Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-808Dni -12Godzin -35Minut -4Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

CEO Microsoft Xbox uważa, że kupowanie gier nie zostanie w najbliższym czasie zastąpione przez subskrypcje lub chmurę

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Wraz z najnowszą generacją konsol do gier wideo, wzrasta nacisk — zwłaszcza ze strony Microsoftu — na odejście od samodzielnego kupowania gier, z celem przesunięcia się w kierunku tworzenia i kultywowania udanej usługi subskrypcji gier. Microsoft oferuje to obecnie z Xbox Game Pass, ale według szefa Xbox, Phila Spencera, “ludzie kupujący i posiadający swoje gry będą ważną częścią biznesu przez wiele lat.”

Szef Xbox Phil Spencer niedawno usiadł z The Verge, aby omówić wszelkie tematy: od tego, jak został CEO, do opóźnień w grach i nie tylko. Spencer mówił również o odejściu Xboxa od samodzielnego kupowania gier, zamiast tego decydując się na skupienie się na swojej usłudze Game Pass. Omawiając to, Spencer powiedział:

“Nie mamy tej wizji, że wszyscy płacą nam 15 dolarów miesięcznie. Uważamy, że subskrypcja jest interesującym modelem biznesowym dla niektórych rodzajów gier i dla niektórych klientów. Naprawdę widzę to jako dywersyfikację tego, jak ludzie budują swoją bibliotekę gier lub jak twórcy docierają do klientów, do których chcą dotrzeć z treścią, którą tworzą. To zawsze będzie część biznesu, moim zdaniem. Myślę, że ludzie kupujący i posiadający swoje gry będą ważną częścią biznesu przez wiele lat.”

Spencer zakończył mówiąc “posiadanie przez naszych klientów wyboru sposobu, w jaki zdecydują się grać i jak grają, jest naprawdę fundamentalne, gdy wracamy do tego, jak podejmujemy decyzje. To dlatego nie widzisz nas robiących ekskluzywne gry w subskrypcji lub próbujących odciągnąć ludzi od kupowania gier. Uwielbiamy, gdy ludzie kupują swoje gry. To fantastyczne. Lubimy też, gdy ludzie wykupują subskrypcję. Rzeczą, na którą naprawdę patrzymy jest to, czy możemy po prostu skłonić więcej ludzi do grania w więcej gier i ułatwić to każdemu graczowi, który chce grać.”

Jak wspomniał Spencer, wszystkie tytuły Game Pass są nadal dostępne do kupienia standalone, co oznacza, że jeśli rzeczywiście chciałeś posiadać konkretną grę, możesz to zrobić i po prostu ja sobie kupić. Mimo to, biorąc pod uwagę, jak mocno Microsoft naciskał na Game Pass w ciągu ostatnich kilku lat, jego przyznanie, że nie jest to dla każdego, jest miłym zaskoczeniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Apple naprawdę chce, abyś używał fizycznego klucza bezpieczeństwa dla Apple ID

Apple ogłosiło nowe funkcje mające na celu poprawę ochrony cyberbezpieczeństwa dla swoich klientów, zarówno konsumentów, jak i firm, w tym Security Keys, możliwość korzystania...

Wietnam: wielomiliardowe dodatkowe inwestycje planowane przez LG i Samsunga

Jak poinformował we wtorek wietnamski rząd, południowokoreańscy giganci branży elektronicznej, Samsung i LG, planują zainwestować miliardy dolarów w Wietnamie. Informacje te pojawiły się po...

Microsoft Teams w końcu będzie dużo łatwiejszy w użyciu na iPadzie...

Platforma wideokonferencyjna ujawniła, że pracuje nad wprowadzeniem trybu Picture in Picture dla użytkowników iPhone'a i iPada, umożliwiając im wyświetlanie wielu okien jednocześnie na ich...

Lenovo Polska podczas uroczystej gali Lenovo Top Partners Awards 2022, w...

7 grudnia, w eleganckich przestrzeniach warszawskiego Nobu Hotel, Lenovo, największy producent komputerów na świecie, nagrodził swoich czołowych partnerów w Polsce charakterystycznymi, czerwonymi „jedynkami”.  Szkolne skojarzenia...

SK hynix opracowuje najszybszą na świecie serwerową pamięć DRAM

Południowokoreański producent układów scalonych SK hynix ogłosił w czwartek, że opracował najszybszy na świecie moduł pamięci serwerowej. Nowy produkt, DDR5 Multiplexer Combined Ranks Dual In-line...