Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-200Dni -6Godzin -22Minut -26Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Epson Eco Values – badanie zlecone przez Epson wskazuje na najważniejsze zmiany, które przyniósł rok 2020. Raport, w zorganizowanej przez Epson i IT Reseller debacie, omówili polscy eksperci.

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Powiązane

Wnioski płynące z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Epson są jasne – jeśli pandemia ma mieć jakieś pozytywne skutki, prawdopodobnie będą one dotyczyły poprawy stanu środowiska naturalnego. Debatę moderował Mariusz Laurisz – redaktor naczelny magazynu IT Reseller.

 

Międzynarodowe badania przeprowadzone przez agencję agencję badawczą B2B International na zamówienie firmy Epson dotyczyły tematu zrównoważonego rozwoju i świadomości ekologicznej, oraz wpływu, jaki na te obszary wywarła pandemia koronawirusa. W przeprowadzonej ankiecie wzięło udział ponad 4335 aktywnych zawodowo na różnych szczeblach odpowiedzialności osób z 26 krajów, w tym z Polski. Wnioskami płynącymi z badania podzielili się w debacie zorganizowanej przez Epson i IT Reseller eksperci z Polski reprezentujący różne branże; od hardware IT, przez branżę eventową, aż po produkcję spożywczą. Pandemia dotknęła bowiem wszystkich obszarów gospodarki, każdy na inny sposób.

 

W celu poznania polskiego kontekstu wniosków płynących z ekspertyzy, polski oddział Epson zorganizował panel dyskusyjny, w którym – poza przedstawicielem producenta Robertem Reszkowskim – wzięli udział klienci: Jakub Fajfrowski z September Events i Krzysztof Pieczenko, szef IT w Cukiernie Sowa, przedstawiciel partnera firmy Epson: Michał Drechny z firmy Komputronik oraz niezależna ekspertka Krystyna Jarek, CEO & Innovation Designer w Booster of Innovation.

 

Samo badanie zwróciło uwagę na kilka kwestii nie tak często podejmowanych aktualnie zarówno przez media, jak i producentów, a mianowicie kwestię przeniesienia części kosztów pracy na pracownika.

 

Pracując zdalnie, pracownik ponosi dodatkowe koszty. Warto w takiej sytuacji inwestować w technologie i urządzenia, takie jak drukarki atramentowe Epson, które charakteryzują się niskim zużyciem energii, co przekłada się na niskie koszty eksploatacji a także mniejszy wpływ na środowisko naturalne – powiedział podczas debaty Robert Reszkowski, Business Sales Manager

 

Interesujące wnioski pojawiają się w zakresie oczekiwań społecznych wobec przedsiębiorców. Z badania wynika, że aż 75% respondentów oczekuje od swoich pracodawców większego zaangażowania w kwestie społeczne i związane z ochroną środowiska, uważając, że te fundamentalne sprawy nie zostały jak dotąd odpowiednio zaakcentowane w planach związanych z powrotem do pracy i odbudową gospodarki. Spostrzeżenia uzyskane podczas rozmowy w istotny sposób pozwoliły rozszerzyć i uaktualnić spojrzenie, także w kontekście różnic zaobserwowanych między Polską i Europą Środkową, a krajami Europy Zachodniej.

 

 

Interesującym jest wiodący wniosek z badania Epson Eco Values. Pomimo zdominowania światowych mediów tematem pandemii, obserwuje się wzrastające znaczenie kwestii społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu i to w odniesieniu do różnych obszarów i branż. Jak wynika z raportu podsumowującego, odpowiedzialność społeczna i ekologiczna biznesu została wskazana jako istotny czynnik, dla niemal jednej czwartej respondentów (24%) i jest jednym z trzech najważniejszych priorytetów biznesu w ogóle. Co ciekawe, pandemia wcale nie osłabiła pro-ekologicznego trendu. Wręcz przeciwnie – od firm oczekuje się dziś po prostu więcej – zarówno wobec środowiska, jak i wobec pracownika.

 

Różnice regionalne? Owszem, występują, chociaż ogólny trend wzrostowy świadomości ekologicznej jest obecny wszędzie. Europa Zachodnia jest w tym względzie bardziej progresywna. Najwięcej respondentów uznało ekologię i sprawy społeczne za najważniejsze w Niemczech (co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę choćby duży od lat udział partii “Zielonych” w Bundestagu), jak i we Włoszech (co może wywoływać zdziwienie, zwłaszcza u osób, które odwiedziły kiedyś np. Neapol). W obu krajach ponad 1/3 respondentów uznało ten czynnik za 1 z 3 najważniejszych w prowadzeniu działalności biznesowej. Podobne zaangażowanie widać też wyraźnie we Francji i całej Skandynawii.

 

 

Badanie jest ważnym sygnałem dla firm, bowiem aż 75% badanych zadeklarowało, że w przyszłości preferować będzie produkty firm, które na pierwszym miejscu stawiają zdrowie i ekologię.

