Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1290Dni -12Godzin -55Minut -15Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Alphabet podaje wyniki finansowe. Poniżej oczekiwań analityków.

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Alfabet podał wyniki finansowe za ostatni kwartał 2022 roku. Nie był to dobry czas dla firmy-matki takich biznesów jak Google czy YouTube, o czym świadczą zaprezentowane rezultaty. 

Zysk na akcję wyniósł jedynie 1,05 USD, podczas gdy analitycy oczekiwali 1,18 USD. Przychody Alphabet wyniosły w Q4 2022 76,05 mld USD, podczas gdy oczekiwania analityków wyniosły 76,53 mld USD.

Jak kształtowała się struktura przychodów Alphabet? Większość działań grupy przyniosła oczekiwane rezultaty, jednak dwie części internetowego giganta zawiodły w ostatnim kwartale. Przychody z reklam w YouTube osiągnęły 7,96 mld USD (w porównaniu z oczekiwanymi 8,25 mld USD). Przychody z Google Cloud to natomiast 7,32 mld USD (w porównaniu z oczekiwanymi 7,43 mld USD). Przychody Google z wyszukiwarki i innych źródeł wyniosły 42,60 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Inne przychody Google, które obejmują sprzęt i przychody YouTube niezwiązane z reklamami, wyniosły 8,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Firma podała również, że poniesie opłatę w wysokości od 1,9 do 2,3 miliarda dolarów, głównie w pierwszym kwartale 2023 roku, w związku ze zwolnieniami 12 000 pracowników, które ogłosiła w styczniu. Spodziewa się również poniesienia kosztów w wysokości około 500 milionów USD związanych ze zmniejszoną powierzchnią biurową w pierwszym kwartale. Ostrzega także, że w przyszłości możliwe są inne opłaty za nieruchomości.

Dyrektor finansowy Alphabet, Ruth Porat powiedziała podczas rozmowy o zarobkach firmy, że Alphabet dodał 3455 osób w ciągu kwartału, z których większość to stanowiska techniczne. Firma znacznie spowalnia tempo zatrudniania, starając się zapewnić długoterminowy zyskowny wzrost, i obwinia o spadki przychodów z YouTube wycofanie zarówno planowanych, jak i bezpośrednich reklam w trudnym klimacie gospodarczym.

To właśnie YouTube jest obecnie swoistym kłopotem dla Alphabet. Przychody z reklam w YouTube nie spełniły oczekiwań analityków i wyniosły 7,96 mld USD – o 8% mniej niż 8,63 mld USD rok wcześniej. Oprócz ogólnego spadku wydatków na reklamę, YouTube stoi również w obliczu zwiększonej konkurencji ze strony TikToka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...