Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-159Dni -13Godzin -26Minut -23Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących dane w sieci.

Powiązane

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających ochronę danych w sieci korzystało lub korzysta 20% z nich, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej (BIK) pt. “Cyberbezpieczeństwo Polaków 2020”.

 

“Z dostępnych usług zapewniających ochronę danych w sieci korzystało lub korzysta jedynie 20% Polaków – wykazało badanie BIK. Najbardziej zapobiegliwi najczęściej stosują usługi alertująco-informujące (51%) oraz o charakterze prewencyjnym (46%). Jednak większa grupa, bo aż 30% osób w ogóle nie korzystała lub nie interesowała się tego typu usługami” – czytamy w komunikacie.

20% respondentów badania przyznało, że w ogóle nie zabezpiecza hasłem swojego telefonu, a 25% nigdy nie zmienia posiadanego hasła, podkreślono.

“Dobre hasło tzw. silne nie może zawierać ciągu cyfr 1-6, dat urodzenia czy danych oczywistych, jak imiona rodziców, które złodzieje sprytnie mogą wykorzystać. Ważne jest także regularne zmienianie haseł, a także wyrobienie nawyku zabezpieczenia nimi smartfonu. Telefon to dziś nasze centrum dowodzenia, narzędzie płatnicze, źródło doboru oferty zakupowej i jej realizacji” – powiedział szef ds. bezpieczeństwa w BIK Andrzej Karpiński, cytowany w materiale.

Internauci potwierdzili, że programy antywirusowe najczęściej instalują w komputerach (87%), natomiast w telefonach i tabletach stosuje je 63% osób.

“W błędzie jest ten, kto sądzi, że programy antywirusowe dotyczą tylko komputerów. Eksperci zalecają, by niezależnie od systemu operacyjnego w posiadanym urządzeniu (Android/IOS), zabezpieczyć się w dodatkową ochronę w postaci programu antywirusowego. Operatorzy telekomunikacyjni posiadają także w swojej ofercie usługi ochrony telefonów komórkowych, warto wziąć pod uwagę aspekty bezpieczeństwa, a nie tylko cenę, przy wyborze oferty operatora. Ponadto, obowiązkowym elementem skutecznej ochrony na każdym smartfonie jest regularne dokonywanie aktualizacji oprogramowania zgodnie z pojawiającymi się kolejnymi wersjami jako podstawowego nawyku bezpieczeństwa” – dodał szef ds. bezpieczeństwa w BIK.

Tymczasem do aktualizowania aplikacji przyznał się co trzeci użytkownik komputera, tabletu oraz innych urządzeń podłączonych do Internetu. W tym przypadku lepsze nawyki wykazali posiadacze telefonów – 47% osób potwierdziło, że dokonuje automatycznej aktualizacji aplikacji w swoim smartfonie.

Badanie pt. “Cyberbezpieczeństwo Polaków 2020” zostało wykonane na zlecenie Biura Informacji Kredytowej przez Quality Watch, CAWI, osoby w wieku 18+, N=1040, 15 września 2020 r.

AI w rękach cyberprzestępców. Trend Micro wspólnie z Europolem i UNICRI opracowała nowy raport jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

Finansowanie zewnętrzne jako ratunek dla firm logistycznych, FMCG i sprzedawców na...

W czasie, gdy polska gospodarka stoi w obliczu trudnych wyzwań epidemiologicznych, a lokalne firmy mają problemy z płynnością finansową, pomocną dłoń wyciągają podmioty oferujące...

Nowe chmury branżowe oferują punkt startowy dla innowacji

W ciągu ostatniego roku na całym świecie doświadczyliśmy dramatycznych wstrząsów. Firmy z każdej branży skorzystały z technologii cyfrowych w celu zapewnienia odporności i sprawności niezbędnej...

Brazylia ogłasza swoje zasady aukcji 5G, brak zakazu dla Huawei czy...

Brazylijski regulator telekomunikacyjny Anatel zatwierdził w czwartek zasady aukcji dla sieci 5G. Ma się ona odbyć w tym roku i nie bedzie miała żadnych...

Beyond.pl podpisuje umowę partnerską z Hewlett Packard Enterprise i uruchamia usługi...

Beyond.pl, dostawca usług kolokacji i chmury w Polsce i Europie, ogłasza uruchomienie usług chmurowych opartych na HPE GreenLake. Dzięki HPE GreenLake klienci korzystający z...

“Technologia 5G musi stale ewoluować, aby stać się motorem digitalizacji dla...

Technologia 5G musi stale ewoluować, aby stać się motorem digitalizacji dla całej globalnej gospodarki – przekonywał na MWC Shanghai 2021 w ramach sesji dyskusyjnej...