Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1285Dni -10Godzin -29Minut -56Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

FedEx Express: 65% Polaków zadeklarowało zakup prezentów świątecznych online.

Powiązane

Blisko 40% Polaków częściej robi zakupy w sieci od czasu pojawienia się COVID-19, z kolei 65% klientów zadeklarowało zakup prezentów świątecznych online, a kolejne 20% rozważa taką możliwość, wynika z badania “Święta w czasie pandemii” przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar na zlecenie FedEx Express.

Pod koniec października 2020 r., po około ośmiu miesiącach pandemii, blisko dwie trzecie badanych Polaków (65%) deklarowało, że świąteczne prezenty kupi online. Dokładniejsza analiza pokazuje, że do zakupów wyłącznie w stacjonarnych sklepach zamierza się ograniczyć co dwudziesty badany (w 2019 r. było to 16%), podczas gdy wyłącznie w internecie kupować będzie 28% respondentów (o 11% więcej niż przed rokiem). W tym roku w okresie przedświątecznym e-commerce będzie pierwszym wyborem konsumentów, podano.

“Dlaczego Polacy wolą kupować prezenty w internecie? Przyczyny to między innymi:

  • 66% chce zaoszczędzić czas,

  • 56% woli robić zakupy poza tradycyjnymi godzinami otwarcia sklepów,

  • 54% docenia szeroki wybór, jaki oferują sklepy internetowe,

  • 52% wybiera dostawę do domu lub innego dogodnego punktu” – czytamy w komunikacie.

Pandemia i związane z nią restrykcje stanowią główną motywację dla jednej trzeciej (32%) badanych. Łącznie blisko trzy czwarte badanych (73%) uważa zakupy online za bardziej atrakcyjne od tych tradycyjnych. 84% respondentów wskazuje, że zamierza nadal kupować w sieci, nawet po ustaniu pandemii, podkreślono.

“Uważnie przyglądamy się zmianom, jakie następują w zwyczajach zakupowych Polaków. W sieci kupujemy coraz częściej i coraz więcej, a pandemia tylko wzmocniła ten trend. Bez względu na przyczyny takiego stanu rzeczy wzrost zainteresowania handlem internetowym stanowi szansę zarówno dla sklepów online, ich klientów, jak i dla FedEx” – powiedział Vice President Ground Operations, FedEx Express Eastern Europe Mariusz Mik, cytowany w materiale.

Dla firm kurierskich okres świąteczny stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie, zwłaszcza jeżeli prezenty kupujemy na ostatnią chwilę. Takie plany ma blisko 70% osób biorących udział w badaniu. Praca firm kurierskich cieszy się wśród nich uznaniem, a zdecydowana większość (80%) respondentów uważa, że można na nich polegać również w czasie przedświątecznego szczytu. Taka opinia jest jeszcze popularniejsza wśród tych respondentów, którzy dokonywali już zakupu prezentów na ostatnią chwilę (86%). Co piąty badany wskazuje, że jeśli obostrzenia wynikające z pandemii nie pozwolą im na bezpośrednie spotkanie z rodziną, świąteczne prezenty wyślą do bliskich kurierem, wskazano także.

“W handlu internetowym najważniejsze jest doświadczenie odbiorcy – jeśli jest pozytywne, nasi klienci mogą się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Właśnie dlatego istotną kwestią jest niezawodna, efektywna usługa i dostosowanie się firm kurierskich do oczekiwań odbiorców. Nasze badanie pokazuje, że jeśli chodzi o zakupy w Internecie, firmy kurierskie zdają egzamin. To dla nas najlepszy komplement i motywacja do jeszcze cięższej pracy na rzecz naszych klientów” – dodał Mik.

Badanie “Święta w czasie pandemii” zostało przeprowadzone przez instytut Kantar w dniach 20-25 października 2020 r. metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 18-65 lat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...