Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1284Dni -3Godzin -6Minut -8Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Jedyną stabilną cechą rynków jest zmiana, pandemia przyspieszyła trend digitalizacji i szukania efektywnych form kontaktu nie tylko wewnątrz firm, ale i na styku dostawca-klient, uważają eksperci Samsung.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Tomasz Klewinowski, Sales Director, IT Business, Samsung Electronics Polska oraz Tomasz Bukowski, B2B Sales Manager, Samsung Electronics Polska, przekonują, że pandemia przyspieszyła trend digitalizacji i szukania efektywnych form kontaktu nie tylko wewnątrz firm, ale i na styku dostawca-klient.

 

Do niedawna rynek digital signage wyglądał na ustabilizowany, potem przyszła pandemia. Czy wiele się zmieniło?

Tomasz Klewinowski: Jedyną stabilną cechą rynków jest zmiana. Tak też i 2020 zdecydowanie zostanie zapamiętany, jako ten, który przyniósł ich wiele, również w obrębie digital signage. Połączenie marek Sharp oraz NEC, pandemia, wejście do kategorii profesjonalnych wyświetlaczy nowych graczy, to tylko niektóre z nich.

Niezmiennie, siłą napędową w przypadku Samsung Electronics Polska, stanowił dojrzały, profesjonalny i efektywny zespół sprzedaży. W połączeniu z produktami i silną siecią lojalnych Partnerów Handlowych, oraz dotarciem do Kluczowych Klientów mieliśmy możliwości zwiększyć udział w rynku.

Jednym z trendów, które nasiliły się w ciągu ostatnich kilku kwartałów jest dynamizacja kampanii Out Off Home prowadzonych zarówno do szerokiej publiczności w przestrzeni publicznej, jak i w punktach sprzedaży. Chęć szybkiego reagowanie treścią w zależności od zmian otoczenia m.in. lockdown, ograniczenia godzin pracy oraz autonomizacja procesów, w tym i sprzedaży, w naszej ocenie były najmocniej zauważalne w 2020 roku.

 

W jaki sposób pandemia zmieniła rynek, czy powstały nowe grupy klientów, czy dotychczasowi zaczęli poszukiwać nowych rozwiązań?

Tomasz Bukowski: Pandemia przyspieszyła trend digitalizacji i szukania efektywnych form kontaktu nie tylko wewnątrz firm, ale i na styku dostawca-klient. Pojawiła się szeroka grupa klientów zainteresowanych rozwiązaniami promującymi bezpieczeństwo w placówkach poprzez np. mierzenie temperatury, kierowanie ruchem czy instruowanie dot. restrykcji sanitarnych.

Wiele organizacji zdecydowało się na hybrydowy tryb pracy, co wyzwoliło konieczność poszukiwania rozwiązań wspierających tę formę pracy zarówno w obszarze systemów zarządzania hot-desk, jak i zmodyfikowanej administracji pomieszczeniami biurowymi. W każdym z tych obszarów, wspólnie z partnerami, promujemy dedykowane rozwiązania.

Zawsze istotną cechą inwestycji w obszarze digital signage jest ROI. W czasach pandemii nabrał znaczenia również czynnik ludzki oraz możliwością efektywnej realizacji zadań. Nowe technologie pokroju rozproszonych, centralnie zarządzanych ekranów sieci digital signage dla klientów Samsung Electronics oraz innych oferentów rynku często są remedium na brak możliwości wysłania ekipy zmieniającej materiały POS w punktach.

Rosnące znaczenie sprzedaży on-line powoduje, że klienci coraz częściej chcą zapewnić odbiorcom swoich produktów i usług, podobny „customer experience” w sferze cyfrowej oraz tradycyjnej. Dla wielu firm to motywator uruchomienia przestrzeni self-service (tzw. kiosków). Trend nie jest nowy, ale zyskuje na znaczeniu również w czasach pandemii.

 

 

Czy w ostatnim czasie powstały nowe produkty z obszaru digital signage?

Tomasz Bukowski: Wraz ze wzrostem znaczenia rozwiązań zapewniających możliwość komunikacji na odległość również większym zainteresowaniem cieszą się monitory interaktywne, między innymi wykorzystywane w salach konferencyjnych oraz przy zdalnych szkoleniach.

Dotychczasowym liderem tej kategorii jest Samsung FLiP. Początkowo był oferowany w przekątnej 55 cali, następnie od ubiegłego roku 65 cali, aby wreszcie doczekać się w 2020 roku wersji największej – 85 calowej. Szeroka współpraca Samsung FLiP z narzędziami video konferencji oraz komputerami instytucji edukacyjnych to tylko jeden z czynników sukcesu tego produktu. Nowatorska jest w tym przypadku łatwość użytkowania. Po wciśnięciu jednego przycisku, w przeciągu kilku sekund otrzymujemy rozwiązanie interaktywne, przełamujące barierę technologiczną wielu użytkowników, którzy często świadomie rezygnowali z wielu bardziej zaawansowanych urządzeń w tym segmencie.

