Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-63Dni -21Godzin -4Minut -58Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Grupa CCC zamknie 108 sklepów w tym roku, umocni e-commerce.

Powiązane

Grupa CCC zrewidowała plany ekspansji sieci sklepów i planuje m.in. zamkniecie łącznie 108 sklepów w 2020 r., podała spółka. Grupa umacnia e-commerce i jednocześnie zadowolona jest ze sprzedaży nowej kolekcji w październiku w całej sieci.

“Grupa CCC kontynuuje realizację strategii GO.22, koncentrując działalność na regionie CEE i rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Jednocześnie, w odpowiedzi na dynamiczne zmiany otoczenia, spółka zrewidowała plany ekspansji sieci sklepów CCC, decydując się na istotne ograniczenie rozwoju powierzchni (jedynie +9 tys. m2 na koniec Q3 od początku roku vs. początkowe plany +60 tys. m2). Ponadto, w tym roku Grupa CCC zamknie łącznie 108 sklepów” – czytamy w komunikacie.

Według spółki, dzięki relatywnie krótkim terminom umów najmu (2-3 lata), grupa ma dużą elastyczność kształtowania przyszłych rozmiarów i struktury sieci.

“Podobnie jak w przypadku pierwszej fali pandemii, do bieżącej sytuacji podchodzimy jak do wyzwania, które nas umocni i uodporni. Nasze strategiczne cele pozostają aktualne – cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój” – powiedział przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.

Sklepy stacjonarne CCC coraz częściej stają się źródłem pozyskiwania klienta e-commerce. Grupa kontynuuje proces cyfryzacji sklepów: około 200 lokalizacji zostało już wyposażonych w tablety do zakupów internetowych (obecnie około 15% obrotów ccc.eu w Polsce pochodzi z tabletów). Planowane jest dalsze rozwinięcie tego rozwiązania we wszystkich sklepach w Polsce, Czechach i Węgrzech w ciągu najbliższych miesięcy, ponadto rozwijany jest koncept kas samoobsługowych. Spółka testuje również wysyłki e-commerce ze sklepów, z zamiarem pełnego uruchomienia tej funkcjonalności na przełomie Q1/Q2 2021 roku, podano także.

“Inwestujemy przede wszystkim w umacnianie segmentu e-commerce. W strategii GO.22 ustaliliśmy cel 35-40% udziałów online w łącznej sprzedaży Grupy w 2022. Dziś wiemy, że możemy ten cel zrealizować szybciej, de facto już w 2020 r. Sprzyjają temu z jednej strony gwałtowana zmiana zachowań konsumentów, a z drugiej dynamicznie rozwijane przez nas platformy cyfrowej sprzedaży. W świetle tego, będziemy adekwatnie dostosowywać powierzchnię handlową, redukować liczbę i średnią wielkość sklepu CCC, uelastyczniać umowy najmu, inaczej myśleć o rozwoju powierzchni. Jednocześnie, postępować będzie dalszy proces cyfryzacji istniejących sklepów i polepszania tam customer experience. Granica między offline a online już u nas nie istnieje. CCC to teraz CzynneCalyCzas” – powiedział wiceprezes CCC ds. rozwoju i strategii Karol Półtorak, cytowany w komunikacie.

Spółka pracuje również nad zwiększeniem mocy przerobowych za sprawą uruchomienia drugiego miejsca wysyłki e-commerce.

“Adaptujemy magazyn w Polkowicach do potrzeb rosnącej sprzedaży online. Dzięki temu, w razie szczytu zamówień online, będziemy w stanie obsługiwać je z dwóch miejsc – Polkowic i Zielonej Góry. W obliczu rosnącej liczby zakażeń w Polsce i Europie, pracujemy w trybie podwyższonego reżimu sanitarnego” – dodał wiceprezes Mariusz Gnych, cytowany w komunikacie.

Jak wskazał prezes Marcin Czyczerski, obecnie grupa działa w scenariuszu zakładającym lokalne ograniczenia sprzedaży stacjonarnej.

“Bez względu na rozwój wydarzeń, jesteśmy dziś nieporównywalnie lepiej przygotowani do ewentualnych dalszych restrykcji dotyczących handlu detalicznego. Sprzedaż kolekcji jesienno-zimowej we wrześniu i październiku pokazuje już nowy potencjał CCC. Dobra, szeroka oferta i nowa formuła komunikacji z klientem w połączeniu z bardzo silnym e-commerce, to kluczowe przewagi, które dobrze pozycjonują nas konkurencyjnie nawet w bardzo wymagającym otoczeniu” – podsumował prezes.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy...

NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza dziś swoje prognozy dotyczące trendów technologicznych „Future Disrupted: 2021”. Prognozy te opierają się na śledzeniu trendów...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai!...

OKI reagując na zmiany rynkowe dokonuje przeobrażenia swojego systemu partnerskiego Shinrai (jap. Zaufanie, partnerstwo). Jak w praktyce wygląda obecnie rynek druku, czego mogą oczekiwać...

Google, Polski Fundusz Rozwoju i Operator Chmury Krajowej uruchamiają program ‘Firmy...

Google, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz Operator Chmury Krajowej uruchamiają nowy bezpłatny program szkoleniowo-rozwojowy, w którym pomogą 15 000 polskich przedsiębiorców rozwinąć biznes w...

Ministerstwo Aktywów Państwowych: Spółki Skarbu Państwa zbudują 15 szpitali tymczasowych COVID-19.

Spółki Skarbu Państwa zbudują w całej Polsce 15 szpitali tymczasowych dla chorych na COVID-19: 4 szpitale na Mazowszu, 4 w Małopolsce, 3 na Dolnym...

Najnowsze

Auto Partner miał 36,59 mln zł zysku netto, 46,79 mln zł...

Auto Partner odnotował 36,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 15,64 mln zł zysku rok wcześniej,...

Inpro miało 4,5 mln zł zysku netto, 7,21 mln zł zysku...

Inpro odnotowało 4,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 6,24 mln zł zysku rok wcześniej,...

Banki zaakceptowały propozycje układowe Work Service.

Banki jednogłośnie zaakceptowały propozycje układowe Work Service, w związku z czym został przyjęty przez banki układ, w rozumieniu przepisów prawa restrukturyzacyjnego, podała spółka. Treść...

Unibep ma umowę na generalne wykonawstwo inwest. Rotunda Dynasy za 52,3...

Unibep zawarł z Marvipol Rotunda Dynasy umowę na realizację w systemie generalnego wykonawstwa inwestycji mieszkaniowej pn. "Rotunda Dynasy" przy ulicy Oboźnej w Warszawie, podała...

Finał HackJunior dla dzieci i młodzieży szkół podst. odbędzie się 27...

Finał i rozstrzygnięcie HackJunior, czyli konkursu dla młodzieży ze szkół podstawowych, którego celem jest promowanie wykorzystania nowych technologii w nauce oraz kreatywnego podejścia do...