Grupa CCC odnotowała 100 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021/2022, (tj. w okresie maj – lipiec 2021 r.) wobec 449,6 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 79,6 mln zł wobec 130 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 047,7 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 1 457 mln zł rok wcześniej.
“W II kw. roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż w Grupie CCC osiągnęła poziom 2 mld zł – co stanowi wzrost o 41% r/r, a także poprawę do Q2’19 (+5%). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice. Dzięki poprawie marży brutto (+2,2 pkt proc. r/r) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3%” – czytamy w komunikacie.
W I-II kw. 2021/2022 r. (luty-lipiec)spółka miała 86,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 868,9 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 475,6 mln zł w porównaniu z 2 228,7 mln zł rok wcześniej.
“Pierwsze półrocze zamykamy w Grupie CCC wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej sukcesywnie wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój” – powiedział wiceprezes Grupy CCC ds. finansowo-księgowych Kryspin Derejczyk, cytowany w komunikacie.
Spółka konsekwentnie wzmacnia omnichannelowy ekosystem, rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty Grupy debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach Grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43% (wzrost o 3,6 pkt proc.). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95% r/r), ccc.eu (+44% r/r) oraz DeeZee (+80% r/r), podano także.
“Sprzedaż głównego silnika e-commercowego Grupy eobuwie.pl wyniosła w II kw. 805 mln zl (+55% r/r), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8%. Eobuwie.pl odnotowuje doskonałe wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78% w Grecji, 88% w Niemczech oraz 167% we Francji. Grupa umacnia się w kluczowych geografiach i kontynuuje budowanie pozycji na perspektywicznych rynkach – poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki. Z bardzo dobrym odbiorem klientów spotykają się także innowacyjne formaty stacjonarne eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci” – czytamy także.
Spółka przypomniała, że CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice – obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.
“Powierzchnia sprzedaży grupy kapitałowej na 31.07.2021 r. wynosiła 676,4 tys. m2 i spadła o 7,3 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r., na co złożyły się przede wszytkim zamknięcia sklepów w Austrii. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych na dzień bilansowy wyniosła 641,5 tys. m2 i spadła o 7,6 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r. Spadek powierzchni sklepów własnych sieci CCC częściowo kompensowany jest otwieraniem placówek HalfPrice oraz eobuwie.pl. Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych na dzień bilansowy wyniosła 34,9 tys. m2 i wzrosła o 0,4 tys. m2 w stosunku do 31.01.2021 r.” – podała spółka w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021/2022 r. wyniósł 125,3 mln zł wobec 377,9 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.