Według The New York Times, Meta, wcześniej znana jako Facebook, rozważa otwieranie sklepów fizycznych, aby zaprezentować swoje gogle Oculus VR obok urządzeń Portal, inteligentnych okularów Rayban Stories i wszelkich przyszłych urządzeń AR.
Zgodnie z informacjami podanymi przez uznany, amerykański tytuł, Mark Zuckerberg uważa, że fizyczne sklepy zmniejszyłyby bariery wejścia, pozwalając ludziom doświadczyć VR i AR. Źródła sugerują, że dyskusje na temat sklepów fizycznych trwają od zeszłego roku, a wiele szczegółów wymaga jeszcze dopracowania, jeśli Meta zdecyduje się w ogóle rozwinąć ten pomysł.
NYT twierdzi, że widział dokumenty, które stwierdzają, że celem tych sklepów jest uczynienie świata „bardziej otwartym i połączonym”, dając ludziom poczucie „ciekawości, bliskości”, doświadczając „podróży bez osądów” przez zestawy VR. Dokumenty opisują planowany wygląd tych fizycznych sklepów jako nowoczesny i minimalistyczny i sugerują, że nazwa „Facebook Store” była dotychczas preferowaną.
Meta już wcześniej prowadziła kilka detalicznych sklepów na lotniskach, prezentując swoje urządzenia Oculus. Najwyraźniej nowy flagowy sklep może znajdować się w Burlingame w Kalifornii, gdzie znajduje się również kampus Meta Oculus.