Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-604Dni -15Godzin -29Minut -34Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ELKO uruchomiło właśnie najnowszą wersję swojej platformy B2B, która miała powstać na bazie dogłębnej analizy opinii i doświadczeń klientów. 

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Czy wszystkie sklepy internetowe muszą mieć wygląd i styl sklepów B2C? Nie! ELKO, dystrybutor  IT i elektroniki użytkowej uruchomił właśnie najnowszą wersję swojej platformy B2B, która powstała dzięki dogłębnej analizie opinii i doświadczeń klientów. 

Szczegóły odgrywają ważną rolę w budowaniu platformy sprzedażowej B2B. W przeciwieństwie do użytkowników końcowych nabywcy hurtowi spędzają czasami cały dzień przeglądając oferty różnych sklepów. Nieprzystępna strona internetowa  może bardzo szybko zirytować klienta, a gdy jego frustracja się skumuluje, Twój biznes może na tym znacznie ucierpieć. Pamiętaj, zysk tkwi w szczegółach.

 

“Jedną z pułapek w jaką możesz wpaść jest kopiowanie sklepów online, gdzie design czasami przeważa nad UX” – ostrzega Mara Skudra, Chief Marketing Officer z ELKO Group. “Niezwykle ważne jest, by poznać swoich odbiorców i ich zwyczaje zakupowe” – dodaje.

 

Różni odbiorcy, różne potrzeby

Dzięki regularnemu zbieraniu informacji zwrotnych od klientów ELKO ustaliło, że typowy sprzedawca detaliczny, jako klient, który codziennie składa zamówienia na określone kwoty, poszukuje kompaktowego podglądu, większej liczby produktów na jednym ekranie i kontrastu strony. Te szczegóły zapobiegają zmęczeniu oczu, gdy większość dnia spędza się przed ekranem. Zazwyczaj ten typ klienta wie, czego chce i dość dobrze orientuje się w kodach, markach i modelach produktów. Jednocześnie istnieją klienci, którzy dokonują zakupów z mniejszą częstotliwością i na niższe kwoty, jak na przykład integratorzy systemów. Ta grupa doceni dobrze opracowane karty produktów, zawierające wyczerpujące opisy. “Dlatego ELKO wprowadziło kilka opcji do wyboru. Produkty mogą być wyświetlane w formacie modyfikowalnej listy lub widoku siatki, a system ma dostępny tryby jasny i ciemny” – dodaje Mara Skudra.

 

Zdjęcie: Jasny i ciemny tryb

 

Wyszukiwarka to klucz

Klienci B2B rzadko dokonują zakupów pod wpływem impulsu. Bez względu na to, jak dobrze zbudowane są poszczególne kategorie na stronie, najważniejszą funkcją jest dla nich wyszukiwanie. Zwłaszcza, gdy portfolio produktów liczy dziesiątki tysięcy pozycji. Całkowite ulepszenie technologii wyszukiwania może pomóc szybciej dotrzeć do wyników. Czas to pieniądz. “W naszej ostatniej wersji sklepu B2B wprowadziliśmy zupełnie nową technologię wyszukiwania, zwracając szczególną uwagę na funkcjonalność filtrów. Jedną z najbardziej docenianych funkcji jest wyszukiwanie poprzez filtrowanie wyników lub konkretnej kategorii” – mówi Mara Skudra.

 

Zdjęcie: Filtruj i wyszukuj

 

Szybkość

Każde kliknięcie ma znaczenie, każda minuta oczekiwania kosztuje, a każdy błąd jest bolesny. “Kiedy osiągasz granice możliwości swojej obecnej technologii back-end i front-end, nadchodzi czas na modernizację – tak jak zrobiliśmy to przy okazji naszego ostatniego odświeżenia i ulepszenia strony w tym roku” – mówi Mara Skudra. Nowoczesne technologie zapewniają pożądaną szybkość ładowania, kompatybilność z innymi systemami i ułatwiają kodowanie przyszłych ulepszeń.

 

Responsywność

“Jest takie powiedzenie – mobile-first. W rzeczywistości, według naszych danych, tylko 15% klientów ELKO korzysta z urządzeń mobilnych odwiedzając nasz sklep e-commerce B2B, przy zaledwie 3% wzrostu w ciągu 3 lat, mimo że nasz sklep jest responsywny na wszystkich urządzeniach. Oczywiście, dostosowanie do urządzeń mobile jest potrzebne, ale w B2B radzimy nie stawiać na to wszystkiego”dodaje Mara Skudra. O ile zasady jak sprawić, by wizualizacja standardowego komputera PC wyglądała kompaktowo na ekranach telefonów komórkowych, są jasne, o tyle nowym wyzwaniem są ultra-szerokie rozdzielczości. Według ELKO, liczba użytkowników monitorów ultra szerokich zauważalnie wzrasta, zajmując drugie miejsce w rankingu wszystkich rozdzielczości ekranów.

