Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-800Dni -21Godzin -26Minut -33Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Cyfrowa Polska na Forum Ekonomicznym o zabójczym parapodatku czyli o opłacie reprograficznej, o rynku e-commerce i cyberbezpieczeństwie.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Wyzwania na rynku e-commerce, bezpieczeństwo cyfrowe w związku z wojną na Ukrainie, inwestycje w rozwój cyfrowy, a także cyfrowa kultura i pojawiający się w tym kontekście pomysł rozszerzenia opłaty reprograficznej – to główne tematy dyskusji z udziałem przedstawicieli Cyfrowej Polski podczas kolejnej edycji Forum Ekonomicznego, które odbyło się w dniach 6-8 września w Karpaczu.

Związek Cyfrowa Polska na miejscu reprezentował prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik oraz Jacek Łęgiewicz, Członek Zarządu organizacji. W Forum uczestniczyli także przedstawiciele firm członkowskich, w tym Lenovo, Amazon oraz Google, którzy rozmawiali o ważnych z punktu widzenia cyfrowej gospodarki tematach.

 

Przeciwko opłacie reprograficznej

6 września w Salonie „Rzeczpospolitej” prezes Cyfrowej Polski debatował o regulacjach związanych z cyfrową kulturą. Głównym tematem była kwestia ustawy o artystach zawodowych, która zakłada rozszerzenie opłaty reprograficznej na kolejne urządzenia elektroniczne. Z tak pozyskanych środków resort kultury chce finansować m.in. emerytury twórców.

 

– Zgadzamy się z samą ideę ustawy: wydajny system emerytalny dla artystów jest niezmiernie ważne i konieczne. Jednak tworzenie go na podstawie opłaty reprograficznej to nie dobra droga. Przeciwko temu protestujemy – mówił Michał Kanownik.

 

Jak przekonywał nowe regulacje uderzą bezpośrednio w konsumentów. Zabić mogą również polski sektor dystrybucji, którym trudniej będzie konkurować z zachodnią konkurencją.

 

– Producenci i dystrybutorzy nie mogą wziąć na siebie nowej opłaty reprograficznej. Nie pozwolą im na to ich marże, które dziś są w wysokości 0,5 – 2 proc. Nie da się zatem odprowadzić ponad 100 mln zł z opłaty od sprzedaży przynoszącej np. 12 mln zysku, a do tego doprowadzi planowana regulacja – wskazywał prezes Cyfrowej Polski.

 

Uszczelniać rynek e-commerce

Z kolei 7 września przedstawiciel Związku rozmawiał o nowych wyzwaniach na rynku e-commerce. Jak przekonywał Michał Kanownik, znaczenie tego sektora rośnie, szczególnie w kontekście firm MŚP.

 

– To dla nich szansa rozwojowa i możliwość pozyskania nowych rynków zbytu. W tym procesie dużą rolę spełniają platformy sprzedażowe, które łączą klientów z dostawcami – mówił Michał Kanownik.

 

Zwrócił jednak przy tym uwagę na potrzebę regulacji unijnego i krajowego rynku w tym zakresie tak, aby utrudniać wchodzenie na europejski rynek platform e-commerce z krajów trzecich. ­– System ten musi być szczelny także pod względem podatkowym. Jednak ważne jest, aby tego rynku nadmiernie nie przeregulować – stwierdził Michał Kanownik dodając, że rynek e-commerce wciąż mierzy się z problemem nieuczciwych sprzedawców.

 

– Mamy też problem z podróbkami. Regulator musi utrudnić tego typu praktyki. Presja na platformy sprzedażowe na kontrolowanie tego, co sprzedaje będzie rosła – powiedział prezes Cyfrowej Polski.

 

Inwestycje w polskie cyberbezpieczeństwo

Podczas Forum w Karpaczu w ramach „Forum Bezpieczeństwa”, strefy zbudowanej przez Cyfryzację KPRM, rozmawiano również o cyfrowym bezpieczeństwie w kontekście wojny na Ukrainie. Michał Kanownik zwracał uwagę na potrzebę zwiększenia wydatków nie tylko na narzędzia, które pomagają w zwiększanie cyberbezpieczeństwa, ale także inwestowania w wiedzę w tym zakresie i budowanie świadomości zagrożeń w całym społeczeństwie. Prezes Cyfrowej Polski zauważył również, że w Polsce już działają firmy, które mogą zapewniać rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa.

 

– Powinniśmy je wspierać. One są gotowe nie tylko wdrażać je w naszym kraju, ale również budować globalne partnerstwa – mówił podczas debaty w Karpaczu.

 

Lenovo i partnerzy rozwijają żagle! – podsumowanie XV edycji Regat Lenovo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Huawei Eco Connect 2022: Wydarzenie skupione na efektywnym, zrównoważonym biznesie!

Huawei przyzwyczaiło nas już do wyraźnego zaangażowania w tematykę odpowiedzialnego społecznie i środowiskowo prowadzenia biznesu. Zorganizowane w Warszawie wydarzenie Huawei Eco Connect 2022 to...

Huawei Startup Challenge III: “Będziemy wspierać (…) założycieli i założycielki startupów,...

Huawei Startup Challenge wystartował po raz trzeci. Tym razem lokalna inicjatywa polskiego oddziału firmy skupiać się będzie na rozwiązywaniu problemów z medycyną, a zwycięskie...

Realizujemy strategię, która jest odpowiedzią na nadchodzącą recesję, komentuje wyniki za...

29 listopada br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 r. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się...

Paradoks środowisk wielochmurowych: jak zapewnić równowagę między elastycznością a złożonością

Przewiduje się, że do 2023 r. 94% dużych przedsiębiorstw będzie korzystać z wielu chmur. Obecnie przeciętne przedsiębiorstwo korzysta z ośmiu chmur od wielu dostawców,...

OVHcloud w gronie „Major Players” w badaniu IDC MarketScape “Worldwide Public...

OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, został zaliczony do grona „Major Players” w badaniu IDC MarketScape: Worldwide Public Cloud Infrastructure as a Service 2022 Vendor...