Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-800Dni -22Godzin -28Minut -12Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Branża produkcyjna chce przewidywać przyszłość, tradycyjne modele planowania przestają być efektywne.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

74 proc. przedsiębiorstw z branży produkcyjnej uważa, że wraz ze wzrostem przychodu transformacja cyfrowa jest lub będzie znajdowała się w strategii biznesowej w najbliższych latach – wynika z raportu „Wyzwania w drodze do fabryki przyszłości” NTT DATA Business Solutions zaprezentowanego podczas tegorocznego SAP Manufacturing Day. Jaka jest kondycja polskiego sektora produkcyjnego w zakresie inteligentnej modernizacji i w jakich kierunkach zmierza cyfryzacja? Dla firmy Amica, która od ponad ćwierć wieku pracuje na narzędziach SAP, kolejnymi krokami są zwiększenie sprzedaży oraz optymalizacja w obszarze wykorzystania dostępnych mocy produkcyjnych i dostaw towarów.

Tradycyjne modele planowania przestają być efektywne. Turbulentne otoczenie wymusza na firmach szukanie strategicznych ścieżek rozwoju. Jednymi z kluczowych wyzwań stają się integracja modelu biznesowego z technologicznym oraz usprawnienia w zakresie analizy danych i prognozowania oraz harmonogramowania produkcji.

 

„Obecnie większość przedsiębiorstw reharmonogramuje lub replanuje produkcję minimum raz w ciągu zmiany. Tymczasem, żeby podejmować trafne decyzje biznesowe należy w czasie rzeczywistym śledzić przepływ wyrobów i komponentów w ramach gospodarki magazynowej oraz reagować na sytuację w oparciu o dostępność posiadanych zasobów”. – zaznaczył, podczas SAP Manufacturing DayAdam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain w SAP CEE.

 

Spójność danych i procesów jest dziś kluczowa – 84 proc. szefów produkcji oraz managerów cyfryzacji i IT z branży produkcyjnej postrzega big data jako podstawowy element koncepcji fabryki przyszłości. Nie chodzi jednak tyle o ich gromadzenie, co umiejętność wyciągania wniosków i predykcję przyszłych działań. Zintegrowane prognozowanie biznesowe umożliwiające swobodną wymianę informacji pomiędzy użytkownikami stało się celem Amiki. By wesprzeć procesy planowania popytu oraz podaży (S&OP) firma, posiadająca 10 spółek zagranicznych, 15 grup produktowych i obecna na 24 rynkach sprzedaży, sięgnęła po możliwości rozwiązania chmurowego SAP IBP. Głównymi celami wdrożenia były: zwiększenie sprzedaży realizowane między innymi poprzez usprawnienie procesu prognozowania i alokowania mocy produkcyjnych, osiągnięcie transparentności poszczególnych etapów produkcji i ich wyników oraz synchronizacja operacji planistycznych w całej grupie.

– Nasza koncepcja polegała na połączeniu planu produkcji z planem sprzedaży. Celem nie była jednak oszczędność czasu, a optymalizacja w obszarze zasobów. Nasz dotychczasowy proces S&OP prowadzony w Excelu wydawał się ułożony i spójny, wchodząc jednak w detale, czyli na poziom pojedynczej linii produkcyjnej lub zmiany, dostrzegaliśmy luki informacyjne. W efekcie prognozy długoterminowe były nieefektywne. Amica potrzebowała rozwiązania, które potrafiłoby symulować przyszłość  – wyjaśnia Robert Stobiński, Chief Digital Officer at Amica Group.

 

W przypadku firmy Amica krytyczne było wypoziomowanie produkcji w taki sposób, by z jednej strony wytworzyć zapasy magazynowe, a z drugiej, żeby posiadane rezerwy nie podwyższyły kosztów funkcjonowania, a co za tym idzie nie odbiły się negatywnie na wynikach finansowych. Integracja narzędzi SAP Analytics Cloud oraz IBP S&OP umożliwia uzyskanie wielowymiarowego planowania w czasie rzeczywistym oraz badanie różnych scenariuszy pod kątem logistyczno-finansowym w celu optymalizacji wyników. Kluczowe w tym przypadku nie jest jednak prognozowanie przyszłych wyników z aptekarską dokładnością, a poznanie trendów w zakresie popytu i podaży oraz reagowanie na potrzeby rynku.

– Przejrzystość łańcucha dostaw na wszystkich poziomach planowania jest dziś czynnikiem determinującym sukces biznesowy. Dzięki zaawansowanym algorytmom obliczeniowym, przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej mogą kontrolować wskaźniki produkcji oraz popytu, identyfikować tendencje rynkowe i wreszcie, z odpowiednim wyprzedzeniem, modelować potencjalne scenariusze działania, minimalizując ryzyka. Z wielkim szacunkiem obserwujemy kolejne wdrożenia w Amice, którą od ponad 25 lat wspieramy w procesie cyfrowej transformacji. Tym razem za sprawą redefinicji procesu S&OP firma może zwinnie reagować na zmiany rynkowe, optymalizując sposób, w jaki wytwarza i dostarcza swoje produkty – tłumaczy Dorota Zaremba, wiceprezeska zarządu SAP Polska.

 

Organizatorem wydarzenia Manufacturing Day była firma SAP Polska, a partnerami: NTT DATA Business Solutions, LeverX, Deloitte, Hycom oraz IPOPEMA.

 

Microsoft startuje z usługami chmury publicznej dla klientów rządowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Huawei Eco Connect 2022: Wydarzenie skupione na efektywnym, zrównoważonym biznesie!

Huawei przyzwyczaiło nas już do wyraźnego zaangażowania w tematykę odpowiedzialnego społecznie i środowiskowo prowadzenia biznesu. Zorganizowane w Warszawie wydarzenie Huawei Eco Connect 2022 to...

Huawei Startup Challenge III: “Będziemy wspierać (…) założycieli i założycielki startupów,...

Huawei Startup Challenge wystartował po raz trzeci. Tym razem lokalna inicjatywa polskiego oddziału firmy skupiać się będzie na rozwiązywaniu problemów z medycyną, a zwycięskie...

Realizujemy strategię, która jest odpowiedzią na nadchodzącą recesję, komentuje wyniki za...

29 listopada br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 r. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się...

Paradoks środowisk wielochmurowych: jak zapewnić równowagę między elastycznością a złożonością

Przewiduje się, że do 2023 r. 94% dużych przedsiębiorstw będzie korzystać z wielu chmur. Obecnie przeciętne przedsiębiorstwo korzysta z ośmiu chmur od wielu dostawców,...

OVHcloud w gronie „Major Players” w badaniu IDC MarketScape “Worldwide Public...

OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, został zaliczony do grona „Major Players” w badaniu IDC MarketScape: Worldwide Public Cloud Infrastructure as a Service 2022 Vendor...