Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1282Dni -15Godzin -18Minut -53Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Dzięki rozwiązaniom sztucznej inteligencji od Google Cloud, firma PUMA na nowo definiuje doświadczenia zakupowe

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Firma PUMA ogłosiła, że wdroży rozwiązania Google Cloud w obszarze danych, analityki i sztucznej inteligencji, aby zwiększyć wydajność i elastyczność, a także spersonalizować sprzedaż detaliczną online dla klientów na całym świecie. Otworzy to drogę dla innowacji przeznaczonych dla konsumentów, począwszy od asystentów zakupowych opartych na generatywnej AI, przez wirtualne przymierzalnie, po programy lojalnościowe oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji. 

W ramach współpracy PUMA przeniesie część swojego ekosystemu e-commerce, w tym stronę i sklep PUMA.com, do Google Cloud i stworzy globalną platformę danych e-commerce. Przeprowadzone testy przyniosły już znaczną poprawę obsługi klienta. Średnia wartość zamówienia wzrosła o 19%, dzięki wykorzystaniu Google Analytics i BigQuery. Nowe rozwiązania pomogły lepiej zrozumieć klienta i dostosować do niego treści. Ponadto, korzystając z Apigee i BigQuery, PUMA ma dostęp do stanów magazynowych w czasie rzeczywistym, pomagając kupującym znaleźć dokładnie te produkty, które chcą kupić w najbliższych możliwych sklepach.

 

– Dzięki możliwościom Google Cloud w zakresie sztucznej inteligencji i danych byliśmy w stanie nie tylko lepiej zrozumieć naszych klientów, ale także przełożyć tę wiedzę na optymalizację handlu i dopasowanie bardziej osobistych doświadczeń zakupowych zarówno online, jak i offline – tłumaczy Pancho Ortuzar, dyrektor ds. globalnej inżynierii e-commerce w PUMA. – Migracja naszej infrastruktury e-commerce do Google Cloud znacznie przyspieszy nasze wysiłki, aby kanały PUMA skierowane bezpośrednio do konsumentów stały się znaczącym motorem ogólnego wzrostu biznesu.

 

Redefinicja handlu bezpośredniego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

W ramach tej wieloletniej umowy PUMA wdroży rozwiązania Google Cloud AI we wszystkich procesach swoich kanałów skierowanych do klientów. Zapewni to klientom jeszcze bardziej dostosowane doświadczenia zakupowe. Vertex AI Search dla handlu detalicznego wprowadzi wyszukiwanie i rekomendacje jakości Google do cyfrowej przestrzeni PUMA.com.

Dla klientów oznacza to łatwiejsze odkrywanie produktów PUMA i otrzymywanie spersonalizowanych rekomendacji zakupowych w oparciu o ich aktualne zainteresowania i trendy. Ponadto PUMA będzie korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji Google Cloud i narzędzi wyszukiwania wizualnego (takich jak asystent zakupów AI i opcji “Shop the Look”, czyli wirtualnej przymierzalni odzieży sportowej), aby opracować przyszłe oferty z pomocą treści generowanych przez AI.

Możliwości Google Cloud w zakresie sztucznej inteligencji znajdą się również w sercu odświeżonego globalnego programu lojalnościowego Puma.com. Przyspieszy to transakcje z nagrodami oraz dostosuje specjalne oferty i promocje do preferencji zarówno osób indywidualnych, jak i ich rodzin.

 

– Rodzina zawsze była ważną częścią doświadczenia PUMA, a nasze podejście do lojalności oparte na sztucznej inteligencji pomoże nam lepiej zrozumieć i nagradzać klientów w oparciu nie tylko o potrzeby indywidualne, ale także rodzinne – mówi Pancho Ortuzar, dyrektor ds. globalnej inżynierii handlu elektronicznego w PUMA. – Usprawniając technologię i eliminując silosy danych za pomocą Google Cloud, pracownicy PUMA mogą teraz rozwijać innowacyjne zastosowania sztucznej inteligencji i innych technologii, które budują silniejsze, bardziej zniuansowane relacje z klientami.

 

Budowanie podstaw dla innowacji i wydajności

W ramach migracji PUMA zintegruje swoje globalne dane i operacje związane z handlem elektronicznym w Google Cloud, tworząc pojedynczy agregator danych, który zapewni firmie kompleksowy wgląd w sposób, w jaki odbiorcy angażują się w jej markę i treści cyfrowe, umożliwiając szybszą i dokładniejszą personalizację produktów i ofert. Nowe możliwości nie tylko wygenerują znaczne oszczędności w porównaniu z poprzednią chmurą e-commerce PUMA, ale także umożliwią firmie efektywniejszą wymianę danych z innymi wewnętrznie używanymi platformami chmurowymi, rozwiązaniami e-commerce innych firm, a nawet globalną siecią dostawców i partnerów.

 

– Budując scentralizowaną platformę danych klientów w Google Cloud, otrzymujemy najwyższej jakości technologię w zakresie analityki, zarządzania danymi i bezpieczeństwa, co pozwala nam radykalnie poprawić poziom współpracy z partnerami w interesie naszych klientów – przekonuje Pancho Ortuzar, dyrektor ds. globalnej inżynierii e-commerce w PUMA. – Wspólne standardy danych i zarządzanie API za pośrednictwem Apigee oznaczają, że bez względu na to, gdzie nasi operatorzy punktów sprzedaży detalicznej znajdują się na swojej drodze do cyfryzacji, mogą korzystać z naszych usług cyfrowych i analiz bez konieczności zmiany swoich obecnych systemów informatycznych. To z kolei umożliwia im tworzenie jeszcze bardziej zlokalizowanych treści, wspieranych przez światowej klasy bezpieczeństwo danych i inteligencję operacyjną, przy minimalnych zakłóceniach dla nich i ich klientów.

 

– W miarę jak gusta konsumentów stają się coraz bardziej spersonalizowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb, popularne marki będą musiały przyjrzeć się technologiom takim jak generatywna sztuczna inteligencja, aby wyprzedzić konkurencję – twierdzi Carrie Tharp, VP Strategic Industries w Google Cloud. – Partnerstwo PUMA z Google Cloud wyznacza nowe trendy w branży w zakresie stosowania chmury, analizy danych i sztucznej inteligencji w celu ulepszenia  obsługi klienta.

 

Samsung prezentuje wizję rozwoju Galaxy AI w swoich produktach i usługach podczas MWC 2024

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...