Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1357Dni -17Godzin -33Minut -28Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Huawei liderem raportu Brand Finance – Telecoms 150. Chiński gigant uznany najcenniejszym dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych oraz najsilniejszą marką w branży.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Brytyjska firma consultingowa, Brand Finance, opublikowała doroczny raport Telecoms 150, stanowiący analizę rynkową branży telekomunikacyjnej. Przy jego okazji, Brand Finance zamieścił także listy 10 najcenniejszych oraz 10 najsilniejszych marek wśród dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych. Huawei zajął pierwsze miejsce w obu kategoriach. Co ważne, tegoroczna edycja skupia się także na analizowaniu pierwszej fazy pandemii, obejmując wyniki do 18 marca.

 

“Pandemia COVID-19 stanowi obecnie poważne zagrożenie dla zdrowia, a jej wpływ na rynki globalne jest bardzo realny. Na całym świecie marki z każdego sektora muszą się przygotować na to, że koronawirus może wpłynąć na ich działalność biznesową, łańcuch dostaw i przychody w sposób, który przyćmiewa wybuch SARS w 2003 roku. Efekty będą dobrze odczuwalne 2021.” – podkreślił Savio D’Souza Valuation Directior w Brand Finance.

 

Pandemia przełożyła się większy popyt w kwestii dostępu do usług sieciowych, a tym samym dużą szansę dla telekomunikacji i dostawców infrastruktury 5G, co oznacza również zaciętą konkurencję. Brand Finance ocenił, że mimo politycznych zawirowań, Huawei rozszerzył w ostatnim roku swoją działalność na rynki tradycyjnie zdominowane przez innych dostawców, a wartość marki ocenił 65,1 miliardów dolarów, co w porównaniu do zeszłorocznego wyniku na poziomie 62,3 miliarda oznacza wzrost o 4,5%.

 

Ranking Telecoms Infrastructure 10

Ranking Telecoms Infrastructure 10

 

“Sektor telekomunikacyjny może być postrzegany jako znacznie bardziej odporny na negatywne skutki COVID-19, ponieważ przeżywa on obecnie istną rewolucję w zakresie szybkości przetwarzania danych co jest skutkiem zwiększenia znaczenia pracy zdalnej, co obserwujemy na całym świecie. Firmy telekomunikacyjne są już w zasadzie bardzo mocno testowane, ponieważ zaobserwowano niemal natychmiastowy wzrost popytu. Nadszedł też czas, aby nawiązać kontakt z klientami i intensywnie promować oferty podczas kryzysu.” – podkreślił David Haigh, CEO w Brand Finance.

 

Pełna treść raportu dostępna jest tutaj.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...