Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-808Dni -19Godzin -43Minut -59Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Czy polski marketing jest gotowy na metawersum? Co polscy marketerzy myślą o metaverse – poznaj wyniki badania K2 Create i Shortlist Consulting.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Agencja K2 Create (Grupa K2) wraz z Shortlist Consulting sprawdziła, co polscy marketerzy myślą o metaverse i czy są gotowi wkroczyć na nowe dla marek terytorium. 70% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu stanowili szefowie działów marketingu, a 40% zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50%.

Badanie pokazało, że 90% marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40% marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze. To pokazuje, że agencje reklamowe jeszcze nie proponują rozwiązań ani nie edukują klientów na temat możliwości działań marketingowych w metaświecie. Marketerzy szukają więc wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach, w prasie branżowej i na LinkedIn.

Marketerzy w metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż 1/3 upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie PR-owego buzzu.

– Wraz z rozwojem samego marketingu w kolejnych technologicznych rozwiązaniach, ewoluuje również rola marketera. W badaniu zapytano o metawersum, czyli cyfrowy świat, który istnieje niezależnie od jakiegokolwiek jednego świata fizycznego. Mimo, że samo komercyjne metawersum firmy Meta traci ostatnio zainteresowanie inwestorów, zgodnie z wynikami badania marketerzy uważają metawersum nie za krótkotrwały trend, lecz coś, co z nami zostanie. Jednym z trendów, który już zaczyna się pojawiać i – zgodnie z wynikami badania jest coraz bardziej widoczny dla samych marketerów – jest przejście bardzo wielu działań marketingowych do metawersum. Wyniki badania wskazują również, że w znakomitej większości marketerzy nie tylko interesują się koncepcja metawersum, ale też mają świadomość marketing, że w środowisku metawersalnym będzie się bardzo różnił od marketingu tradycyjnego– komentuje wyniki badania Profesor Aleksandra Przegalinska, futurolożka i ekspertka w temacie badań nad sztuczną inteligencją.

– Cieszymy się, że blisko 100 szefowych i szefów marketingu zdecydowało się podzielić swoim spojrzeniem na metaverse. Ich odpowiedzi pokazują, że branża interesuje się tematem, marketerzy mają osobiste doświadczenia z metaverse, a temat jest powszechnie dyskutowany w firmach, które reprezentują. Blisko 1/3 marketerów uważa, że obecność marek w metaświatach stanie się standardem w najbliższych latach. Wszystko wskazuje na to, że metaverse będzie kolejną przestrzenią do zagospodarowania przez zespoły marketingu … i to być może szybciej, niż się nam wydaje – dodaje Marta Macke, CEO Shortlist Consulting 

 

Microsoft wspólnie z firmą Intel podczas uroczystej gali Channel Connect 2022, nagrodzili najlepsze firmy partnerskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Apple naprawdę chce, abyś używał fizycznego klucza bezpieczeństwa dla Apple ID

Apple ogłosiło nowe funkcje mające na celu poprawę ochrony cyberbezpieczeństwa dla swoich klientów, zarówno konsumentów, jak i firm, w tym Security Keys, możliwość korzystania...

Wietnam: wielomiliardowe dodatkowe inwestycje planowane przez LG i Samsunga

Jak poinformował we wtorek wietnamski rząd, południowokoreańscy giganci branży elektronicznej, Samsung i LG, planują zainwestować miliardy dolarów w Wietnamie. Informacje te pojawiły się po...

Microsoft Teams w końcu będzie dużo łatwiejszy w użyciu na iPadzie...

Platforma wideokonferencyjna ujawniła, że pracuje nad wprowadzeniem trybu Picture in Picture dla użytkowników iPhone'a i iPada, umożliwiając im wyświetlanie wielu okien jednocześnie na ich...

Lenovo Polska podczas uroczystej gali Lenovo Top Partners Awards 2022, w...

7 grudnia, w eleganckich przestrzeniach warszawskiego Nobu Hotel, Lenovo, największy producent komputerów na świecie, nagrodził swoich czołowych partnerów w Polsce charakterystycznymi, czerwonymi „jedynkami”.  Szkolne skojarzenia...

SK hynix opracowuje najszybszą na świecie serwerową pamięć DRAM

Południowokoreański producent układów scalonych SK hynix ogłosił w czwartek, że opracował najszybszy na świecie moduł pamięci serwerowej. Nowy produkt, DDR5 Multiplexer Combined Ranks Dual In-line...