Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1305Dni -23Godzin -17Minut -48Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Grupa CCC miała 100 mln zł zysku netto, 80 mln zł zysku EBIT w II kw. 2021/22.

Powiązane

Grupa CCC odnotowała 100 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021/2022, (tj. w okresie maj – lipiec 2021 r.) wobec 449,6 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 79,6 mln zł wobec 130 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 047,7 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 1 457 mln zł rok wcześniej.

“W II kw. roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż w Grupie CCC osiągnęła poziom 2 mld zł – co stanowi wzrost o 41% r/r, a także poprawę do Q2’19 (+5%). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice. Dzięki poprawie marży brutto (+2,2 pkt proc. r/r) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3%” – czytamy w komunikacie.

W I-II kw. 2021/2022 r. (luty-lipiec)spółka miała 86,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 868,9 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 475,6 mln zł w porównaniu z 2 228,7 mln zł rok wcześniej.

“Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój” – powiedział  wiceprezes Grupy CCC ds. finansowo-księgowych Kryspin Derejczyk, cytowany w komunikacie.

Spółka konsekwentnie wzmacnia omnichannelowy ekosystem, rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach Grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43% (wzrost o 3,6 pkt proc.). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95% r/r), ccc.eu (+44% r/r) oraz DeeZee (+80% r/r), podano także.

“Sprzedaż głównego silnika e-commercowego Grupy eobuwie.pl wyniosła w II kw. 805 mln zl (+55% r/r), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8%. Eobuwie.pl odnotowuje doskonałe wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78% w Grecji, 88% w Niemczech oraz 167% we Francji. Grupa umacnia się w kluczowych geografiach i kontynuuje budowanie pozycji na perspektywicznych rynkach – poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki. Z bardzo dobrym odbiorem klientów spotykają się także innowacyjne formaty stacjonarne eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci” – czytamy także.

Spółka przypomniała, że CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice – obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.

“Powierzchnia sprzedaży grupy kapitałowej na 31.07.2021 r. wynosiła 676,4 tys. m2 i spadła o 7,3 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r., na co złożyły się przede wszytkim zamknięcia sklepów w Austrii. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych na dzień bilansowy wyniosła 641,5 tys. m2 i spadła o 7,6 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r. Spadek powierzchni sklepów własnych sieci CCC częściowo kompensowany jest otwieraniem placówek HalfPrice oraz eobuwie.pl. Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych na dzień bilansowy wyniosła 34,9 tys. m2 i wzrosła o 0,4 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r.” – podała spółka w sprawozdaniu zarządu.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021/2022 r. wyniósł 125,3 mln zł wobec 377,9 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.

 

Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji – Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...