Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-738Dni -18Godzin -6Minut -56Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Dwa z siedmiu dni tygodnia spędzamy w Internecie. Jak Polacy korzystają z sieci?

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Z badania przeprowadzonego przez NordVPN wynika, że Polacy spędzają w Internecie dwa pełne dni w tygodniu. Jak spędzają czas online?

Polacy spędzają w sieci prawie 51 godzin tygodniowo, co odpowiada ponad dwóm pełnym dniom z siedmiu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę NordVPN. Daje to 110 dni w roku, czyli ponad 23 lata życia. To o rok mniej niż w przypadku Niemców, którzy spędzają w sieci ponad 24 lata. Przeciętna godzina, o której Polacy zaczynają przeglądać Internet każdego dnia, to 9:01 – i nie wylogowują się aż do 21:49. Ale jak spędzają większość tego czasu?

Polacy uwielbiają przeglądać media społecznościowe

Polacy spędzają najwięcej czasu w sieci – 7 godzin i 4 minuty – skrolując strony w mediach społecznościowych. Mimo że jest to najpopularniejsza aktywność Polaków w sieci, większość z nich, zapytana o to, które platformy w największym stopniu śledzą użytkowników, wymienia te same nazwy.

Tylko o godzinę mniej – 6 godzin i 2 minuty – spędzamy na oglądaniu filmów na platformach takich jak YouTube. Jest to największa ilość czasu poświęcana na tę czynność w Europie.

„Media społecznościowe to dla Polaków historia miłości i nienawiści. Spędzają niekończące się godziny na przeglądaniu, ale jednocześnie czują niepokój związany z prywatnością w sieci. Często czekamy na pierwszą udaną próbę phishingu, oszustwo internetowe lub wyciek danych, by dopiero wtedy zacząć poważnie traktować nasze bezpieczeństwo online” – mówi Daniel Markuson, ekspert ds. prywatności w NordVPN.

 

Muzyka i serwisy streamingowe jednymi z najwyższych priorytetów Polaków online

Polacy udowodnili, że słuchanie muzyki jest ważną rozrywką w ich typowym tygodniu pracy. Na tę czynność poświęcają 3 godziny i 20 minut tygodniowo. O godzinę więcej – 4 godziny i 38 minut tygodniowo – poświęcają na oglądanie programów telewizyjnych i filmów w serwisach Netflix, Amazon Video lub Hulu. Choć Polacy lubią słuchać muzyki, prawie połowa (41%) ma poczucie, że jest podsłuchiwana przez swoje własne urządzenia.

„O tym, że Polacy są wielkimi miłośnikami mediów społecznościowych, świadczy fakt, że większość z nich używa smartfonów nawet podczas korzystania z toalety, głównie do przeglądania mediów społecznościowych (49%) oraz czytania lub słuchania wiadomości (37%). Zachęcamy jednak Polaków, aby nie zapominali o swoim bezpieczeństwie online, nawet gdy są zajęci mediami społecznościowymi, rozmowami, grami czy wiadomościami” – mówi Daniel Markuson z NordVPN.

 

Połowa Polaków przyznaje, że polega na Internecie w codziennym życiu

Badanie NordVPN wykazało również, że połowa Polaków (52%) przyznaje się do codziennego polegania na Internecie. Daniel Markuson, ekspert ds. prywatności cyfrowej w NordVPN, dzieli się kilkoma wskazówkami, które sprawią, że czas spędzany online przez Polaków będzie zarówno przyjemny, jak i bezpieczny:

  • Używaj silnych haseł. Jeśli ich zapamiętanie sprawia Ci trudność, skorzystaj z menedżera haseł.
  • Podwójnie sprawdzaj i weryfikuj linki. Unikaj podejrzanych reklam, linków lub e-maili od osób, których nie znasz.
  • Korzystaj z VPN. Zaszyfruje on Twoje połączenie, aby nikt nie mógł naruszyć Twojej prywatności lub wykraść Twoich danych osobowych.
  • Korzystaj z bezpiecznych publicznych sieci Wi-Fi. Hakerzy zakładają fałszywe hotspoty Wi-Fi, aby zwabić niczego niepodejrzewających internautów. Podsłuchujący sieć haker może zobaczyć praktycznie wszystko, co dana osoba robi online.
  • Nie udostępniaj informacji osobowych. To oczywiste, że nie powinieneś nigdy udostępniać w Internecie swoich haseł, danych bankowych czy adresu. Także inne informacje mogą zostać wykorzystane choćby do odgadnięcia odpowiedzi na pytania zabezpieczające lub nawet dać hakerom wskazówkę dotyczącą Twojego hasła.

 

„W czasie pandemii wirusa COVID-19 niemal wszyscy zaczęli coraz więcej korzystać z technologii i Internetu w życiu codziennym. I choć wielu z nas stara się zachować równowagę w życiu i ograniczyć liczbę godzin spędzanych w sieci, to często jest to niemożliwe, ponieważ jesteśmy uzależnieni od Internetu zarówno w pracy zawodowej, jak i podczas oddawania się hobby” – mówi Daniel Markuson.

 

Critical Communications World 2022: relacja z wydarzenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Słabsza niż oczekiwana sprzedaż iPhone’a 14 i 14 Plus. Foxconn zmienia...

Apple wypuściło iPhone'a 14, iPhone'a 14 Plus, iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max na początku tego miesiąca. Standardowe modele nie wprowadziły znaczących...

Google Cloud rozwija infrastrukturę w Europie. Firma zbuduje swój pierwszy region...

Prezes Google Cloud International, Adaire Fox-Martin, jest z wizytą w Grecji, gdzie ogłosił powstanie nowego regionu Google Cloud.  Google utworzy swój pierwszy region chmury w...

Od fabryki do klienta – Czyli jak w 2022 roku wygląda...

W teorii wszystko jest jasne - gdzieś na świecie ktoś produkuje np. laptopy, a ktoś inny, często w miejscu oddalonym o tysiące kilometrów, je...

Pomimo ogromu wyzwań, walczymy i działamy aktywnie dalej! – podkreślił Piotr...

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na...

Viewsonic prezentuje największy na świecie składany ekran

Viewsonic zaprezentował swój najnowszy składany na pół ekran o przekątnej 135 cali. Producent kieruje swój produkt do klienta biznesowego, który wykorzysta ten olbrzymi ekran...