Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-312Dni -14Godzin -10Minut -26Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

e-Izba: Odsetek kupujących online wzrósł o 12 pkt proc. r/r do 84%.

Powiązane

W Internecie kupuje 84% internautów, zaś 59% e-kupujących, dokonuje zakupów w sieci 2-5 razy w miesiącu, wynika z raportu opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę). W porówaniu do poprzedniej edycji badania, czyli do czerwca 2020 roku, penetracja e-zakupów wzrosła z 72% do 84%, czyli o 12 pkt proc., zaś w czerwcu 2019 roku zakupy w sieci deklarowało 57% badanych.

Dodatkowo, 86% (+6 pkt proc.) osób, które nie kupują w Internecie, i tak wykorzystuje sieć do realizacji różnych aktywności okołozakupowych, m.in. poszukiwania inspiracji, opinii i informacji o produktach, wyszukiwania lokalizacji sklepów oraz promocji. W przypadku użytkowników urządzeń mobilnych jest to prawie 100%, podkreślono.

Co więcej, konsumenci zaczęli kupować w Internecie częściej – 2-5 razy w miesiącu kupuje już 58% e-klientów – a 7 na 10 deklaruje, że ich koszyki zakupowe nie są mniejsze niż dotychczas w kanale stacjonarnym. Zapewne na taki wyniki – czyli większą częstość zakupów – kluczowy wpływ miały zakupy w takich kategoriach jak spożywcza czy kosmetyki oraz produkty higieniczne, które wymagają częstych, systematycznych i przeważnie planowanych zakupów, oceniają autorzy raportu.

“Zainteresowanie zakupami przez Internet niezmiennie rośnie – obecnie dokonuje ich 84% internautów. Taki wynik w raporcie ‘Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021’ pokazuje, że tendencja w kierunku zakupów w sieci się utrzymuje oraz preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie, się nie zmieniają. Ponadto z raportu wynika, że powrót do życia po pandemii tego nie zmieni. Wnioski z raportu to również wyraźny sygnał dla biznesów, gdzie należy szukać konsumenta – w e-commerce” – powiedziała prezes e-Izby Patrycja Sass-Staniszewska, cytowana w komunikacie.

Według raportu, do grona e-kupujących dołączyło dużo osób z grup, które do tej pory opierały się zakupom internetowym. W szczególności dotyczy to Polaków w wieku 55+ lat.

Zmiany wywołane przez pandemię dotyczą także płatności.

 

“Użytkownicy sklepów internetowych częściej niż w poprzednich latach wybierali szybki przelew albo BLIK-a aniżeli płatność przy odbiorze. W ten sposób unikali bezpośredniego kontaktu z kurierem czy sprzedawcą w punkcie odbioru paczki. Wydaje się, że kilkanaście miesięcy pandemii to wystarczający czas, by nowe nawyki zakupowe i płatnicze zdążyły się ugruntować. Możemy się spodziewać, że w kolejnym kroku klienci będą chętniej wykorzystywać nowoczesne metody płatności, takie jak P24NOW” – dodała marketing manager Przelewy24 Magdalena Grablewska.

 

58% internautów korzysta z nowoczesnych rozwiązań zakupowych jak BLIK, RFID, wideo produktowe, czy wirtualne przymierzalnie.

Polacy, w tym roku, podobnie jak w poprzednim, najczęściej kupują na platformach zakupowych i w sklepach internetowych marek, które znają i cenią. To, co uległo zmianie w tym roku, to znacznie zwiększyło się zainteresowanie internautów miejscami takimi jak porównywarki cenowe (25%, +9 pkt proc.) i serwisy gazetkowe (16%, +10 pkt proc.), podano również.

Takie zachowanie, czyli większa wrażliwość cenowa konsumentów, jest dość naturalne w czasach dużej niepewności. Innym zjawiskiem, które też można zrzucić na karb pandemii jest – także wyraźnie widoczne w tym roku – ograniczenie przez konsumentów wydatków na zakupy inwestycyjne i zachciankowe, chociaż obecnie 40% badanych, którzy taki reżim budżetowy sobie narzucili, wraca już do swoich poprzednich zamiarów i rozpoczętych procesów zakupowych, oceniają autorzy raportu.

Podczas zakupów internetowych zdecydowanie najczęściej Polacy płacą z wykorzystaniem szybkich przelewów (podobnie jak rok temu). Na kolejnych miejscach są BLIK i płatność przy odbiorze. Popularność płatności przy odbiorze nieco wzrosła, co jest efektem dynamicznego wzrostu liczby e-kupujących, czyli napływu nowych, niedoświadczonych jeszcze konsumentów do e-commerce. Za najwygodniejszą formę płatności online i mobilnych uznawany jest BLIK, a także płatności z odroczonym terminem oraz szybkie przelewy, podsumowano.

Z raportu wynika, że 58% internautów korzysta z nowoczesnych rozwiązań zakupowych jak BLIK, RFID, wideo produktowe, czy wirtualne przymierzalnie. Ponadto, 36% internautów ogranicza wciąż zakupy w sklepach stacjonarnych, zaś 35% internautów zwiększyło wydatki online z powodu covid-19.

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, w zaledwie...

Firma MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, ma przyjemność ogłosić, że w zaledwie trzy lata osiągnęła rekordowy wynik 3 milionów sprzedanych...

Ericsson: Transformacja cyfrowa 5G zasili polską gospodarkę nawet 17 mld euro.

W Polsce 90% populacji i 58% terytorium znajdzie się w zasięgu 5G w 2023 roku, według raportu Analysys Mason, zrealizowanego we współpracy z Ericsson...

Najnowsze

Polska po raz pierwszy w historii w pierwszej trójce państw pod...

W drugim kwartale 2021 r. łączna liczba ataków DDoS zmniejszyła się o 38,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. oraz o 6,5% w...

Wyścig ku dekarbonizacji wśród producentów samochodów trwa w najlepsze. Od czego...

Komisja Europejska przedstawiła nowe cele emisyjne. Zgodnie z pakietem Fit for 55, od 2035 roku będzie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych. Wyścig ku...

GFT Poland, we współpracy z Google Cloud, opracowało program rocznych studiów...

W ciągu najbliższego roku 26 proc. polskich firm planuje wdrożyć rozwiązania chmurowe, jak wynika z raportu Transformacja cyfrowa firm 2020, opracowanego przez EY. Równocześnie,...

Motoryzacja po drodze z chmurą. Jeden z największych autoryzowanych dealerów samochodów...

Największy autoryzowany dealer samochodów w woj. lubuskim został pionierem cyfryzacji w swojej branży w zakresie wykorzystania technologii chmurowej oraz zastosowania rozwiązania Azure Virtual Desktop....

Capgemini rekrutuje w Warszawie i rozwija innowacyjną linię biznesową – Capgemini...

Capgemini poszukuje ekspertów od nowych technologii, w związku z tym na warszawskim rynku pojawiają się dodatkowe miejsca pracy i możliwości dla specjalistów, którzy chcą...