Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1284Dni -1Godzin -34Minut -13Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Amerykanie starają się wymusić na Australii zaniechanie zmian, które sprawiłyby, że Facebook i Google płaciłyby za treści pochodzące od australijskich mediów.

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Rząd USA zwrócił się do władz Australii o zniesienie proponowanych przepisów, które, jeśli wejdą w życie, sprawią, że ojczyzna kangurów będzie pierwszym krajem na świecie, który zmusi Facebooka i Alphabet/Google do płacenia za wiadomości pochodzące z lokalnych mediów.

W odezwie, w której zwrócono się do rządu o „zawieszenie” planów, amerykańscy przedstawiciele handlowi (pracownicy dyplomatyczni odpowiedzialni o relacje handlowe) Daniel Bahar i Karl Ehlers zasugerowali zamiast tego Australii „dalsze badanie rynków i, jeśli to konieczne, opracowanie dobrowolnego kodeksu”. Przekładając to na język bardziej zrozumiały – alternatywą wobec szykowanych przez Australię zmian miałby być nie tyle przepis, ile deklaracja, zapewne składająca się z ogólników.

Przygotowywane przez Australię prawo ma szerokie poparcie polityczne w parlamencie. Jeśli wejdzie w życie, Google i Facebook będą podlegać obowiązkowemu arbitrażowi cenowemu, jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia handlowego w sprawie płatności dla australijskich mediów. Amerykanie, tradycyjnie już, walczą o dominującą pozycję swoich gigantów cyfrowych na rynkach swoich sojuszników. Nie zawsze jest to tak wyraźne “przywoływanie do porządku” jak w przypadku tzw. Lex Uber w Polsce. Jednakże w komunikacie do władz Australii przedstawiciele odchodzącej już administracji prezydenta USA nie kryją nawet jaka jest motywacja i jakie mogą być następstwa nie stosowania się do dyktatu USA.

„Rząd Stanów Zjednoczonych obawia się, że próba uregulowania przez ustawodawstwo pozycji konkurencyjnej określonych graczy (…) z wyraźną szkodą dla dwóch firm amerykańskich może skutkować szkodliwymi skutkami” – napisano w dokumencie  – “(…) co może wzbudzić obawy w odniesieniu do międzynarodowych zobowiązań handlowych Australii”

Planowane prawo powstało jako efekt 18-miesięcznych prac przez przewodniczącego Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) oraz  konsultacji, które obejmowały także Google i Facebooka. Dochodzenie ACCC wykazało, że na każde 100 dolarów australijskich wydanych na reklamę online, 53 dolary trafiają do Google, 28 dolarów do Facebooka, co dla pozostałych zostawia ledwie 19 dolarów australijskich. Więcej o nowym prawie w Australii można przeczytać tutaj:

Australia wprowadzi nowe prawo, które wpłynie na lokalny internet. Facebook i Google zapłacą wydawcom za treści w serwisach informacyjnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...