Niemal co dziesiąty Polak wydaje ponad 500 zł miesięcznie na zakupy online, wynika z raportu Advox. Blisko połowa kupujących online przeciętnie wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Ponad 1/5 wydaje pomiędzy 301 a 500 zł miesięcznie, a niecałe 20% pomiędzy 51 a 100 zł.
Z raportu Advox wynika, że 28% kupuje przez Internet raz w tygodniu lub częściej – blisko 3% nawet codziennie. Większość, bo blisko 60%, robi to raz lub kilka razy w miesiącu. 44% przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robienia przez nich zakupów w Internecie znaczny wpływ miała pandemia. Spośród osób, które zauważyły tę zależność, 61% na skali od 0 do 10, gdzie 0 oznaczało, że ta częstotliwość nie zwiększyła się prawie wcale a 10, że robią zakupy już tylko przez Internet, wskazało wartości 6 lub wyższe, podano w raporcie pt. “Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”.
Najpopularniejszymi urządzeniami, za których pośrednictwem Polacy robią zakupy w Internecie, pozostają komputer stacjonarny lub laptop, wskazane przez ponad połowę badanych. Ponad 1/4 używa do tego przeglądarki na smartfonie lub tablecie, a niemal 1/5 korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych, wskazano również.
“Coraz więcej osób, szczególnie młodych, ceni sobie wygodę robienia zakupów w dowolnym miejscu i czasie, dlatego mobile commerce, zwany też mCommercem, jest dziś niezwykle ważnym aspektem działań proklienckich. Z mobilnych aplikacji zakupowych, które w Polsce dopiero rosną w siłę, korzysta już 70% użytkowników smartfonów na świecie” – powiedział CEO Advox Studio Rafał Gadomski, cytowany w komunikacie.
Polacy przez Internet kupują w zasadzie wszystko, w tym ubezpieczenia, które wskazało 20% badanych, oraz samochody i części samochodowe, wskazane przez 24% badanych. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów od lat pozostają odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62% respondentów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie – 56% odpowiedzi, a na trzecim kosmetyki i perfumy – 49% odpowiedzi. Najrzadziej kupowane online produkty to oprogramowanie komputerowe (13% odpowiedzi) oraz materiały budowlane i wykończeniowe (14%). Co piąty internetowy konsument robi tą drogą zakupy spożywcze. W sumie 80% internetowych konsumentów po zakupach dodaje swoje recenzje produktów na stronach sklepów internetowych.
Raport “Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” powstał na podstawie wyników badania zrealizowanego metodą CAWI przez firmę badawczą w dniach 13-20 września 2021 r. na grupie reprezentatywnej 1000 osób.
Pamiętacie firmę Palm? Jej najnowszy produkt to coś, z czym ta marka nigdy się nie kojarzyła.