Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1254Dni -20Godzin -35Minut -44Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Europejski rynek smartfonów o 11% w dół

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Jak wynika z najnowszego raportu usługi monitorowania rynku firmy Counterpoint Research, dostawy smartfonów w Europie spadły o 11% rok do roku w trzecim kwartale 2023 r.

Warto zauważyć, że widać w tym różnice wynikające z, wciąż wyraźnego, podziału naszego kontynentu na Wschód i Zachód, z granicą wyznaczaną przez historyczną “żelazną kurtynę”. Okazuje się, że w Europie Zachodniej widać już pewne symptomy zapowiadanego przez analityków nadchodzącego ożywienia. Na zachodzie kontynentu spadek wyniósł 8% , zatem jego tempo wyraźnie spada (w drugim kwartale wyniósł 14%). Jednakże w Europie Wschodniej odnotowano spadek niemal dwa razy wyższy, aż o 15%. Przyczyny wydają się oczywiste: wysoka inflacja, niepewność gospodarcza i polityczna, wreszcie, wojna w Ukrainie. Nikt raczej nie kupuje nowych telefonów w obliczu ataków rakietowych przeprowadzanych przez wojska Putina na ukraińskie miasta.

Liderem europejskiego rynku pozostaje Samsung. Koreański gigant odnotował spadek o 15% i osiągnął najniższy poziom dostaw w trzecim kwartale od 2011 roku. Spadek został złagodzony wprowadzeniem na rynek nowych, składanych modeli. Warto jednak pamiętać, że Samsung od pewnego już czasu zmierza wyraźnie w stronę premiumizacji, stawiając silnie na wyższy i najwyższy segment rynku. Samsung w Q3 2023 odpowiadał za 32% europejskiego rynku.

Wiceliderem pozostało Apple z udziałem na poziomie 24% (wzrost o 2% względem ubiegłego roku). Liczba dostarczonych na rynek iPhone’ów spadła jednak o 3% rok do roku, co jest najniższym wynikiem od 2014 r. Producent ten będzie zapewne prawdopodobnie  liderem wzrostu w bieżącym kwartale, ze względu na niedawną premierę serii iPhone 15.

Trzecie miejsce na podium zajęło Xiaomi. Chiński producent wprawdzie zaliczył 13% spadek rok do roku, ale zachował 22% udział w rynku. Co ciekawe, Xiaomi pozostało czołowym graczem w Europie Wschodniej, zdobywając 35% rynku. Marka spotyka się również z krytyką na niektórych rynkach ze względu na jej ciągłą obecność na rynku rosyjskim.

Numerem cztery było relame, które zaliczyło spadek sprzedaży o 30%, i tracąc 1% udziału w rynku. Dziś ten producent odpowiada za 4% europejskiego rynku. Jedyną marką z pierwszej piątki, która odnotowała wzrost rok do roku, był Honor. 8% wzrost przy spadającym rynku to wynik, który wyraźnie wskazuje na silny powrót marki. Zapewne pomógł tu także odwrót Oppo i OnePlus z kilku europejskich rynków. Obie te marki, wykluczone np. z Niemiec ze względu na spór patentowy z Nokią, utraciły ogólne udziały w europejskim rynku, ale na rynakch Europy Wschodniej zaliczyły wzrost aż o 27%. Marki TECNO i Infinix odnotowały wzrost w regionie odpowiednio o 192% i 518%, przy czym dla obu rynków głównym rynkiem była Rosja.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

MWC 2024: Motorola zaprezentowała usługę Smart Connect

Podczas MWC 2024 w Barcelonie Motorola nie prezentuje wprawdzie nowych modeli smartfonów, co nie oznacza, że należąca do Lenovo marka, nie miała niczego do...

Qualcomm zaprezentował Snapdragon X80 5G – flagowy modem 5G z dedykowanym...

Qualcomm ma swój poważny udział w rynku mobilnych modemów 5G. Teraz firma z San Diego zaprezentowała nowy model modemu, Snapdragon X80 5G, oferujący jeszcze...

AB S.A. z nowym partnerem – CyberPower w ofercie wrocławskiego dystrybutora

AB S.A., wiodący dystrybutor rozwiązań IT, ogłasza swoją autoryzację jako dystrybutora marki CyberPower. Ta strategiczna współpraca oznacza poszerzenie oferty firmy o innowacyjne rozwiązania z...

MWC 2024: Lenovo pokazało ThinkBook Transparent Display – laptopa z przezroczystym...

Lenovo zaskakuje branżę technologiczną na MWC 2024. Firma pokazała coś, co na poziomie samej koncepcji jest tyleż zaskakujące, co dyskusyjne: laptopa z przezroczystym ekranem.  Mimo...

MWC 2024: Sztuczna inteligencja zawita do zegarków Amazfit

Zepp Health, firma produkująca smartwatche Amazfit, wprowadza na rynek rewolucyjny system operacyjny dla smartwatchy, Zepp OS 3.5, będący pionierem w dziedzinie urządzeń wearable opartych...