Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-312Dni -14Godzin -45Minut -1Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Komisja Europejska proponuje, by samochody rejestrowane od 2035 roku były bezemisyjne.

Powiązane

Komisja Europejska proponuje, by wszystkie samochody rejestrowane w państwach Unii od 2035 roku były bezemisyjne, a państwa będą miały obowiązek instalacji punktów ładowania głównych autostradach co 60 km, zaś punktów tankowania wodoru – co 150 km, poinformowała Komisja. Celem jest ograniczenie emisji o co najmniej 55% do 2030 r. roku oraz osiągnięcie zerowej emisyjności do 2050 r.

“Flota nowo zarejestrowanych samochodów musi zredukować emisje o 55% do 2030 r. i o 100% do 2035 r. w porównaniu do 2021 r. W przypadku nowych samochodów dostawczych cele redukcji wynoszą odpowiednio 50% i 100%” – czytamy w komunikacie.

W ocenie Komisji, zaostrzone normy emisji CO2 będą zachęcać do wprowadzania znacznie większej liczby pojazdów bezemisyjnych na rynku unijnym. W związku z tym regulacyjny mechanizm zachęt dla pojazdów bezemisyjnych i niskoemisyjnych (ZLEV), którego celem jest wspieranie wczesnego wprowadzania na rynek, nie będzie już spełniał swojego pierwotnego celu i zostanie usunięty od 2030 r.

Wszyscy producenci samochodów osobowych i dostawczych będą musieli wnieść swój wkład w ograniczenia emisji CO2, w związku z czym odstępstwo dla małych producentów – tych, którzy sprzedają od 1 tys. do 10 tys. nowych samochodów lub 22 tys. nowych samochodów dostawczych w roku kalendarzowym – zostaje zniesione od 2030 roku, podano także.

Komisja wskazuje, że rozbudowa infrastruktury ładowania elektrycznego musi przyspieszyć proporcjonalnie do oczekiwanej floty pojazdów elektrycznych na drogach UE, która według prognoz do 2030 r. obejmie co najmniej 30 mln samochodów. Cele oparte na flocie zapewnią, że na każdy samochód elektryczny z akumulatorem zarejestrowany w państwie członkowskim zostanie zainstalowany 1 kW mocy ładowania. KE zakłada, że  do 2025 r. powstanie ponad 1 mln punktów ładowania i około 3,5 mln do 2030 r.

Aby zapewnić pełną łączność w sieci europejskich autostrad TENT-T na 60-kilometrowym odcinku TEN-T konieczne będzie zainstalowanie co najmniej 300 kW mocy zapewnianej przez punkty szybkiego ładowania (z co najmniej jednym o mocy 150 kW) do 2025 r. i mocy 600 kW do 2030 r. W sieci kompleksowej TEN-T cele te muszą zostać osiągnięte odpowiednio do 2030 i 2035 r.

W przypadku tankowania wodoru wzdłuż sieci bazowej TEN-T oraz w każdym węźle miejskim obsługującym zarówno pojazdy lekkie, w tym samochody osobowe, jak i pojazdy ciężarowe będzie musiała być dostępna jedna stacja tankowania co 150 km.

W przypadku elektrycznych pojazdów ciężarowych należy zapewnić punkty ładowania wzdłuż sieci bazowej TEN-T co 60 km, co najmniej 1400 kW mocy wyjściowej do 2025 r. i 3500 kW do 2030 r. W sieci kompleksowej TEN-T cele te mają do osiągnięcia co 100 km odpowiednio do 2030 r. i 2035 r. Ponadto punkty ładowania mają być zapewnione na parkingach oraz w głównych miastach i aglomeracjach europejskiej transeuropejskiej sieci transportowej (węzły miejskie), aby umożliwić m.in. ładowanie miejskich samochodów dostawczych.

KE zaznacza, że luki w infrastrukturze tankowania LNG dla ciężarówek mają zostać wypełnione do 2025 roku.

Komisja proponuje utworzenie nowego ogólnounijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji dla przemysłu zaopatrzenia w paliwa, który określi cenę emisji dwutlenku węgla z paliw do transportu drogowego (i ogrzewania). System ten nie będzie obowiązywał na poziomie indywidualnego użytkownika transportu, ale na poziomie dostawcy paliwa jako podmiotu sprawującego kontrolę nad zawartością węgla kopalnego w paliwie

Emisje gazów cieplarnianych w sektorze transportu stanowią obecnie 1/4 całkowitych emisji UE i w przeciwieństwie do innych sektorów emisje wciąż rosną. Jak wynika z celów redukcyjnych do 2050 roku, emisje z transportu muszą spaść o 90%.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, w zaledwie...

Firma MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, ma przyjemność ogłosić, że w zaledwie trzy lata osiągnęła rekordowy wynik 3 milionów sprzedanych...

Ericsson: Transformacja cyfrowa 5G zasili polską gospodarkę nawet 17 mld euro.

W Polsce 90% populacji i 58% terytorium znajdzie się w zasięgu 5G w 2023 roku, według raportu Analysys Mason, zrealizowanego we współpracy z Ericsson...

Najnowsze

Polska po raz pierwszy w historii w pierwszej trójce państw pod...

W drugim kwartale 2021 r. łączna liczba ataków DDoS zmniejszyła się o 38,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. oraz o 6,5% w...

Wyścig ku dekarbonizacji wśród producentów samochodów trwa w najlepsze. Od czego...

Komisja Europejska przedstawiła nowe cele emisyjne. Zgodnie z pakietem Fit for 55, od 2035 roku będzie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych. Wyścig ku...

GFT Poland, we współpracy z Google Cloud, opracowało program rocznych studiów...

W ciągu najbliższego roku 26 proc. polskich firm planuje wdrożyć rozwiązania chmurowe, jak wynika z raportu Transformacja cyfrowa firm 2020, opracowanego przez EY. Równocześnie,...

Motoryzacja po drodze z chmurą. Jeden z największych autoryzowanych dealerów samochodów...

Największy autoryzowany dealer samochodów w woj. lubuskim został pionierem cyfryzacji w swojej branży w zakresie wykorzystania technologii chmurowej oraz zastosowania rozwiązania Azure Virtual Desktop....

Capgemini rekrutuje w Warszawie i rozwija innowacyjną linię biznesową – Capgemini...

Capgemini poszukuje ekspertów od nowych technologii, w związku z tym na warszawskim rynku pojawiają się dodatkowe miejsca pracy i możliwości dla specjalistów, którzy chcą...