Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-129Dni -3Godzin -7Minut -18Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

IAB Polska: Mniej niż 70% polskich internautów ogląda tradycyjną telewizję.

Powiązane

Wśród polskich internautów użytkowników tradycyjnej telewizji – szczególnie w grupie poniżej 54 roku życia – odsetek spadł do poziomu poniżej 70% i jednocześnie rośnie dynamicznie rynek usług mobilnych i konsumpcja treści audiowizualnych za ich pośrednictwem, wynika z najnowszego badania pt. “TV + WWW = Razem Lepiej” realizowanego przez IAB Polska. W III kw. internauci głównie korzystali z e-mail (93%), czytania artykułów na portalach i serwisach (89%) i robienia zakupów przez internet (87%), podano także.

“Najnowszy raport IAB Polska pokazuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat nie zmienił się co prawda istotnie ogólny odsetek internautów, którzy jednocześnie korzystają z kilku ekranów, natomiast widoczne są zmiany w formie multiscreeningu. Rośnie grono użytkowników sieci, którzy nie korzystają z tradycyjnej telewizji, dlatego definicja multiscreeningu nie zamyka się już w jednoczesnym korzystaniu z telewizji i internetu, jak to miało miejsce przez ostatnich kilkanaście lat. Zjawisku odchodzenia od tradycyjnej telewizji towarzyszy wzrost współkonsumpcji ekranów cyfrowych, co jest wynikiem dynamicznie rosnącej popularności smartfonów” – powiedział prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt, cytowany w komunikacie.

Jego zdaniem, zasadniczo wpłynęło to na zmianę intensywności zachowań konsumenckich w odniesieniu wyłącznie do internetu, ale na kilku urządzeniach jednocześnie.

“Coraz częściej możemy mówić o multiscreeningu w modelu ‘www+www’, nawet jeśli odbywa się na dużym ekranie telewizora. O ile więc z ogólnej perspektywy widoczny jest pozorny brak zmiany w odniesieniu do współkonsumpcji ekranów (z 93% do 94% w skali ostatnich 2 lat), to przyjrzenie się szczegółowym wynikom badania wskazuje na dynamiczną zmianę zachowań użytkowników w tym obszarze. Odsetek multiscreeners w modelu ‘www+www’ wzrósł na przestrzeni ostatnich 2 lat aż o 6 pkt proc. i ten trend będzie się pogłębiał” – dodał Schmidt.

Zdaniem IAB Polska, prawidłowe zrozumienie mechanizmów i ewolucji zjawiska multiscreeningu jest kluczowe do prowadzania efektywnych wielokanałowych działań reklamowych. Tradycyjna telewizja w walce o uwagę odbiorców powoli jest zastępowana przez media cyfrowe, dlatego działania marketingowe podążając za konsumentem muszą te zmiany brać pod uwagę. Adaptacji musi ulec cały wachlarz narzędzi marketingowych, co naturalnie przełoży się na zmianę podziału tortu reklamowego pomiędzy różne kanały.

“Z dotychczas zrealizowanych badań IAB Polska wynika, że w 2020 r. penetracja smartfonów wśród internautów w wieku 15 i więcej lat przekroczyła poziom 90%. Jednocześnie obserwowana jest stagnacja rynku tabletów, których zasięg zatrzymał się poniżej 30% oraz stopniowy wzrost popularności SmartTV, które posiada już co trzeci polski internauta w badanej grupie wiekowej (z 25% w 2018 r do 35% w 2020 r.). W przypadku wszystkich mediów tradycyjnych obserwowane są dalsze spadki penetracji. Tradycyjnej telewizji nie ogląda już ponad jedna czwarta internautów, zaś tradycyjna prasa odnotowała spadek o połowę (z 79% w 2018 r. na 39% w 2020 r.). Również radio w tradycyjnym odbiorniku zaliczyło znaczną utratę udziału (z 78% w 2018 r. na 51% w 2020 r.)” – czytamy także.

W badaniu IAB Polska z III kwartału 2020 r. zaobserwowano lawinowy wzrost aktywności online.

“Najczęściej wymieniane przez respondentów aktywności to: korzystanie z e-mail (wzrost z 64% w 2018 r. do  93% w 2020 r ), czytanie artykułów na portalach i serwisach (wzrost z 54% w 2018 r. do 89% w 2020 r.), robienie zakupów przez internet (wzrost z 59% w 2018 r. do 87% w 2020 r.)” – czytamy także.

Według IAB Polska, biorąc pod uwagę dwa typy aktywności online związanych z oglądaniem treści audiowizualnych (oglądanie krótkich filmików wideo oraz formatów pełnometrażowych), zaobserwowano ogromny wzrost konsumpcji wideo online.

“Odsetek osób, które w ostatniej fali badania wskazywały wśród najczęstszych aktywności online oglądanie wspomnianych formatów audiowizualnych wzrósł w ciągu ostatnich 2 lat z 69% do 90%. Jeśli chodzi o dłuższe materiały audiowizualne w internecie, ich oglądalność w smartfonach i tabletach nie zmieniła się w ciągu ostatnich 2 lat. Jednocześnie wyraźnie zwiększył się odsetek osób, które oglądają takie materiały w komputerach (z 55% w 2018 r. do 65% w 2020 r.). Do bardziej kompleksowych zmian doszło w przypadku krótkich form wideo online. Zwiększył się odsetek internautów, którzy oglądają je na komputerach (z 46% w 2018 r. do 50% w 2020 r.) oraz w smartfonach (z 49% w 2018 r. do 68% w 2020 r.), a jednocześnie spadł w przypadku tabletów (z 17% w 2018 r. do 12% w 2020 r.)” – podsumowano w materiale.

Badanie zrealizowano w sierpniu i wrześniu 2020 roku (dobór próby: RTS/ROS, wielkość próby: N=952). Badanie zostało przygotowane we współpracy Grup Roboczych IAB Polska: AudioVideo oraz Badania. Raport jest częścią badania IAB Polska U&A 2020.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

Niedzielski: Sklepy w galeriach oraz muzea będą otwarte od 1 lutego...

Sklepy w galeriach handlowych zostaną otwarte od 1 lutego w ścisłym reżimie sanitarnym, poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski. Otwarte mają zostać także galerie sztuki i...

Bank Pekao: 57% polskich MŚP obawia się zamknięcia działalności na stałe.

Ponad połowa (57%) polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) uważa, że grozi im zamknięcie działalności na stałe, w porównaniu z 38% w innych krajach...

Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej: Wpłynęło 168 nowych spraw w...

Do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie wpłynęło 168 nowych spraw z czego 48 z nich toczyła się online, a w 18...

Machałek z MEiN: Dzisiejsze decyzje dot. poluzowania nie obejmą powrotu do...

Premier Mateusz Morawiecki nie ogłosi dziś decyzji w prawie ewentualnego powrotu dzieci do szkół, wynika z wypowiedzi wiceminister edukacji i nauki Marzeny Machałek. Takie...

Prezydent podpisał ustawę budżetową na 2021 rok.

Prezydent podpisał ustawę budżetową na 2021 r. zakładającą m.in. deficyt budżetowy na poziomie 82,3 mld zł, wzrost PKB w wysokości 4% i średnioroczną inflację...