o produktach dla klientów B2B – wynika z badania przeprowadzonego przez AB S.A. – największego dystrybutora technologii w Polsce. Spółka pod koniec wakacji przeprowadziła badanie satysfakcji wśród swoich klientów. Ankietowani wskazali, że głównym źródłem informacji o produktach jest dla nich platforma www.abonline.pl, czyli należąca do spółki platforma e-commerce. Na drugim miejscu ankietowani wskazali producentów. Wyniki z ankiet dostarczają też wielu ważnych informacji na temat popularności narzędzi w obsłudze klientów biznesowych.

 

Polski dystrybutor od zawsze stara się w optymalny sposób odpowiadać na potrzeby swoich partnerów i wsłuchuje się w ich oczekiwania. Tym razem zaprosił ich do wypełnienia Ankiety Satysfakcji Klienta. Zaproszenie zostało skierowane do użytkowników platformy www.abonline.pl. Wnioski okazują się bardzo budujące dla jednego z największych dystrybutorów IT w Europie. Pokazują też, które narzędzia i obszary są kluczowe w obsłudze klientów biznesowych w Polsce.

 

Ponad 96% ankietowanych resellerów poleca AB S.A. jako dystrybutora. Niemal taki sam procent ankietowanych ocenia łatwość zamawiania produktów w serwisie www.abonline.pl. To potwierdza, ze prowadzenie sprzedaży poprzez platformy e-commerce jest najskuteczniejszym rozwiązaniem we współpracy z klientami biznesowymi. Sprzedawcy bardzo wysoko oceniają AB S.A. za dostępność opiekuna handlowego, szerokość oferty i poziom informacji o produktach. Spółka poprosiła też swoich klientów o wskazanie najkorzystniejszej metody kontaktu ze swoimi pracownikami. Ankietowani wskazywali głównie pocztę elektroniczną i połączenia telefoniczne. Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe i newslettery.

 

Cieszymy się, że dotychczasowa współpraca i nasze zaangażowanie jest tak dobrze oceniane przez naszych klientów i partnerów. Ten wynik nie tylko utwierdza nas w przekonaniu, że kierunek rozwoju, który sobie wyznaczamy w obszarze jakości obsługi klienta jest właściwy i przynosi zamierzone efekty, ale motywuje nas do tworzenia kolejnych nowych rozwiązań m.in. z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. – wyjaśnia Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu w AB S.A.

 

Wyniki ankiety pokazały również, jak kluczową rolę w procesie sprzedaży pełni synergia wynikająca ze współpracy dystrybutora z producentem. Szczególnie jest to kluczowe w kwestii dostarczania wiedzy o produktach. Ponad 71% ankietowanych wskazało, że wiedzę na ten temat uzyskuje z platformy www.abonline.pl. Na drugim miejscu znalazły się na równi wyszukiwarki i strony internetowe producentów (60%). Z kolei 35% klientów wskazało, że tego typu informację czerpie bezpośrednio z rozmów i spotkań z pracownikami AB S.A.

 

Z danych dystrybutora IT wynika, że co drugi sprzedawca informacje biznesowe czerpie z takich mediów społecznościowych jak LinkedIn i Facebook.

 

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży”: Dariusz Kwieciński, prezes Fujitsu Polska, gościem pierwszego odcinka drugiej serii programu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...