 

„Wiele korporacji wprowadza programy proekologiczne związane z ich działalnością, co więcej wielu klientów oczekuje dostarczenia certyfikatów czy zaświadczeń potwierdzających to, że sprzedawane produkty czy świadczone usługi są zgodne z zasadami zrównoważonego wpływu na środowisko” – powiedział Michał Drechny, Sales Manager Outsorcing Department z Komputronik Biznes odpowiadając na pytanie o to, na ile technologie, które mogą – w uwzględnieniu zmian jakie przyniósł rok 2020 – poprawić działanie firm w tym właśnie obszarze są dostępne już dziś, a na ile jest to kwestia przystosowania ich do tego typu wyzwań wyzwań.

 

Raport podejmuje kwestię pracy zdalnej. Co wpływa na nasze decyzje co do jej środowiska? I jaką rolę odgrywa tu technologia? Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika m.in., że 58% uważa, że sposób korzystania ze współdzielonych urządzeń (w tym drukarek) powinien się zmienić w wyniku pandemii na bardziej bezpieczny pod względem ochrony zdrowia i uwzględniający inteligentne rozwiązania. Badani wskazują też, że głównymi kryteriami wyboru sprzętu są przede wszystkim trwałość, energooszczędność i ograniczenie ilości związanych z ich wytwarzaniem i późniejszą eksploatacją substancji i odpadów szkodliwych dla środowiska. W naszej części Europy to właśnie trwałość i niezawodność były wskazywane znacznie częściej niż w Europie Zachodniej.

 

Debatę prowadził redaktor naczelny IT Reseller, Mariusz Laurisz

 

W ankiecie pojawiły się też pytania dotyczące ogólnego komfortu i zadowolenia z życia pracowników. Respondentów zapytano o trzy najważniejsze priorytety dla przedsiębiorstw – zdrowie i dobrostan wskazało tu średnio 47% respondentów. Z czego 63% w Szwecji, 58% w Danii, 50% w Niemczech, 60% w Wielkiej Brytanii, 41% w Estonii, 35% w Czechach… i najmniej, bo 29% w Polsce. Co gorsza, tylko 17% respondentów z Polski uważa, że firmy będą bardziej wspierały rozwój pracowników.

 

O tym, jak widzi odpowiedzialne prowadzenie biznesu oraz o przyczynach tak dużych rozbieżności, mówił zaproszony do dyskusji przez Epson Krzysztof Pieczenko, szef działu IT w Cukierniach Sowa : „Kluczowe jest nie tylko ekologiczne prowadzenie biznesu, ale także przemyślana edukacja, która w dłuższej perspektywie powinna zaprocentować zachowaniami wpływającymi pozytywnie na komfort życia i pracy nas wszystkich. Choć miną lata, zanim przyniesie to widoczne efekty, jednak dobrze, że ta zmiana już się zaczęła”.

 

Zarówno z samego badania, jak i jego analizy przez panelistów wynika, że pandemia nie tylko nie wyparła tematyki ekologicznej ze świadomości ludzi w Europie, ale zdaje się, że pogłębia zainteresowanie tym obszarem.

 

Cyfryzacja może zwiększyć konkurencyjność i prowadzić do oszczędności – ocenia prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik. Firmy, które aspiruje do bycia konkurencyjnym wymaga dziś nowoczesnego podejścia.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

Samsung próbuje zachęcić użytkowników iPhone’ów do przejścia na Androida w dość...

Samsung ma nadzieję przekonać użytkowników iOS do Androida. Jak? Interaktywną, internetową demonstracją Androida stworzoną specjalnie dla użytkowników iPhone'a. Nie sądzę, by miało to być...

Wiadomo już kto wyprodukuje “samochód elektryczny Huawei”. W środku system operacyjny...

Chiński producent samochodów Arcfox wyprodukuje samochód elektryczny z systemem operacyjnym Harmony i 5G firmy Huawei. Tym samym Huawei nie będzie, jak donosiła część mediów,...

MSI zostaje producentem nośników SSD. Wkrótce niemal całe środowisko pracy można...

Na początku tego roku, na targach CES, firma MSI przedstawiła plany rozpoczęcia oferowania dysków SSD pod swoją nowo wprowadzoną marką Spatinum. Teraz dowiadujemy się...

Elgato wprowadza do oferty Cam Link Pro. Karta do nagrywania z...

Elgato, należąca do Corsair marka, lider w branży rozwiązań dla twórców materiałów cyfrowych, zaprezentował urządzenie Cam Link Pro, czyli wszechstronną kartę PCIe do nagrywania...

Lenovo zaprasza Partnerów Biznesowych na New Product Training 2021. Głównymi tematami...

Globalny lider technologiczny Lenovo zaprasza na tegoroczną edycję spotkania New Product Training skierowaną do partnerów biznesowych firmy. Wydarzenie w całości odbędzie się w formie...