Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1287Dni -21Godzin -24Minut -3Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

M/platform: Wartość sprzedaży w handlu tradycyjnym wrosła o 4,5% r/r w czerwcu.

Powiązane

Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce wzrosły w czerwcu o 4,5% w skali roku, wynika z cyklicznych danych M/platform. Wzrost obrotów sterowany był przez wzrost liczby transakcji, a także nieco większy koszyk niż przed rokiem.

“Podobnie jak w roku ubiegłym, wraz ze spadkiem liczby zachorowań, luzowaniem obostrzeń, a jednocześnie wzrostem temperatur wróciliśmy do częstszych odwiedzin w placówkach handlowych. W czerwcu 2021 odwiedzaliśmy średnio sklepy tradycyjne 327 razy w ciągu dnia, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej odwiedzaliśmy je średnio 317 razy, zaś jeszcze miesiąc temu 301 razy dziennie. Zwiększona o 3,3% częstotliwość naszych odwiedzin w czerwcu 2021 vs czerwiec 2020 była jednym z głównych czynników przyczyniających się do wzrostu obrotów w kanale handlu tradycyjnego” – czytamy w komunikacie.

Częstszym zakupom w czerwcu towarzyszył również nieco większy koszyk, licząc rok do roku.

“O ile bowiem wartość średniego koszyka w sklepie tradycyjnym sukcesywnie malała od kwietnia br., o tyle porównując tę wartość do czerwca 2020, mogliśmy odnotować wzrost o 1,2%. W czerwcu w tym kanale sprzedaży wydaliśmy średnio 20,59 zł, co w dalszym ciągu dowodzi, iż mimo okresowych fluktuacji związanych z okresami poluzowanych obostrzeń, wakacji czy świąt, w sklepie spożywczym podczas jednej wizyty wydajemy więcej niż przed pandemią” – czytamy dalej.

Kategoriami, które charakteryzowały się w kanale tradycyjnym największymi wzrostami względem czerwca 2020 były produkty świeże i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał, ale także wyroby tytoniowe, które zanotowały wzrost na poziomie 4,6%, podano także.

W związku z wysokimi temperaturami, w czerwcu 2021 r. wzrosła także wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych (o 13%) oraz mrożonek, w tym lodów (o 10,5%). Liczba koszyków zawierających mrożonki, w tym lody, była w ostatnim miesiącu o blisko 20% wyższa niż przed rokiem, zaś koszyków zawierających napoje bezalkoholowe wyższa o blisko 6%.

“Pogoda okazała się także sprzymierzeńcem dla innej niezwykle istotnej w handlu tradycyjnym kategorii – kategorii piwa. Po raz pierwszy od kilku miesięcy odwrócił się bowiem spadkowy dotychczas trend dla tego popularnego w Polsce trunku, który w czerwcu br. odnotował wzrost o 0,8% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku” – powiedziała dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform Ewa Rybołowicz, cytowana w komunikacie.

Analiza przygotowana na podstawie danych reprezentatywnej próby sklepów = 3 808 sklepów wybranych spośród ponad 12 000 sklepów handlu tradycyjnego z M/platform.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...