Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-120Dni 00Godzin -34Minut -39Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Deloitte: Obniżki z okazji Black Friday sięgnęły średnio 3,4% wobec piątku 20 listopada.

Powiązane

Podczas tegorocznego Black Friday w porównaniu do piątku 20 listopada obniżki cen sięgnęły średnio 3,4%, wynika ze “Świątecznego Barometru Cenowego” przygotowanego przez Deloitte.

Coroczna analiza ofert ponad 1 000 sklepów internetowych, przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo, pokazała, że promowany przez sprzedawców Black Friday w przypadku większości sprzedawców nie ograniczał się do jednego dnia, ale trwał nawet cały tydzień i przedłużył się do poniedziałku, 30 listopada, podano.

“Podobnie jak w poprzednich latach pierwsze komunikaty marketingowe promujące Black Friday pojawiły się w Polsce już po 1 listopada. Dotyczyło to szczególnie sklepów ze sprzętem AGD i RTV. W wielu przypadkach BF zamienił się w Black Week lub nawet Black Weeks. Ta coroczna ofensywa reklamowo-marketingowa sprawia, że polscy konsumenci wiedzą, co oznacza ten dzień w handlowym kalendarzu. Sieci handlowe natomiast konstruują swoje strategie cenowe tak, aby wejść w szerszy dialog z kupującymi. Ewidentnie w ciągu kilku ostatnich lat systematycznie zwiększały swoje kompetencje i coraz dojrzalej identyfikują kluczowe elementy dla osiągnięcia sprzedażowego sukcesu” – powiedziała menedżer w dziale strategii Deloitte Agnieszka Szapiel, cytowana w komunikacie.

Podobnie jak w ubiegłych latach, “Świąteczny Barometr Cenowy” Deloitte pokazuje, że obniżki w Black Friday miały raczej charakter symboliczny.

“Monitorowaliśmy strategie sprzedawców już na tydzień przed Black Friday. Pomiędzy piątkiem 20 listopada a piątkiem 27 listopada różnica w obniżonych cenach analizowanych kategorii produktów wynosiła średnio 3,35%. W ubiegłym roku było to 4%, a dwa lata temu 3,5%. Widać więc, że to są wciąż podobne wartości. W bardzo niewielu przypadkach obniżki były większe niż 5%. W tym samym czasie średni wzrost cen wyniósł 3,42%, więc możemy mówić, że de facto w Black Friday wartość badanego koszyka produktów się nie zmieniła” – dodała Szapiel.

Spośród blisko 380 przeanalizowanych produktów w przypadku 48% średnia cena spadła w porównaniu do tej z 20 listopada.

W tym roku największe atrakcje cenowe klienci mogli upolować w kategorii wearables, czyli urządzeń i odzieży wyposażonej w sensory mierzące czynności życiowe, smart speakerów oraz laptopów, wskazano.

Eksperci Deloitte łącznie przeanalizowali blisko 6,9 tys. cen produktów. W przypadku Black Friday 69% z nich nie różniło się ceną w porównaniu do piątku 20 listopada. Z kolei w przypadku 17% zanotowano spadek, a w 14% wzrost. Eksperci Deloitte przyjrzeli się także fluktuacji cen w weekend i poniedziałek 30 listopada po “czarnym piątku”. W Cyber Monday w stosunku do Black Friday 82% cen pozostało bez zmian, co dziesiąta poszła w górę, a 8% w dół, podkreślono w materiale.

“Tradycyjnie Cyber Monday jest domeną sklepów internetowych. Większość sprzedawców przedłużyła promocje na weekend i utrzymała je aż do poniedziałku. Pogłębienie promocji wystąpiło w kategorii gier komputerowych i konsol, które w samym BF nie były tak promowane jak w latach poprzednich. Również sam poziom promocji w Cyber Monday – w przypadku niektórych sklepów zauważalny był nawet wzrost cen niektórych konsol przed samym Black Friday” – zaznaczyła Szapiel.

Najmniejsze różnice pomiędzy ceną minimalną a maksymalną w Black Friday eksperci Deloitte odnotowali w kategorii laptopów (7%), artykułów sportowych (10%) oraz czekoladek (17%).

Eksperci Deloitte sprawdzili również, czy ceny tych samych 290 produktów kształtowały się podobnie w czasie tegorocznego i ubiegłorocznego Black Friday. Okazuje się, że w przypadku 55% z nich ceny wzrosły, a w 45% spadły.

“Może to wynikać z dwóch rzeczy. Po pierwsze w gospodarce mamy do czynienia ze wzrostem cen w wielu sektorach. Z drugiej strony obniżki w tym roku były płytsze niż zazwyczaj z powodu pandemii. Sklepy miały mniejsze zapasy, a tym samym nie były zmuszone do głębokich ruchów cenowych” – stwierdził konsultant w dziale strategii Deloitte Mateusz Mańkowski.

Najbardziej obniżono ceny smart speakers (średnio o 12%), smartfonów (10%), wearables (8%) oraz gier (6%). Z kolei kategorie, w których zauważalne były wzrosty cen, to tablety (6%), planszówki (6%), zabawki (wzrosty średnio od 6 do 17% w zależności od rodzaju) oraz konsole (13%).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy dotyczące trendów technologicznych „Future Disrupted: 2021”. Prognozy te opierają się na śledzeniu trendów...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai!...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai (jap. Zaufanie, partnerstwo). Jak w praktyce wygląda obecnie rynek druku, czego mogą oczekiwać...

Google, Polski Fundusz Rozwoju i Operator Chmury Krajowej uruchamiają program ‘Firmy...

Google, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz Operator Chmury Krajowej uruchamiają nowy bezpłatny program szkoleniowo-rozwojowy, w którym pomogą 15 000 polskich przedsiębiorców rozwinąć biznes w...

Najnowsze

Konsorcjum Mirbudu ma umowę na rozbudowę odcinka drogi nr 548 za...

Konsorcjum Mirbudu i jego spółki zależnej Kobylarnia podpisało umowę z Województwem Kujawsko-Pomorskim - Zarządem Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy na rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr...

Krajowa Izba Rozliczeniowa: Na zmianę rachunku bankowego w IV kw. zdecydowało...

Decyzję o zmianie rachunku bankowego z systemem Ognivo podjęło 6 435 osób w IV kw. 2020 r., podała Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR). Najwięcej wniosków...

Ministerstwo Zdrowia: Liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 wzrosła do ponad 495...

Liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 wyniosła 495 164 według stanu na dziś na godz. 8.00, podało Ministerstwo Zdrowia. Dotychczas do Polski dostarczono 1 267...

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów: Liczba rejestracji nowych aut osobowych spadła o...

Liczba nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce wyniosła 428 347 szt. w 2020 r., co oznacza spadek o 22,9% r/r, podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów...

Polskie Sieci Elektroenergetyczne: Zapotrzebowanie na moc w dniu 18 stycznia było...

Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) odnotowały rekordowe zapotrzebowanie na moc w wysokości 27 380 MW w poniedziałek, 18 stycznia, o godz. 10:45, podała spółka. Poprzednie najwyższe...