Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-738Dni -18Godzin -1Minut -36Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Mechanizm bezpieczeństwa Zero Trust odnotowała olbrzymi wzrost popularności

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Zero Trust, czyli mechanizm bezpieczeństwa, który wymaga, aby wszyscy użytkownicy i punkty końcowe były stale uwierzytelniane i autoryzowane, staje się coraz bardziej popularny, ponieważ firmy starają się zachować coraz większe bezpieczeństwo.

Ankieta przeprowadzona przez Okta wśród 700 dyrektorów i menedżerów ds. bezpieczeństwa w wielu branżach wykazała, że 97% firm ma obecnie inicjatywę Zero Trust lub planuje ją mieć w ciągu najbliższych 18 miesięcy. To wzrost o ponad 500% w porównaniu z rokiem 2018, kiedy to zaledwie 16% wspierało ten mechanizm.

Podczas gdy popularność modelu bezpieczeństwa Zero Trust wydaje się wychodzić poza schematy, nie każdy region na świecie podziela ten sam entuzjazm. Podczas gdy 59% firm z Ameryki Północnej ma ustaloną strategię, podobnie jak 50% firm z regionu APAC, zaledwie 36% firm z regionu EMEA może powiedzieć to samo. Firmy europejskie wkrótce jednak dogonią swoich północnoamerykańskich kolegów, ponieważ inwestycje w tym regionie są coraz większe (90% zwiększa swoje budżety, w porównaniu do 83% w regionie APAC i 77% w Ameryce Północnej). Znalezienie odpowiednich talentów do wdrożenia i wsparcia systemu Zero Trust wydaje się być największym wyzwaniem dla firm wszędzie, przy czym firmy z regionu EMEA również obawiają się nieco o budżet.

Ogólnie rzecz biorąc, dla czterech na pięć firm (80%) kwestia identyfikacji jest ważna dla ich strategii bezpieczeństwa Zero Trust. Kolejne 19% określa ją jako “krytyczną dla biznesu”, co oznacza, że praktycznie wszystkie firmy (99%) postrzegają tożsamość jako główny czynnik w swojej strategii Zero Trust. Jedna czwarta (26%) CISO i innych C-Suite kierowników określa ją jako krytyczną dla biznesu.

Kolejnym kluczowym wyzwaniem dla wdrożenia Zero Trust jest równowaga pomiędzy użytecznością a bezpieczeństwem. Podczas gdy przesunięcie w kierunku bezpieczeństwa jest bardziej widoczne w APAC i Ameryce Północnej, przedsiębiorstwa w regionie EMEA wydają się być bardziej zrównoważone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Słabsza niż oczekiwana sprzedaż iPhone’a 14 i 14 Plus. Foxconn zmienia...

Apple wypuściło iPhone'a 14, iPhone'a 14 Plus, iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max na początku tego miesiąca. Standardowe modele nie wprowadziły znaczących...

Google Cloud rozwija infrastrukturę w Europie. Firma zbuduje swój pierwszy region...

Prezes Google Cloud International, Adaire Fox-Martin, jest z wizytą w Grecji, gdzie ogłosił powstanie nowego regionu Google Cloud.  Google utworzy swój pierwszy region chmury w...

Od fabryki do klienta – Czyli jak w 2022 roku wygląda...

W teorii wszystko jest jasne - gdzieś na świecie ktoś produkuje np. laptopy, a ktoś inny, często w miejscu oddalonym o tysiące kilometrów, je...

Pomimo ogromu wyzwań, walczymy i działamy aktywnie dalej! – podkreślił Piotr...

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na...

Viewsonic prezentuje największy na świecie składany ekran

Viewsonic zaprezentował swój najnowszy składany na pół ekran o przekątnej 135 cali. Producent kieruje swój produkt do klienta biznesowego, który wykorzysta ten olbrzymi ekran...