Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-911Dni -15Godzin -3Minut -46Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Aż 92% firm przyznaje, że musi zrobić więcej w zakresie polityki informacyjnej dotyczącej AI i bezpieczeństwa danych, wynika z najnowzego raportu Cisco

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Cisco opublikowało wyniki 2023 Data Privacy Benchmark Study. Była to szósta edycja badania opinii profesjonalistów odnośnie do ochrony prywatności danych. Pomimo trudnego otoczenia gospodarczego, organizacje nadal inwestują w prywatność, przy czym wydatki znacznie wzrosły – z 1,2 mln USD trzy lata temu do 2,7 mln USD w tym roku. Jednak 92% respondentów uważa, że ich organizacja musi zrobić więcej, aby zapewnić klientów o bezpieczeństwie ich danych. Badanie wykazało również, że priorytety firm w zakresie ochrony prywatności różnią się od priorytetów konsumentów.

 

Rozbieżność między oczekiwaniami konsumentów a strategiami prywatności firm 

W badaniu stwierdzono rozdźwięk między środkami ochrony prywatności danych stosowanymi przez firmy a tym, czego konsumenci oczekują od organizacji, zwłaszcza jeśli chodzi o sposób, w jaki stosują i wykorzystują one sztuczną inteligencję (AI).

Inne badanie Cisco – zeszłoroczne 2022 Consumer Privacy Survey – wykazało, że 60% konsumentów jest zaniepokojonych sposobem, w jaki organizacje stosują i wykorzystują obecnie AI, a 65% straciło już zaufanie do organizacji w związku z ich praktykami w tym zakresie. Konsumenci stwierdzili również, że najlepszym sposobem na zwiększenie ich komfortu byłoby zapewnienie możliwości rezygnacji z rozwiązań opartych na AI. Z drugiej strony z badania wynika, że zapewnienie tej możliwości było wybierane najrzadziej (w przypadku 22%) spośród opcji, które organizacje wprowadziłyby w celu uspokojenia konsumentów.

 

“Jeśli chodzi o zdobywanie i budowanie zaufania, zgodność z przepisami nie wystarczy” – powiedział Harvey Jang, wiceprezes i dyrektor ds. prywatności w Cisco.

 

Przejrzystość w korzystaniu z danych była najważniejszym priorytetem dla konsumentów (39%), aby zaufać firmom, podczas gdy badane organizacje uważały, że priorytetem numer jeden w budowaniu zaufania klientów jest zgodność z przepisami (30%).

Mimo że 96% firm uważa, że posiada procesy pozwalające spełnić odpowiedzialne i etyczne standardy, których klienci oczekują w przypadku rozwiązań i usług opartych na AI, 92% respondentów uważa, że ich organizacja musi zrobić więcej, aby zapewnić spokój konsumentów w zakresie ich danych.

 

Zwrot z inwestycji w prywatność 

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, organizacje nadal inwestują w ochronę prywatności – wydatki na ten cel wzrosły z 1,2 mln USD trzy lata temu do 2,7 mln USD w tym roku. Ponad 70% badanych organizacji wskazało, że uzyskuje “znaczące” lub “bardzo znaczące” korzyści z inwestycji w ochronę prywatności, takie jak budowanie zaufania klientów, zmniejszenie opóźnień w sprzedaży lub ograniczenie strat wynikających z naruszenia danych. Średnio organizacje szacują korzyści w tym zakresie na blisko dwukrotność wydatków (dokładnie 180%), a 94% wszystkich respondentów wskazało, że ich zdaniem korzyści z ochrony prywatności przeważają nad kosztami.

W związku z tym, że prywatność jest kluczowym priorytetem biznesowym, coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, że każdy w ich organizacji odgrywa istotną rolę w ochronie danych. W tym roku 95% respondentów stwierdziło, że “wszyscy pracownicy” muszą wiedzieć, jak chronić prywatność danych.

 

“Podejście firm do prywatności danych ma wpływ nie tylko na zgodność z przepisami” – powiedział Dev Stahlkopf, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. prawnych w Cisco. “Inwestycje w prywatność napędzają wartość biznesową w zakresie sprzedaży, bezpieczeństwa, operacji, a co najważniejsze – zaufania”.

 

Koszty lokalizacji danych i większe zaufanie do globalnych dostawców 

Przepisy dotyczące prywatności odgrywają ważną rolę, umożliwiając rządom pociąganie organizacji do odpowiedzialności za sposób, w jaki zarządzają danymi osobowymi, a 157 krajów (względem poprzedniego roku, odpowiednie legislacje wprowadziło 12 nowych państw) posiada obecnie przepisy dotyczące prywatności. Mimo że przestrzeganie tych przepisów wiąże się ze znacznym wysiłkiem i kosztami, 79% wszystkich respondentów korporacyjnych stwierdziło, że przepisy dotyczące prywatności miały pozytywny wpływ.

Chociaż 88% respondentów uważa, że ich dane byłyby bezpieczniejsze, gdyby były przechowywane wyłącznie w ich kraju lub regionie, badania wskazują, że nie jest to zgodne z prawdą, jeśli weźmie się pod uwagę koszty, bezpieczeństwo i inne kompromisy. Co niezwykłe, 90% stwierdziło również, że globalny dostawca, działający na dużą skalę, może lepiej chronić dane w porównaniu z dostawcami lokalnymi.

 

„Rozwijamy się wraz z kanałem partnerskim (…) Jest dla nas kluczowy” – komentuje podczas Kongresu Partnerów HPE Kinga Piecuch, Prezes Zarządu HPE Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Wpadki Microsoftu z nową aktualizacją Windows 10 powodują poważne problemy ze...

Windows 10 jest w poważnych tarapatach dzięki najnowszej łatce od Microsoftu, według wielu raportów od użytkowników opisujących różne problemy - niektóre z nich są...

Ferrari padło ofiarą cyberataku, konsekwencje nie są jeszcze w pełni znane

Włoski producent samochodów Ferrari ostrzegł swoich dobrze sytuowanych klientów, że ich dane osobowe mogą być zagrożone. "Z przykrością informujemy o incydencie związanym z przestępczością internetową...

ABI Research prognozuje, że cała gałąź produktów TinyML, wzrośnie z 15...

Dziedzina TinyML to obszerny, szybko rozwijający się obszar technologii i aplikacji uczenia maszynowego, który obejmuje sprzęt, algorytmy i oprogramowanie. Te osiągnięcia zbiegają się w...

Hewlett Packard Enterprise kupi spółkę OpsRamp aby umożliwoć jednolite podejście do...

Hewlett Packard Enterprise informuje o zawarciu ostatecznej umowy zakładającej przejęcie OpsRamp – firmy z sektora ITOM (zarządzanie operacjami IT), która umożliwia monitorowanie i zarządzanie...

Samsung opracowuje chipset do komunikacji UWB (ultra-wideband)

Samsung Electronics zaprezentował swój pierwszy ultra-szerokopasmowy (UWB) chipset łączący w sobie bardzo dokładne możliwości śledzenia lokalizacji i zabezpieczeń, zwiększając swoją rolę w urządzeniach mobilnych,...