Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1263Dni -23Godzin -37Minut -30Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

BCG: 85% firm na świecie chce redukować emisję CO2, plany realizuje w pełni 11%.

Powiązane

Kwestia redukcji emisji dwutlenku węgla jest postrzegana jako istotna przez 85% z blisko 1 300 firm na świecie ankietowanych przez Boston Consulting Group (BCG). Jednakże tylko 11% z nich udaje się zrealizować plany w tym zakresie, podało BCG. Według firmy konsultingowej, tym, co może pomóc w realizacji planów w zakresie redukcji CO2 jest właściwe mierzenie postępu w tym zakresie – przy zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI).

“Z naszych badań wynika, że firmy chcą redukować CO2 i jest to dla nich ważny temat. Widzimy świadomość tego problemu oraz zobowiązania, które zostały podjęte w tym obszarze w ostatnich latach. W rzeczywistości firmom bardzo trudno jest przestrzegać i trzymać się tego, do czego się zobowiązały. Tylko 11% z nich trzyma się zobowiązań” – powiedział szef BCG Gamma – jednostki BCG specjalizującej się w zaawansowanej analityce danych Sylvain Duranton podczas konferencji prasowej online.

Na pytanie, na ile ważna jest dla firmy redukcja emisji, 4% respondentów odpowiedziało: nieważna, 12% – trochę ważna, 29% – ważna i 56% – bardzo ważna. Jedynie 11% firm zredukowało emisję w ostatnich pięciu latach zgodnie ze swoimi planami (tj. zrealizowało co najmniej 75% zakładanej redukcji).

“Głównym wnioskiem z badania jest fakt, że firmy nie potrafią właściwie zmierzyć swoich zobowiązań. Obecnie tylko 9% firm na świecie w pełni mierzy swoje emisje” – dodał Duranton.

91% respondentów przyznało, że nie udało im się w pełni zmierzyć postępów w zakresie redukcji emisji. 81% dokonało jedynie częściowych pomiarów emisji wewnętrznych (tj. powstających w fazie produkcji w firmie) i zewnętrznych (dotyczących z jednej strony surowców służących do produkcji, a z drugiej – wykorzystywania gotowych produktów firmy). 10% udało się zmierzyć w pełni jedynie emisje zewnętrzne, natomiast 9% – z pełni zmierzyć wszystkie emisje.

“Jeśli więc tylko 9% przedsiębiorstw jest w stanie zmierzyć swoje emisje, bez wątpienia niewiele przedsiębiorstw jest w stanie dotrzymać swoich zobowiązań. A jak możemy zobowiązać się do redukcji emisji, jeśli nie potrafimy zmierzyć tego, co robimy?” – skomentował szef BCG Gamma.

 

“Istnieje poważna luka w naszym globalnym systemie i chcemy wykorzystać szczyt COP26, aby uświadomić firmom tę lukę i powiedzieć im, że AI jest jednym z rozwiązań, które pozwalają, by – przy użyciu symulacji i ekstrapolacji – bardzo dokładnie ocenić ślad emisyjny związany z różnymi produktami, nawet jeśli nie mamy bezpośrednich środków” – dodał.

BCG jako jedyna firma konsultingowa została partnerem szczytu klimatycznego COP26, który odbędzie się 1-12 listopada br. w Glasgow.

“AI może pomóc nam opanować złożoność danych i dać nam o wiele bardziej dokładny i szczegółowy zestaw danych w firmie, aby podejmować lepsze decyzje. Nasze doświadczenia pokazują, że firmy, które zaczynają korzystać z AI, poprawiają precyzję pomiarów emisji o 30-50% w stosunku do efektów, które osiągały używając narzędzi manualnych. Jeśli połączymy ten potencjał z możliwościami, jakie AI daje przy ocenie scenariuszy, identyfikacji najlepszych inicjatyw i optymalizacji działań firmy, sztuczna inteligencja daje szansę na skokową poprawę” – wskazał globalny lider zespołu Sustainability and Social Impact (SI) w BCG Richard Hutchinson.

Badanie BCG wykazało, że firmy nie mierzą emisji w sposób właściwy. Nie udaje im się: dokonywać wyczerpujących pomiarów, mierzyć dokładnie, a także często i automatycznie.

81% respondentów pomija część emisji wewnętrznych, 66% nie raportuje wcale emisji zewnętrznych, choć stanowią one średnio ponad 90% emisji w firmach; 76% badanych deklaruje, że nie jest w stanie zmierzyć pełnego śladu węglowego swoich produktów i usług, w tym wpływu użytkowania produktu i jego wycofania z eksploatacji. Respondenci szacują średni poziom błędu w swoich pomiarach emisji na 30% do 40%.

Z badania wynika, iż firmy chcą częściej dokonywać pomiarów, ale będzie to wymagało nowych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.

Wśród najbardziej potrzebnych narzędzi badane firmy wymieniały: automatyczną kalkulację śladu (48%), narzędzia do symulacji (45%), zautomatyzowane pobieranie danych i raportowanie (39%), narzędzia do tworzenia map drogowych (31%) oraz narzędzia do śledzenia postępów (28%).

“Nie ulega wątpliwości, że trwa już transformacja w kierunku zerowego poziomu emisji. Myślę, że większość ludzi coraz bardziej wierzy, że to się stanie. A kiedy już w to uwierzymy, zdamy sobie sprawę, że będzie to dla firm na świecie największa transformacja od czasów rewolucji przemysłowej. Szacujemy, że przejście gospodarki do tego etapu będzie wymagało w ciągu najbliższych trzydziestu lat inwestycji rzędu 100-150 bilionów euro” – podsumował Hutchinson.

Huawei Polska oraz Startup Academy ogłosili skład Kapituły konkursu Huawei Startup Challenge 2, nie zabrakło uznanych ekspertów ze świata nauki, biznesu oraz administracji publicznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Naukowcy z UEK potwierdzają brak wpływu masztów telekomunikacyjnych na ceny nieruchomości 

Już po raz drugi badacze z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie sprawdzili, czy istnieje związek między budową stacji bazowych (BTS) a cenami nieruchomości znajdujących się...

Aż 66% firm w Polsce odnotowało przynajmniej jeden cyberincydent w 2023...

W 2023 roku 66% firm w Polsce odnotowało przynajmniej jeden incydent polegający na naruszeniu bezpieczeństwa, a 34% firm zauważyło wzrost intensywności prób cyberataków. Połowa...

Obsługa długu technologicznego kluczowym wyzwaniem dla branży IT, wynika z raportu...

Produktywność pracy programistów staje się jednym z kluczowych wyzwań dla firm na całym świecie. Specjaliści ci ponad połowę swojego czasu pracy przeznaczają na poprawianie...

Multi-cloud, AI i mechanika kwantowa, czyli przyszłość technologii chmurowej, wynikająca z...

90% czołowych firm w USA inwestuje w rozwój narzędzi sztucznej inteligencji. To stwarza wyzwania, zwłaszcza w kontekście rosnącej presji na skokowy wzrost wydajności chmury...

ASUS Zenbook DUO – pierwszy na świecie 14-calowy laptop z dwoma...

Ultramobilny laptop premium z dwoma 14-calowymi ekranami dotykowymi OLED 3K 120 Hz. Ogromna przestrzeń robocza i niezwykła wszechstronność. Niezwykły design: dwa 14-calowe ekrany dotykowe 3K...