Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-738Dni -18Godzin -3Minut -38Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Marki AOC i Philips z nowymi modelami dla sektora B2B. Firma MMD nie ukrywa swoich biznesowych ambicji.

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

MMD to dziś jeden z czołowych producentów monitorów na świecie. Należące do grupy marki, Philips i AOC, miały dotychczas dość wyraźnie zarysowane targety, odpowiednio: B2B i B2C. Teraz jednak MMD zmienia nieco strategię. 

Na zaproszenie MMD poleciałem na Rodos, gdzie firma zaprezentowała swoje nowości, zarówno produktowe, jak i koncepcyjne. Te drugie są, w mojej ocenie, nieco bardziej istotne. Otóż AOC dotychczas celowało głównie w rynek konsumencki, z silnym uwzględnieniem sektora gamingowego. Teraz jednak marka zwraca się także w stronę użytkownika biznesowego, a co za tym idzie, zupełnie nowego obszaru rynku. Wiadomo tez, że Philips już niedługo, bo w październiku, ogłosi start swojej marki gamingowej. Czy zatem MMD nie wytworzy sobie wzajemnej, wewnętrznej konkurencji?

Stefan Sommer, globalny szef marketingu firmy opowiadał o zmieniającej się charakterystyce rynku monitorów. A ten, w ostatnim czasie tj. od Q3 2021 do Q1 2022 włącznie, notował tendencje spadkowe. Drugi kwartał 2022 roku okazał się być pierwszym od trzech kwartałów okresem wzrostu całego rynku monitorów w UE.

Wygląda na to, że nie. Wszystko dzięki sprytnemu planowaniu rozwoju produktów. W biznesowym portfolio Philipsa pozostawały pewne punkty, które wymagały uzupełnienia, zarówno na warstwie funkcjonalnej, jak i cenowej. Właśnie w te punkty “wejdzie” AOC, ze swoimi modelami biznesowymi.

Firma ma dobrze przemyślaną strategię i żywo reaguje na zmiany trendów, co widać także w konsekwencji rozwijania konkretnych linii produktowych. Dlatego, mimo dodania nieco biznesowego charaktery portfolio AOC, marka ta nadal silnie pozostaje związana z obszarem gamingu. Przedstawiciele firmy podkreślali, że w narracji medialnej ostatnich kilku miesięcy dominował przekaz jakoby “gaming się kończył”. Nic z tych rzeczy. Ogólny trend pozostaje wzrostowy, pomimo zmniejszenia się tempa wzrostu.

MMD wskazuje na to, że rok 2021 był swojego rodzaju anomalią, a w odniesieniu do 2020 roku, aktualnie trwający 2022, w gamingu, rośnie w zdrowym tempie.

Pod względem produktów Philips wyraźnie stawia na rozwiązania ułatwiające codzienną pracę, głównie poprzez wykorzystanie nowoczesnych interfejsów komunikacyjnych. Ostatecznie bowiem czy w biznesowych zastosowaniach potrzebujemy bardziej wygody użytkowania, czy matryc o nieprzeciętnie wysokiej częstotliwości odświeżania?

Dlatego też Philips/AOC dzieli swoje portfolio B2B poprzez wykorzystanie różnego rodzaju interfejsów, co widać na poniższej grafice.

Oferta podzielona jest na trzy osobne sektory. Podstawowy gdzie otrzymujemy przede wszystkim USB-C z ładowanie PowerDelivery 65W i kamerę internetową, średni, gdzie do szybkiego ładowania dochodzi wyższy poziom transferu danych HBR2 i HBR3, a także wyjście DP out i gniazdo sieciowe RJ45. W tym segmencie nowością jest obecność kamery internetowej. Najwyższy stopień zajmuje seria określana mianem Pro docking, gdzie mamy do dyspozycji matryce MiniLed, wysokie rozdzielczości, a także, nowość, Thunderbolt 4.

Strefa prezentacyjna wydarzenia była zaaranżowana tak, by symulować normalne, codzienne zastosowania monitorów.

