Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-125Dni -5Godzin -25Minut -2Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Deloitte: 73% firm rozpoczęło wprowadzanie inteligentnej automatyzacji w 2020 r.

Powiązane

Odsetek organizacji, które rozpoczęły wprowadzanie rozwiązań bazujących na procesach inteligentnej automatyzacji, wyniósł 73%, podczas gdy w ubiegłym roku było to 58%, wynika z badania firmy doradczej Deloitte “Automation with intelligence. Pursuing organisation-wide reimagination”. Z raportu wynika również, że 88% respondentów podejmujących się automatyzacji obecnie prowadzonej działalności zmienia swoje procesy, aby zmaksymalizować płynące z niej korzyści.

“Skalę zmian zachodzących w ostatnich latach w obszarze inteligentnej automatyzacji najlepiej pokazuje fakt, że gdy w 2015 roku Deloitte po raz pierwszy podejmował ten temat, takie plany deklarowało zaledwie 13% naszych respondentów. Postęp w tym zakresie jest nie do przeoczenia. Potencjał takich transformacji leży jednak nie w implementacji pojedynczych technologii, ale w stale zwiększającym się zakresie dostępnych rozwiązań, narzędzi i technik. Ich pełne możliwości dopiero wymagają odkrycia, a właśnie wykorzystanie szerszego spektrum automatyzacji pozwala firmom na korzystne z biznesowego punktu widzenia uproszczenie procesów” – powiedział dyrektor w zespole Analytics & Cognitive w Deloitte Paweł Zarudzki, cytowany w komunikacie.

Według większości ankietowanych, koronawirus miał znaczący wpływ na sposób, w jaki ich organizacje postrzegają podejście do wykonywania obowiązków służbowych. Eksperci Deloitte oceniają, że w tych trudnych warunkach firmy potrzebują takich rozwiązań w zakresie automatyzacji, które oferują skalowalność i możliwość szybkiego wdrożenia.

Jak wynika z badania, COVID-19 ograniczył lub spowolnił inwestycje w robotyzację w 29% organizacji. W pozostałych przypadkach projekty wdrożenia automatyzacji są kontynuowane, a w przypadku co piątej instytucji nawet przyspieszyły. 9% respondentów wskazało, że dopiero koronawirus spowodował rozpoczęcie inwestycji w inteligentną automatyzację.

“Niektórym firmom dopiero konieczność reagowania na kryzys wywołany pandemią pozwoliła zmienić podejście i przyjąć nową wizję tego, jak wyobrażają sobie pracę. Dla innych automatyzacja była jedynym ratunkiem. Dzięki niej udało im się utrzymać podstawowe usługi podczas wymuszonych okresowych przerw w pracy. Jedna trzecia naszych ankietowanych w odpowiedzi na pandemię przyspieszyła inwestycje w tym zakresie” – dodał partner, lider Analytics & Cognitive w Deloitte Wojciech Sygnowski.

Ponad połowa badanych nie brała jeszcze pod uwagę skali i zakresu zmian związanych z robotyzacją, które będą miały wpływ na funkcje, zaangażowanie i sposób wykonywania obowiązków przez ich pracowników. Tymczasem respondenci wskazują, że co dziesiąty zatrudniony był zmuszony przejść przeszkolenie związane z dostosowaniem swojego profilu zawodowego do procesów inteligentnej automatyzacji postępujących w jego środowisku pracy, podkreślono.

Zdaniem ekspertów Deloitte, zwiększenie zakresu robotyzacji zaczyna wywierać coraz bardziej zauważalny wpływ na pracowników, a także sposób organizacji pracy w poszczególnych przedsiębiorstwach. Powinniśmy się spodziewać, że zmiany w tym zakresie będą zachodziły coraz szybciej.

“Aby naprawdę uświadomić sobie rzeczywistą, wymierną wartość i skalę potencjalnych korzyści, które niesie ze sobą wdrożenie w firmie czy instytucji inteligentnej automatyzacji, należy cały czas pamiętać, że proces takiej transformacji nie ogranicza się do zastosowania nowych technologii. Ma ona też niebagatelny wpływ na całość kapitału ludzkiego danej instytucji. Pracownicy muszą sobie zdawać sprawę, w jaki sposób i jak bardzo automatyzacja zmieni ich pracę. Firmy, które już uświadomiły swoich pracowników w tym zakresie, mogą wyciągać wnioski z ich krytycznych uwag i w przyszłości lepiej przygotowywać się do kolejnych proponowanych i wprowadzanych zmian” – podsumował partner, lider Human Capital w Deloitte John Guziak.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy dotyczące trendów technologicznych „Future Disrupted: 2021”. Prognozy te opierają się na śledzeniu trendów...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai!...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai (jap. Zaufanie, partnerstwo). Jak w praktyce wygląda obecnie rynek druku, czego mogą oczekiwać...

Najnowsze

Za nami niezwykła gala HP Partner Excellence Award 2020! HP Inc...

HP Inc Polska przyzwyczaiło nas już, że robi dość niezwykłe wydarzenia dla partnerów. Rok temu otrzymaliśmy galę w konwencji komiksowo-superbohaterskiej, podsumowanie minionego roku było...

Citrix przejmuje firmę Wrike, szybko rozwijającej się i uznanej organizacji, tworzącej...

Citrix Systems, Inc. poinformwał o zawarciu ostatecznej umowy przejęcia firmy Wrike, szybko rozwijającej się i uznanej organizacji, tworzącej rozwiązania do zarządzania pracą zespołową SaaS....

Intel podsumowuje Q4 2020. W czwartym kwartale minionego roku zanotowano wzrost...

Intel ogłosił swoje wyniki za czwarty kwartał 2020 r. Zanim przejdziemy do szczegółów, warto podkreślić, że mimo iż w sieci regularnie można natknąć się...

Wiodący dostawcy infrastruktury chmurowej i operatorzy centrów danych utworzyli pakt na...

Rok po przyjęciu Europejskiego Zielonego Ładu (European Green Deal) wiodący dostawcy infrastruktury chmurowej i operatorzy centrów danych utworzyli pakt na rzecz neutralnych klimatycznie centrów...

Inwestycje w data center kluczowe dla rozwoju. Jak w ciągu najbliższych...

Jak pokazał 2020 rok, przewidywania dotyczące dalszego rozwoju światowej gospodarki w obecnych, pandemicznych czasach, to bardzo trudne wyzwanie. Wybuch pandemii COVID-19 okazał się dla...