Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1098Dni -12Godzin -14Minut -54Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Grupa Play ujawnia wyniki finansowe – operator systematycznie rośnie, notując coraz lepsze rezultaty

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Grupa Play podała wyniki za W H1 2023 r. Firma umocniła swoją pozycję na rynku. 

Grupa Play może pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi i biznesowymi za pierwsze półrocze 2023 roku. Przychody ogółem wzrosły o 17,6% w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku, do 4,8 mld zł, a przychody z usług mobilnych wyniosły 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8% r/r. Operator zwiększył liczbę raportowanych klientów mobilnych o 2,8% r/r, a także powiększył bazę klientów usług stacjonarnych i dla domu do ponad 2 mln, odnotowując wzrost o 7,8% r/r.

W maju Play wprowadził przełomowe oferty usług dla domu z superszybkim internetem światłowodowym do 5 Gb/s i Telewizją Nowej Generacji z innowacyjnym systemem punktowym, wyznaczając nowy standard korzystania z treści telewizyjnych oraz zapewniając klientom najwyższą jakość usług i wolność wyboru. Operator utrzymuje pozycję lidera w przenoszeniu numerów, co potwierdza atrakcyjność oferowanych przez niego rozwiązań. Jednocześnie Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój mobilnego i stacjonarnego dostępu do infrastruktury dla wszystkich klientów w całej Polsce: indywidualnych, biznesowych i instytucjonalnych.

W pierwszej połowie 2023 r. Play powołał Fundację Wolność Wyboru, która koncentruje się na obszarze edukacji cyfrowej i budowaniu nowoczesnych kompetencji stając się w czerwcu pierwszym partnerem 42 Warsaw, członka znanej na całym świecie akademii kodowania 42.

Najważniejsze dane po drugim kwartale 2023 r:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8% r/r i wynosi blisko 17 mln
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% r/r
  • Utrzymanie pozycji lidera w przenoszeniu numerów z bilansem 30,9 tys. numerów
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8% r/r, osiągając ponad 2 mln
  • Całkowite przychody po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 17,6% r/r i wyniosły 4,8 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 5,8% r/r i wyniosły 2,3 mld zł
  • EBITDAaL po pierwszym półroczu wzrosła o 3,8% r/r i wyniosła 1,9 mld zł

 

Firma wprowadziła też nowe rozwiązania, oferując coraz szerszą ofertę swoim klientom. Wśród nowych ruchów Grupy można wyróżnić”

  • Wprowadzenie przełomowych ofert dla domu: Telewizji Nowej Generacji łączącej ofertę telewizyjną z elastycznym dostępem do platform streamingowych w systemie punktowym oraz superszybkiego światłowodu do 5 Gb/s i dwóch abonamentów 5G w cenie jednego
  • Rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej z liczbą 10 939 stacji na koniec 2 kw. 2023 r., uruchomienie 197 stacji w 2 kw. 2023 r.
  • Dalsza rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, obejmującej 3,8 mln gospodarstw domowych, we współpracy z InfraVia Capital Partners, która nabyła 50% udziałów spółki zależnej Play, Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o. W perspektywie średnioterminowej zasięg ten dotrze ponad 6 milionów gospodarstw domowych
  • Rozszerzenie zasięgu usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu, m.in. poprzez nabycie 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o. o.
    Umowa o współpracy z Exatel, która pozwoli na rozwój kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i sektora publicznego

Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Grupy Play:

“Nasze doskonałe wyniki komercyjne i finansowe potwierdzają pozycję Play jako lidera polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz naszą niezłomność w zapewnianiu klientom wolności wyboru i najwyższej jakości usług. Udowodniliśmy to po raz kolejny, wprowadzając w maju nowe, przełomowe usługi dla domu, wyznaczając nowe standardy dzięki Telewizji Nowej Generacji w modelu “a la carte” i internetowi 5 Gb/s. Nadal aktywnie przyczyniamy się do popularyzacji usług cyfrowych w Polsce poprzez dalsze ambitne inwestycje zarówno w sieci mobilne, jak i stacjonarne. Realizację naszej strategii odzwierciedla również powołanie Fundacji Wolność Wyboru, dzięki której zostaliśmy pierwszym partnerem polskiej edycji akademii kodowania 42 – ponieważ wierzymy, że edukacja to dawanie wyboru. Jestem dumny z naszego najlepszego zespołu #OneTeam, który wykazuje się niesłabnącym zaangażowaniem w rozwój wszystkich obszarów naszej działalności i umożliwia klientom Play realizację ich potrzeb w zakresie komunikacji i rozrywki bez ograniczeń.”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Paul Eccleston mianowany na stanowisko starszego wiceprezesa na region EMEA w...

Firma Exclusive Networks potwierdziła mianowanie Paula Ecclestona na stanowisko starszego wiceprezesa na region EMEA, na którym będzie on w dalszym ciągu kierować strategią rozwoju...

Otwarcie nowego showroomu HikVision z udziałem partnerów

HikVision jest jednym z tych producentów, którzy aktywnie rozszerzają swoją działalność w Europie. Polska jest istotnym rynkiem w centralnej części Starego Kontynentu i trudno...

Rynek smartwatchy i smartbandów rośnie – mimo trudności w całościowym segmencie...

Nieco niespodziewane dane płyną z rynku tzw. wearables. Popularne urządzenia do noszenia, jak smartwatche i smartbandy, zyskują na popularności - wynika z badań rynku...

CMA stwierdził, że złożona propozycja Microsoftu dotycząca restrukturyzacji przejęcia Activision Blizzard...

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zablokował początkową transakcję giganta technologicznego z Redmond o wartości 69 miliardów dolarów, przedstawioną po raz pierwszy w...

Korea Południowa zwróciła się do USA z prośbą o rozwiązanie problemów...

Korea Południowa oświadczyła w piątek, że zwróciła się do Stanów Zjednoczonych o rozwiązanie niepewności dotyczących amerykańskiej kontroli eksportu w sektorze chipów i dotacji na...