NPT, czyli New Product Training to już tradycyjne wydarzenie w kalendarzu Lenovo. Związane, jak łatwo się domyślić, z nowymi produktami czołowego producenta komputerów. To także okazja do spotkania teamu Lenovo z partnerami firmy.
Jeśli ktoś z uczestników Lenovo NPT 2023 do Warszawy przyleciał w dniu wydarzenia samolotem, to z pewnością uniknął porannych korków. Lenovo na lokalizację eventu wybrało znajdujący się na terenie lotniska Chopina Renaissance Warsaw Airport Hotel.
Wydarzenie rozpoczął Tomasz Klewinowski, SMB & Channel Director w Lenovo Polska, opowiadając o pozycji firmy na polskim rynku, ale też o swoistej magii słów. Rzecz, zdawałoby się, banalna, ale korzystanie z “zaklęć” takich jak “proszę”, “przepraszam” i “dziękuję”, także w biznesie, okazuje się być dobre nie tylko moralnie, ale i przynosi długofalowe efekty. W kontaktach z partnerami, jak podkreślał Tomasz Klewinowski, Lenovo używa tych słów, a dalsza część prezentacji udowodniła w jaki sposób.
To, co zwróciło moją uwagę, to fakt, że ze sceny podziękowano zarówno partnerom w biznesie, jak i własnemu zespołowi. Bardzo mnie cieszy, że coraz częściej na wydarzeniach dużych producentów docenia się i zaprasza na scenę członków zespołu, którzy nie piastują stanowisk dyrektorskich.
Następnie na scenie pojawił się Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska. Wprawdzie wydarzenia takie jak NPT to nie rewia mody, ale nie sposób było nie zwrócić uwagę na czerwoną marynarkę szefa Lenovo w Polsce. To oczywiste nawiązanie do charakterystycznej barwy trackpointów z laptopów Lenovo ThinkPad to ciekawy zabieg, zwłaszcza, gdy uświadomimy sobie, że na początku miesiąca wypadały akurat dwa lata odkąd Wojciech Zaskórski dołączył do zespołu Lenovo. Trudno o lepsze podkreślenie, że ten czas wystarczył, by silnie związać się z reprezentowaną marką.
Paweł Dybowski, Channel Team Leader, opowiedział natomiast o zmianach i korzyściach dla partnerów w programie Lenovo 360. Nowy program w znacznej mierze utrudnia zamykanie się resellerów w produktowych bańkach – zmuszając nieco partnerów Lenovo do rozwijania się, proponowania swoim klientom zakupu produktów i usług z pokrewnych kategorii.
Lenovo miało czym się pochwalić – szereg produktów dla odbiorców biznesowych, zaprezentowany obok sceny – robił wrażenie. Nowe modele laptopów ThinkPad, w tym także te przeznaczone do wyjątkowo wymagających zadań. A skoro o wysokich wymaganiach mowa, to nie można zapomnieć o najnowszych stacjach roboczych ThinkStation PX, współprojektowanych z legendą brytyjskiej motoryzacji – firmą Aston Marin.
O nich opowiadał Maciej Misiewicz, Workstations Business Development Manager, podkreślając, że nie jest to kolejna współpraca jedynie wizerunkowa. Inżynierowie Aston Martin pomagali przy projektowaniu chłodzenia w nowych stacjach roboczych Lenovo. Oczywiście, czym innym jest schłodzenie silnika V12 w DBS 770 Ultimate, a czym innych chłodzenie wydajnej stacji roboczej, jednak pryncypia są te same. Efekt tej współpracy mamy nadzieję sprawdzić w praktyce.
O rozwiązaniach videokonferencyjnych ThinkSmart opowiedział natomiast Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager & Product Evangelist. Ta wciąż świeża kategoria rozwiązań Lenovo wydaje się być naturalnym kierunkiem rozwoju w czasie pracy hybrydowej.
W dalszych częściach wydarzenia poruszono także kwestię usług serwisowych, a zespół Motoroli opowiedział o smartfonach tej, należącej do Lenovo, marki. Nie zabrakło także wystąpień kluczowych partnerów Lenovo: Intela i Microsoftu, a całość wydarzenia zwieńczyła godzinna opowieść o cyberbezpieczńestwie, o osobliwym tytule “Prywatność nie istnieje, czyli jak kraść, sprzedawać i chronić dane osobowe” snuta przez Piotra Koniecznego z Niebezpiecznika.
Lenovo zdecydowanie miało się czym pochwalić podczas tegorocznego NPT – wiele nowych produktów, interesujący rozwój współpracy z Aston Martin i świeży program partnerski.