Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1286Dni -15Godzin -33Minut -52Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ASM Sales Force Agency: Średnia wartość wzorcowego koszyka FMCG wzrosła o 2% m/m w styczniu.

Powiązane

Średnia wartość wzorcowego koszyka wyniosła 229,2 i wzrosła o 2% m/m w styczniu, wynika z badania cen przykładowego koszyka zakupowego, czyli zestawienia najpopularniejszych produktów FMCG kupowanych przez Polaków w celu zaspokojenia różnych potrzeb życiowych (tj. nabiału, mięsa i wędlin, napoi, dodatków, słodyczy, chemii domowej, kosmetyków, alkoholi i in.) przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency (ASM SFA). Najdroższe ponownie okazało się e-grocery. Różnica w cenach to ponad 17,53% (sklepy stacjonarne vs. online).

“W styczniu badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka zakupowego kształtującą się na poziomie 229,2 zł, co oznacza wzrost średniej o 5 zł, czyli o 2% w porównaniu z grudniem 2020  r. W badaniu odnotowaliśmy również wzrost ceny koszyka maksymalnego w stosunku do analogicznego badania wykonanego w styczniu 2020 r. W styczniu 2021 r. koszyk złożony z najdroższych produktów kosztował 332,50 zł, a w styczniu 2020 r. – 306,08 zł, co daje różnicę na poziomie 26,42 zł, tj. 8%” – czytamy w komunikacie.

Analiza średniej wartości koszyka zakupowego w styczniu wskazała na sklepy sieci Auchan, w których po raz kolejny można było kupować najtaniej. Tam średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency wyniósł 206,35 zł. Z kolei najdroższy koszyk zakupowy w kanale tradycyjnym odnotowaliśmy w sieci Selgros – tam za zakupowy należało zapłacić średnio 249,46 zł, czyli o 20,89% więcej. Ponownie w ujęciu całkowitym to e-grocery było kanałem najdroższym. Tam średnia suma koszyka zakupowego kształtowała się na poziomie 272,65 zł, podano także.

“Początek roku 2021 ponownie wykazał najwyższą średnią wartość koszyka zakupowego w kanale online, co daje prognozy dalszych miesięcy ze wzrostową tendencją i rosnącą siłą przebicia e-commerce. Niezmiennie w najniższej wartości koszyka zakupów już od kilku miesięcy przoduje Auchan – lider niskich cen w 2020 r. Koszyk zakupowy tej właśnie sieci ponownie jest dużo niższy niż średnia prezentowana wartość koszyka – różnica to 22,85 zł, co daje oszczędność średnio na poziomie 9,97%” – powiedział dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński, cytowany w komunikacie.

Według ASM Sales Force Agency, analizując zarówno kanał sprzedaży online, jak i offline, można stwierdzić, że w zdecydowanej większości (9 z 11) sklepów objętych badaniem ceny w styczniu br. były wyższe niż w ubiegłym miesiącu.

“Spadek cen odnotowaliśmy jedynie w sklepach sieci Intermarché oraz Kaufland – odpowiednio -1,82% i -0,33%. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w e-grocery (+6,70%) , a w kanale tradycyjnym – w sklepach sieci Selgros (6,62%)” – czytamy także.

Styczeń 2021 r. przyniósł większe zróżnicowanie cenowe w porównaniu z grudniem 2020 r. W ubiegłym miesiącu najdroższe produkty w e-grocery odnotowano w 7 z 10 kategorii.

“W obecnym raporcie wykazujemy najwyższe ceny online w 4 kategoriach: mięso /wędliny/ryby, mrożonki, nabiał oraz słodycze. Dobrze wypadło w zestawieniu Makro – tam w aż 4 kategoriach produktowych: nabiał, napoje, produkty tłuszczowe i słodycze – odnotowaliśmy w styczniu 2021 r. najniższe ceny” – podano także.

Według badania, kolejny analizowany miesiąc pokazał, że w przypadku minimalnych cen produktów ponownie przoduje sieć Auchan – w styczniu oferowała bowiem 10 produktów w cenach minimalnych. Żadnej ceny minimalnej nie oferowała sieć Carrefour, w przypadku której średnia wartość koszyka zakupowego była o 16,45 zł większa niż w przypadku Auchan. Najmniej najtańszych produktów mogliśmy znaleźć w kanałach e-grocery – 1 produkt z minimalną ceną, natomiast w sieciach sklepów Lidl, Kaufland, Intermarché, Biedronka – po 3 produkty z minimalną ceną.

 “W 11 badanych sklepach, 6 z nich obniżyło swoje ceny w styczniu 2021 roku, w odniesieniu do analogicznego okresu w 2020 roku. W pozostałych 5 sieciach odnotowaliśmy wzrosty” – podsumowano w materiale.

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zalicza się 5 sklepów online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl oraz MEGASAM24.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy. Raport obejmuje łącznie 50 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii.

ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano dniach 19-21 stycznia 2021 r

ASM Sales Force Agency jest spółką zależną ASM Group S.A. czołowej polskiej spółki holdingowej, specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu. Do grupy kapitałowej zarządzanej przez ASM Group S.A. należą spółki prowadzące działalności na terenie Polski, Włoch oraz w krajach DACH – Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...