Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1254Dni -21Godzin -55Minut -25Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Android kontra Jabłko, czyli co różni użytkowników telefonów? Komputronik przeprowadził badania ponad 6000 użytkowników smartfonów

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

90% posiadaczy telefonów nie chce zmienić smartfona na taki z innym systemem. Polacy kochają albo Androida albo iOSa. Ale mają różne podejście do tego, co jest najważniejszą cechą ich telefonu. Komputronik przeprowadził badania ponad 6000 użytkowników smartfonów. Dzięki temu wiemy między innymi, jak często wymieniają oni swój telefon na lepszy model.

 

Systemowa miłość

W październiku 2023 Komputronik przeprowadził badania użytkowników smartfonów. Wzięło w nim udział 6607 osób. Wszyscy zostali podzieleni na wstępie na dwie grupy. Tych, którzy używają telefonu z systemem Android i tych, którzy mają iPhony, a więc system iOS.

 

„Wszyscy wiemy, że świat dzieli się na iphonowców i androidowców. Chcieliśmy wiedzieć co Ich różni. Jakie mają podejście do ewentualnych zmian telefonów i z jakich powodów merytorycznych wybierają konkretne telefony. To ważne, tym bardziej, że jesteśmy po kolejnej dużej premierze iPhona i cały czas obserwujemy poszerzanie się oferty telefonów z Androidem, szczególnie o azjatyckie produkcje, często atrakcyjne cenowo i technologicznie, takie jak TECNO, Xiaomi, realme czy OPPO” – mówi Karolina Pietz-Drapinska, dyrektor marketingui PR Komputronik.

 

I tak z ankiety wynika, że 92% użytkowników iOS i 91% posiadaczy telefonu z Androidem nie chce zmieniać smartfona na taki z innym systemem operacyjnym. Ale aż 8% androidowców, którzy nie mieli nigdy iPhona planuje systemową zmianę. Odwrotnie, czyli przejść z iOS na Androida, jeśli nigdy się z niego nie korzystało, chce tylko 1% uczestników badania. W tym samym czasie aż 7% iphonowców, chce wrócić do telefonu z Androidem. Odwrotne, plan powrotu z Androida na iOS, ma tylko 2% Polaków.

77% użytkowników iOS deklaruje, że zawsze kupuje nowy telefon przy zmianie (czasami lub zawsze używane urządzenia kupuje 14% osób), a dla Androida nowe telefony wybiera 81% osób (czasami lub zawsze używane urządzenie kupuje 12% osób).

Polacy telefony wymieniają najczęściej co 3 lata (66 do 69%), a częściej, bo co dwa lata, robi to 25 do 27% osób ankietowanych.

 

Skąd ta miłość?

Jak wynika z badań Komputronik, posiadacze iPhonów kupili swoje telefony z powodu jakości zdjęć jakie robi ich aparat (62%) i szybkości procesora w smartfonie (53%). Mniej ważna była dla nich pojemność baterii (41%), wielkość pamięci telefonu (34%) czy jakość nagrywanych filmów (28%).

 

„Miłość czasem bywa ślepa, ale jeśli wybór telefonu związany jest z jakąś konkretną jego cechą to czasem klienci potrafią długo analizować każdy szczegół i porównywać produkty. W Komputronik zauważamy też istnienie grupy odbiorców, którzy szukają ofert w sieci, ale muszą sami dotknąć, przeklikać i zapytać. Stąd wiele osób korzysta z naszych salonów stacjonarnych, gdzie dodatkowo i od razu może skorzystać choćby z opcji zabezpieczenia ekranu” – mówi Rafał Rysiew, Business Unit Manager, Dział Zarządzania Produktami Komputronik.

 

Inaczej sprawa wygląda, kiedy o powodach miłości mówią użytkownicy telefonów z Androidem. Dla nich ważna jest jakość procesora (61%), ale i pojemność baterii (59%). Dla takich osób kolejną ważną cechą urządzenia jest wielkość pamięci (50%) i jakość zdjęć (48%). Nieważna dla androidowców wydaje się jakość nagrywanych filmów, bo za istotny parametr uznaje ją tylko 15% użytkowników.

 

IT RESELLER nr 354/2023 “W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

MWC 2024: Motorola zaprezentowała usługę Smart Connect

Podczas MWC 2024 w Barcelonie Motorola nie prezentuje wprawdzie nowych modeli smartfonów, co nie oznacza, że należąca do Lenovo marka, nie miała niczego do...

Qualcomm zaprezentował Snapdragon X80 5G – flagowy modem 5G z dedykowanym...

Qualcomm ma swój poważny udział w rynku mobilnych modemów 5G. Teraz firma z San Diego zaprezentowała nowy model modemu, Snapdragon X80 5G, oferujący jeszcze...

AB S.A. z nowym partnerem – CyberPower w ofercie wrocławskiego dystrybutora

AB S.A., wiodący dystrybutor rozwiązań IT, ogłasza swoją autoryzację jako dystrybutora marki CyberPower. Ta strategiczna współpraca oznacza poszerzenie oferty firmy o innowacyjne rozwiązania z...

MWC 2024: Lenovo pokazało ThinkBook Transparent Display – laptopa z przezroczystym...

Lenovo zaskakuje branżę technologiczną na MWC 2024. Firma pokazała coś, co na poziomie samej koncepcji jest tyleż zaskakujące, co dyskusyjne: laptopa z przezroczystym ekranem.  Mimo...

MWC 2024: Sztuczna inteligencja zawita do zegarków Amazfit

Zepp Health, firma produkująca smartwatche Amazfit, wprowadza na rynek rewolucyjny system operacyjny dla smartwatchy, Zepp OS 3.5, będący pionierem w dziedzinie urządzeń wearable opartych...