Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-74Dni -2Godzin -58Minut -20Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Bain&Co.: Ponad 1/4 Polaków zaczęła częściej korzystać z e-bankowości w pandemii.

Powiązane

Polacy zdecydowanie ograniczyli w czasie pandemii wizyty w oddziałach banków, szczególnie zlokalizowanych w centrach miast i dzielnicach biurowych. Ponad 25% ankietowanych deklaruje, że częściej zaczęło korzystać z usług bankowości elektronicznej i mobilnej i w przyszłości będzie nadal korzystać z cyfrowych kanałów dostępu, wynika z badania Bain & Company wśród około 10 tys. klientów banków detalicznych w ośmiu krajach. Zmiany preferencji klientów detalicznych oznaczają, że banki muszą położyć większy nacisk na rozwój procesów w kanałach wirtualnych i monitorować poziom satysfakcji klientów.

Podczas pandemii niemal połowa Polaków (49%) zupełnie zrezygnowała lub zmniejszyła liczbę wizyt w oddziałach. Pod tym względem Polska jest w zdecydowanej czołówce, a wyprzedza ją jedynie Brazylia, gdzie 65% klientów zaniechała wizyt w bankach oraz Wielka Brytania, gdzie banki przestało odwiedzać 55% klientów. Dla ośmiu przebadanych przez Bain & Company krajów średnia wyniosła 41%. We Włoszech, gdzie pandemia uderzyła wyjątkowo mocno – z bezpośrednich kontaktów z bankami zrezygnowało jedynie 16% badanych. Zdaniem ekspertów Bain & Company, dane te pokazują, że o ile część klientów po prostu odłożyła w czasie fizyczny kontakt z placówką, to jednak duża grupa wybrała kontakt zdalny, podano.

W Polsce ponad jedna czwarta ankietowanych deklaruje, że zaczęła częściej korzystać z usług bankowości elektronicznej i mobilnej. Ta grupa twierdzi też, że w przyszłości będzie nadal korzystać z cyfrowych kanałów dostępu.

“Teraz kluczowe pytanie dotyczy tego, czy pandemia w sposób trwały zmieniła zachowanie klientów i nie powrócą oni do starych zwyczajów, kiedy sytuacja wróci do normy. Aby na nie odpowiedzieć banki muszą bacznie obserwować czy oferta produktów i usług dostępnych zdalnie satysfakcjonuje klientów, na przykład stale badając NPS (Net Promoter Score). Z naszych badań wynika, że jeżeli klienci będą zadowoleni z jakości obsługi w kanałach zdalnych, to duża część z nich nie będzie chciała wracać do wizyt w placówkach” – powiedział młodszy partner w Bain & Company Marcin Szczuka, cytowany w komunikacie.

Wzrost zainteresowania bankowością elektroniczną i mobilną kosztem wizyt w oddziałach wymaga więc od banków położenia większego nacisku na rozwój zarówno procesów obsługowych jak i sprzedażowych w kanałach wirtualnych, zaznaczono.

“Z naszych wcześniejszych badań wynika, że choć Polacy w znacznym zakresie wykorzystują internet do wyszukiwania produktów i usług finansowych, to często nie są w stanie sfinalizować zakupu takiego produktu lub usługi bez konieczności fizycznej wizyty w oddziale. Niektóre banki dokonały znacznego postępu w tym zakresie poprzez umożliwienie wykorzystania kanałów zdalnych, ale dla większości pozostaje to istotny problem, z którym będą musiały się jak najszybciej zmierzyć” – dodał Szczuka.

Jak podkreślono, wywołane pandemią zmiany w zachowaniach klientów detalicznych wymagają też od banków dalszej analizy sieci placówek i funkcji jakie pełnią w modelu biznesowym danej instytucji finansowej.

“Polskie banki od dłuższego czasu ograniczają rozmiary stacjonarnej sieci sprzedaży, co ma związek z rozwojem bankowości cyfrowej, konsolidacją sektora i presją na zmniejszanie kosztów działalności. Na koniec sierpnia liczba oddziałów i innych placówek obsługi klienta wyniosła nieco ponad 12 tys. i była o 3% niższa niż rok wcześniej” – zaznaczono.

Jednak jak zwracają uwagę eksperci Bain & Company, banki nie powinny koncentrować się tylko na wielkości sieci detalicznej, ale również na jej lokalizacji. Pandemia pokazała, że nie wszystkie placówki zostały dotknięte w ten sam sposób. Wzrost odsetka osób pracujących zdalnie sprawił, że zwiększyło się natężenie ruchu w placówkach zlokalizowanych w dzielnicach mieszkaniowych i na peryferiach dużych miast, natomiast klienci detaliczni rzadziej odwiedzają placówki położone w centrach i dzielnicach biurowych, podsumowano.

Bain & Co. jest jedną z największych firm doradztwa strategicznego na świecie. Powstała w 1973 roku i posiada 57 biur w 36 krajach. Specjalizuje się w usługach doradczych dla zarządów firm działających w sektorze finansowym, przemysłowym, ochronie zdrowia oraz handlu. Jest też wiodącym doradcą funduszy private equity.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy dotyczące trendów technologicznych „Future Disrupted: 2021”. Prognozy te opierają się na śledzeniu trendów...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai!...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai (jap. Zaufanie, partnerstwo). Jak w praktyce wygląda obecnie rynek druku, czego mogą oczekiwać...

Google, Polski Fundusz Rozwoju i Operator Chmury Krajowej uruchamiają program ‘Firmy...

Google, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz Operator Chmury Krajowej uruchamiają nowy bezpłatny program szkoleniowo-rozwojowy, w którym pomogą 15 000 polskich przedsiębiorców rozwinąć biznes w...

Ministerstwo Aktywów Państwowych: Spółki Skarbu Państwa zbudują 15 szpitali tymczasowych COVID-19.

Spółki Skarbu Państwa zbudują w całej Polsce 15 szpitali tymczasowych dla chorych na COVID-19: 4 szpitale na Mazowszu, 4 w Małopolsce, 3 na Dolnym...

Najnowsze

Andrzej Oślizło został powołany na stanowisko prezesa Develii.

Rada nadzorcza Develii powołała Andrzeja Oślizło na stanowisko prezesa zarządu, podała spółka. Od 30 maja 2020 r. obowiązki prezesa Develii pełnił Paweł Ruszczak. "Cieszę się,...

Narodowy Bank Polski sprzedał 7-dniowe bony pieniężne za 167,79 mld zł.

Narodowy Bank Polski (NBP) sprzedał 7-dniowe bony pieniężne NBP o wartości nominalnej 167 794,3 mln zł, podał bank centralny. Popyt wyniósł 167 794,3 mln zł....

‘Minutes’ Rady Polityki Pieniężnej: Inflacja w 2021 r. może być wyższa...

Podczas posiedzenia Rady Polityki Pieniężnej (RPP) 6 listopada br. część członków RPP oceniła, że inflacja w 2021 r. może być wyższa niż przewidywana w...

Oxford Economics: Huawei dodał ok. 1,5 mld zł do PKB Polski...

Wpływ działalności Huawei na gospodarkę Polski w 2019 roku dał całkowity wzrost PKB o ponad 1,48 mld zł i niemal 10 tys. miejsc pracy,...

KPRM: Zamiast fizycznego prawa jazdy – od jutra wystarczy aplikacja mObywatel.

Kierowcy nie będą musieli od soboty, 5 grudnia, posiadać przy sobie uprawnień do kierowania pojazdem; wystarczy, że w swoich telefonach będą mieli zainstalowaną aplikację...