Gwiazdami wydarzenia były niewątpliwie nowe monitory Philipsa z serii Pro Docking. Trzy czolowe modele: 24B1U5300H (24″, FHD), 27B1U5600H (27″, QHD) i 34B1U5600H, wyposażono w kamery internetowe o rozdzielczości 5 MP, co jest nie bez znaczenia w erze pracy zdalnej.

Największe wrażenie robił jednak 27-calowy monitor Philips 27B1U7903. Dlaczego akurat on? Po pierwsze: to model oparty o panel 4K MiniLED, zawierający aż 2304 strefy, obsługujący HDR 1400. Jego zaletą jest także wysoka zgodność z popularnymi paletami barw (123,4% NTSC, 99,2% AdobeRGB). To, co jest najbardziej charakterystycznym elementem tej konstrukcji jest jednak obecność nowej generacji łącza uniwersalnego: Thunderbolta 4.

Najszybszy aktualnie interfejs stosowany w komputerach osobistych nie jest obecny w zbyt wielu monitorach – choćby w dwóch konstrukcjach Lenovo (Lenovo ThinkVision P40w-20 oraz Lenovo ThinkVision P27u-20), jednej LG (LG 40WP95C-W), jednej Samsunga (Samsung ViewFinity S80TB). Zastosowanie tego interfejsu, w połączeniu z matrycą wysokiej jakości to jednoznaczne przychylenie się do potrzeb użytkowników MacBooków.

Trudno nie uciec przed wrażeniem, że MMD stara się, właśnie za pomocą monitora Philips 27B1U7903 wejść do specyficznej ligi urządzeń super-premium wykorzystywanych przez wyjątkowo wymagających użytkowników skupionych właśnie wokół ekosystemu Apple.

MMD postawiła także na usprawnienia polegające na integracji różnych rozwiązań w swoich monitorach, chociażby uchwytów na słuchawki czy coraz lepszych, pomysłowo zainstalowanych kamer internetowych. Widać to znakomicie w serii biznesowych monitorów AOC np. w dużym, 45-calowym 45BU16900CH. Mamy tu podniesioną funkcjonalność, a przy tym wysokiej jakości panel VA.

Firma wyraźnie stara się także pokryć możliwie szeroki zakres rynku monitorów biznesowych, w tym także tych, które są swoistą niszą wewnątrz niszy. Chociażby monitory mobilne.

Nowy Philips 16B1P3302D to wyraźne usprawnienie względem poprzednika. Obudowa jest właściwie identyczna, ale monitor wzbogacono o ładowanie USB-C PowerDelivery pass through z mocą 65W. To oznacza, że można jednocześnie ładować baterię monitora z gniazdka USB-C sieciowego, a z drugiej, w tym samym czasie, ładować laptopa z mocą 65W, przez drugi port USB-C.

 

Recepta Adobe na rywala? Przejęcie. Figma staje się częścią cyfrowego potentata.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Słabsza niż oczekiwana sprzedaż iPhone’a 14 i 14 Plus. Foxconn zmienia...

Apple wypuściło iPhone'a 14, iPhone'a 14 Plus, iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max na początku tego miesiąca. Standardowe modele nie wprowadziły znaczących...

Google Cloud rozwija infrastrukturę w Europie. Firma zbuduje swój pierwszy region...

Prezes Google Cloud International, Adaire Fox-Martin, jest z wizytą w Grecji, gdzie ogłosił powstanie nowego regionu Google Cloud.  Google utworzy swój pierwszy region chmury w...

Od fabryki do klienta – Czyli jak w 2022 roku wygląda...

W teorii wszystko jest jasne - gdzieś na świecie ktoś produkuje np. laptopy, a ktoś inny, często w miejscu oddalonym o tysiące kilometrów, je...

Pomimo ogromu wyzwań, walczymy i działamy aktywnie dalej! – podkreślił Piotr...

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na...

Viewsonic prezentuje największy na świecie składany ekran

Viewsonic zaprezentował swój najnowszy składany na pół ekran o przekątnej 135 cali. Producent kieruje swój produkt do klienta biznesowego, który wykorzysta ten olbrzymi ekran...