Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-738Dni -17Godzin -54Minut -23Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

CEO Salesforce o nakładach na bezpieczeństwo: „Nie ma linii mety, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i socjotechnikę”

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Marc Benioff, CEO Salesforce, powiedział, że jego firma ma znacznie wciąż wiele do zrobienia w obszarze cyberbezpieczeństwa. Słowa te padły po udanym ataku na Ubera, z wykorzystaniem aplikacji czatu Salesforce Slack.

Uber podał w miniony poniedziałek, że za cyberatakiem, który miał miejsce w zeszłym tygodniu, stoi grupa hakerska Lapsus$. Ta sama grupa nie próżnowała przez cały rok, a jej ofiarą padły już takie firmy jak: Nvidia, Samsung czy Cisco. Także Microsoft potwierdził, że Lapsus$ uzyskał dostęp do jednego z firmowych kont.

„Nie ma linii mety, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i socjotechnikę” – powiedział Benioff podczas wtorkowej konferencji prasowej na Salesforce Dreamforce w San Francisco – „Są rzeczy, które musimy zrobić, aby pomóc naszym klientom zapobiegać tego rodzaju problemom”.

Atak na Ubera miał poważne konsekwencje, przede wszystkim wizerunkowe (finansowe, wynikające choćby ze spadku zaufania, dopiero ujawnią się w raporcie kwartalnym). Zdaniem firmy transportowej, atakujący kupił hasło kontrahenta Ubera w dark web, zdobyte po ataku złośliwego oprogramowania, a kontrahent zaakceptował żądanie uwierzytelnienia dwuskładnikowego. Ponownie, to człowiek okazał się być najsłabszym punktem systemu. Haker wykorzystał okazję i zamieścił w wewnętrznym kanale Ubera na Slack’u notatkę, która sugerowała istotną treść, którą “wielu już pewnie widziało”. Wykorzystano więc oczywistą ludzką potrzeba posiadania tych samych informacji co reszta grupy, stąd wiele osób kliknęło. Hakerzy często stosują tak zwaną inżynierię społeczną, która polega na wykorzystywaniu zaufanych osób, a nie tylko na sprzęcie i oprogramowaniu.

Marc R. Benioff, CEO Salesforce, (fot: swiss-image.ch/Photo Moritz Hager)

Salesforce nie pierwszy raz był kanałem ataku. W 2007 roku haker zdobył adresy e-mail przechowywane w Salesforce. W czerwcu dział Heroku Salesforce poinformował, że haker zdobył hasła do kont i kod źródłowy. Jak powiedział Bret Taylor, co-CEO Salesforce, większość zespołu inżynierów firmy pracuje nad bezpieczeństwem. Taylor powiedział także, że zaufanie było jedną z pierwotnych wartości Salesforce, gdy firma została założona w 1999 roku.

„Przeszliśmy przez prawie każdą możliwą sytuację” – powiedział Benioff – „Jest dla nas wciąż wiele do zrobienia, w nieskończoność. I będziemy po prostu nad tym pracować”.

 

Już 30% Polaków chce rozpocząć karierę IT w obszarze testowania. Evolution zaprasza na bezpłatny 2-miesięczny bootcamp QA.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Słabsza niż oczekiwana sprzedaż iPhone’a 14 i 14 Plus. Foxconn zmienia...

Apple wypuściło iPhone'a 14, iPhone'a 14 Plus, iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max na początku tego miesiąca. Standardowe modele nie wprowadziły znaczących...

Google Cloud rozwija infrastrukturę w Europie. Firma zbuduje swój pierwszy region...

Prezes Google Cloud International, Adaire Fox-Martin, jest z wizytą w Grecji, gdzie ogłosił powstanie nowego regionu Google Cloud.  Google utworzy swój pierwszy region chmury w...

Od fabryki do klienta – Czyli jak w 2022 roku wygląda...

W teorii wszystko jest jasne - gdzieś na świecie ktoś produkuje np. laptopy, a ktoś inny, często w miejscu oddalonym o tysiące kilometrów, je...

Pomimo ogromu wyzwań, walczymy i działamy aktywnie dalej! – podkreślił Piotr...

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na...

Viewsonic prezentuje największy na świecie składany ekran

Viewsonic zaprezentował swój najnowszy składany na pół ekran o przekątnej 135 cali. Producent kieruje swój produkt do klienta biznesowego, który wykorzysta ten olbrzymi ekran...