 

Klienci biznesowi chcą zostać obsłużeni, a nie być zdani na samoobsługę

Być może posiadasz nowoczesny, ładnie wyglądający i zaawansowany technologicznie system e-commerce B2B, ale nieoczekiwanym wyzwaniem może okazać się wprowadzenie klientów do samoobsługi. W przypadku B2B, gdzie wszystko opiera się na relacjach, klienci są przyzwyczajeni do tego, że są obsługiwani. “W ELKO wszyscy klienci mają dedykowanego Customer Managera. Wielu z nich ceni sobie indywidualne konsultacje lub wsparcie w kwestiach finansowych, gwarancyjnych lub logistycznych i oczekuje propozycji dostosowanych do ich potrzeb” – opisuje Mara Skudra.

 

Automatyzacja

“Sam sklep internetowy nie będzie panaceum. Dobrze opracowane i udokumentowane rozwiązania API są niezbędnym elementem rozwoju e-commerce. Cieszę się, że coraz więcej polskich klientów rozumie ich wartość” dodaje Mara Skudra. Transfer plików .csv lub integracja API umożliwia klientowi otrzymywanie informacji o produktach i indywidualnych cenach w skonsolidowanym formacie od wielu dostawców jednocześnie.

 

Bezpieczeństwo

Ważnym tematem jest bezpieczeństwo. Każdy właściciel sklepu internetowego musi nieustannie dbać o bezpieczeństwo danych na dwóch frontach: kradzieży danych klientów i kradzieży danych firmowych. “W ELKO przeprowadzamy coroczne audyty bezpieczeństwa, które identyfikują ewentualne luki w zabezpieczeniach i na podstawie ich wyników podejmujemy decyzje o natychmiastowych działaniach. Ostatnio wzmocniliśmy cyberbezpieczeństwo naszego systemu, wdrażając bezpieczną bramę internetową firmy Cloudflare. W najbliższych miesiącach nasi klienci będą mieli możliwość aktywowania dwuskładnikowego uwierzytelniania, a kryteria autoryzacji zostaną wzmocnione, aby sprostać współczesnym wyzwaniom w zakresie bezpieczeństwa” – wyjaśnia Mara Skudra, Chief Marketing Officer.

 

Kiedy budujesz platformę sprzedażową B2B, nie jest to jednorazowa operacja. Należy liczyć się z tym, że ten proces nigdy nie będzie skończony  w stu procentach. Technologie, usługi i przyzwyczajenia klientów szybko się zmieniają. Zamiast zgadywać, zdaliśmy sobie sprawę, że najlepsze jest odpowiednie podejście. Nie spędzaj lat na tworzeniu idealnego sklepu przed jego uruchomieniem, bo w tym czasie wszystko może się całkowicie zmienić. Zamiast tego regularnie przeprowadzaj badania opinii klientów i w odpowiedzi na nie regularnie dokonuj aktualizacji. W ELKO co roku przeprowadzamy ankietę satysfakcji klienta, w której pytamy o nasz sklep internetowy i regularnie zbieramy informacje zwrotne od menedżerów klienta. Funkcjonalność naszego sklepu internetowego została oceniona na 8,2 na 10 punktów, co daje wzrost w porównaniu do wszystkich ankiet przeprowadzonych w poprzednich latach”. – podsumowuje Mara Skudra.

Google Cloud tworzy zespół Web3, który będzie odpowiedzialny za tworzenia usług dla programistów korzystających z aplikacji blockchain.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

IFS przejmuje rolę kompasu w drodze do cyfrowej transformacji przedsiębiorstw! W...

Konferencja IFS Connect 2022 odbędzie się w dniach 8-9 czerwca 2022 w Hotelu Vienna House Andel`s w Łodzi. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji IFS Connect...

Asbis podpisał umowę dystrybucyjną z firmą ExaGrid obejmującą 15 krajów. ...

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu...

Wzrosła liczba cyberataków na firmy w Polsce. Firmy zaczynają inwestować w...

W 2021 roku aż 69% firm w Polsce odnotowało przynajmniej jeden incydent polegający na naruszeniu bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa najbardziej obawiają się zagrożeń ze strony szeroko...

Samsung Electronics Polska ponownie uznany w rankingu Poland’s Best Employers 2022...

Samsung Electronics Polska ponownie został uznany za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Firma wygrała drugą edycję rankingu Poland's Best Employers 2022 w kategorii...

Veeam przedstawia plan rozwoju i ogłasza zajęcie współdzielonego pierwszego miejsca w...

Veeam, lider rynku nowoczesnej ochrony danych, w tym rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, odzyskiwania danych i zarządzania nimi, otworzył dziś swoją coroczną konferencję VeeamON 2022,...