FLiP to jednak nie wszystko. Sukcesywnie rozwijamy ofertę naszych ekranów modułowych w technologii LED. W tym roku wprowadziliśmy na rynek profesjonalne modele Samsung The Wall oparte o LED w zaawansowanej wersji Chip On Board (COB). Są to urządzenia zdolne do pracy nawet 300tys godzin o niespotykanej głębi kolorów, kontraście a przy tym małej podatności na uszkodzenia oraz obniżonym poborem energii. Ten produkt jest doskonałą alternatywą dla rozwiązań tylnej projekcji (DLP) a przy tym deklasuje standardowe, dotychczas spotykane rozwiązania LED SMD instalowane w Polsce i na Świecie.

Co istotne, nie są to produkty tylko z katalogu, ale i dostępne komercyjne. Sposób ich działania prezentujemy już od kilku miesięcy naszym klientom podczas spotkań referencyjnych oraz między innymi w showroom w Warszawie.

 

Jak może wyglądać rynek za rok – co się zmieni?

Tomasz Klewinowski: Bazując na naszych doświadczeniach na rynkach globalnych, w trudnych warunkach najczęściej zyskują firmy innowacyjne potrafiące się zaadaptować do nowej sytuacji. Bardzo podobnie sprawy mają się również na rynku polskim. Posłużę się przykładem. Jedna z współpracujących z nami firm w trakcie lockdownu zainwestowała w nośniki reklamowe wyposażając je w monitory naszej marki. Podjęła śmiałą decyzję w obliczu spadku ruchu na ulicach, ale rozszerzyła dwukrotnie zakres oferowanych usług. W momencie zdjęcia restrykcji w czerwcu była, jako pierwsza na rynku z możliwością uruchomienia kampanii reklamowej na sieci nośników cyfrowych, dzięki czemu zdobyła gross zleceń reklamowych dostępnych na rynku, skracając jednocześnie okres potrzebny na zwrot z inwestycji sprzed pandemii o 20 proc.

Tomasz Bukowski: Przewidujemy dalszą digitalizację komunikacji. W tym obszarze Polskie firmy i instytucje mają wciąż spory potencjał. Znaczenie punktów self-service będzie przybierało na sile tak jak jeszcze bardziej efektywne zarządzanie przestrzenią biurową i komercyjną. Rozwiązania digital signage pozwalają dynamicznie kierować ruchem, ilością klientów na terenie sklepu czy zasadami wejścia do biurowca oraz korzystania z wind. Nawet jeżeli to rozwiązania na czas pandemii, siłą digital signage jest możliwość zmiany treści „z doskoku” w oparciu aktualne potrzeby.

Rok 2020 spowodował ze wiele placówek handlowych straciła na rentowności, co z kolei zmusiło właścicieli do zweryfikowania założeń sieci sprzedaży a czasem i ich lokalizacji. Jak efektywnie wykorzystać istniejącą sieć? Jak zwiększyć w niej ruch oraz ilość zawieranych transakcji? Czy pozostaje tylko e-commerce?  Coraz częściej ścieżkę klienta rozpoznaje się zanim ten wejdzie do ich sklepu. Rynek DS. w ostatnich latach bardzo mocno rozwijają się w segmencie monitorów do pracy w witrynie oraz w warunkach „full outdoor”. Dla sektora handlowego rozwiązania tego typu okazały się odpowiedzią na pytania jak uzyskać wzrost ruchu, efektywne promować produkty i usługi oraz zwiększyć przychody z reklamy w punkcie. Rok 2021 wzmocni trend poszukiwania efektywności w tych obszarach.

 

 

Czy bycie częścią międzynarodowego koncernu daje jakąś rynkową przewagę?

Tomasz Klewinowski: Koncern, korporacja to zaplecze finansowe oraz technologiczne, w ostatnich latach Samsung niezmiennie znajduje się w Top-5 firm z największą ilością zgłaszanych patentów na świecie. Jako dostawca/vendor daje nam to możliwość rozwoju nawet w warunkach osłabienia gospodarczego. Ponadto obecność na wielu rynkach powoduje, że możemy dynamicznie zarządzać dostępnością produktów jednocześnie zachowując ciągłość prowadzenia biznesu. Koncern to również gwarant, jakości produktów w całym okresie zobowiązań względem klientów. Wreszcie, fakt bycia międzynarodowym graczem daje możliwość czerpania z doświadczeń zdobytych na innych rynkach i wspierania klientów nie tylko na etapie zakupów sprzętu ale i określania najbardziej korzystnych przedsięwzięć.

 

Jednym z efektów zaangażowania biznesu są nagrody branżowe, takie jak IT Champion.

Tomasz Klewinowski: Wasza nagroda jest wyjątkowo ważna, bo przyznana na podstawie głosowania partnerów handlowych. To żywy głos z rynku. Głos branży doceniającej to co robimy i popierający nasze działania. Potwierdzający, że rozwijamy biznes we właściwym, pożądanym przez partnerów, kierunku. Przy tej okazji dziękuję wszystkim pracowników za wkład i profesjonalne starania. Mam nadzieję, że to nie ostatnia nagroda. Działamy bez przerw, a efekty naszych prac zobaczymy w kolejnych miesiącach.

 

 

Numer IT RESELLER nr. 336/2020 – Aby przeczytać lub pobrać wydanie w wersji cyfrowej,

kliknij w link lub poniższą okładkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...