Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-808Dni -17Godzin -54Minut -38Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Microsoft oficjalnie wprowadza DirectStorage 1.1 – nadchodzi akcelerowane przez GPU ładowanie zasobów

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

Microsoft zaprezentował swoją technologię DirectStorage 1.0 na początku tego roku, ale brakowało jej kilku kluczowych elementów. DirectStorage ma na celu przyspieszenie wydajności pamięci masowej wewnątrz nowoczesnych komputerów i konsol, przy czym high-endowe dyski SSD NVMe są głównym obszarem zainteresowania Microsoftu.

DirectStorage 1.0 ma wyeliminować wiele wąskich gardeł, które mogą obniżyć wydajność pamięci masowej, umożliwiając szybsze czasy ładowania gier i lepsze wykorzystanie nowoczesnych dysków SSD. Problem z DirectStorage 1.0 polega na tym, że oferuje on jedynie wsparcie dla dekompresji na procesorach, pozostawiając mnóstwo miejsca na dodatkową akcelerację.

Microsoft wprowadził teraz DirectStorage 1.1 i zapewnia wsparcie dla dekompresji na GPU, wykorzystując nowy format dekompresji o nazwie GDeflate, format kompresji, który został stworzony przez Nvidię. DirectStorage 1.1 ma na celu dalsze przyspieszenie czasu ładowania gier i strumieniowania zasobów poprzez wykorzystanie do tych zadań GPU zamiast CPU.

Dlaczego DirectStorage jest ważne?

DirectStorage 1.0 ma na celu poprawę prędkości transferu danych w aplikacjach, pozwalając użytkownikom wysokiej klasy urządzeń pamięci masowej NVMe na wykorzystanie wyższych poziomów przepustowości oferowanych przez ich sprzęt. W połączeniu z ulepszeniami pamięci masowej, które Microsoft zawarł w systemie Windows 11, Microsoft twierdzi, że DirectStorage 1.0 może skrócić czas ładowania nawet o 40%.

Teraz gdy Microsoft dał programistom pełny dostęp do wydajności nowoczesnych urządzeń pamięci masowej, programiści chcą teraz znaleźć sposoby na wykorzystanie tych danych w bardziej efektywny sposób. Posiadanie dostępu do takiego poziomu przepustowości nie jest przydatne, gdy pełne wykorzystanie go wymusi na procesorze duże obciążenia związane z dekompresją. Dlatego też Microsoft postanowił skupić się na dekompresji danych w DirectStorage 1.1.

Z lewej strony, DirectStorage 1.1, z prawej dekompresja na CPU. Nie dość, że DS 1.1 wykonał zadanie szybciej, to w mniejszym stopniu wykorzystał CPU.

W jaki sposób DirectStorage 1.1 jeszcze bardziej poprawia sytuację?

Spójrzmy prawdzie w oczy, w ciągu ostatniej dekady wydajność procesorów graficznych rosła w znacznie szybszym tempie niż wydajność procesorów CPU. Mając to na uwadze, sensownym rozwiązaniem dla twórców oprogramowania jest przenoszenie zadań związanych z CPU na układy GPU, gdy tylko jest to możliwe. Wraz z DirectStorage 1.1, Microsoft dodał obsługę dekompresji na GPU, która pozwala na ładowanie scen niemal 3x szybciej niż dekompresja na CPU.

Wykorzystanie DirectStorage 1.1 z dekompresją GPU pozwala twórcom oprogramowania na wykorzystanie wysokich prędkości przesyłu danych dostępnych w dyskach SSD NVMe i umożliwia układom GPU przyspieszenie dekompresji danych. Pozwala to na zwolnienie miejsca w procesorze dla innych zadań i umożliwia deweloperom znacznie szybsze ładowanie i wykorzystywanie danych z pamięci masowej.

Wczesne sterowniki DirectStorage 1.1 dla GPU od AMD, Intela i Nvidii

Dekompresja GPU jest obsługiwana przez wszystkie układy GPU DirectX 12 + Shader Model 6.0. Jednak jedną z zalet DirectStorage 1.1 jest to, że producenci sprzętu GPU mogą zapewnić dodatkowe optymalizacje dla swojego sprzętu, zwane metakomendami.

Więcej informacji na temat obsługi tych metakomend przez partnerów firmy Microsoft można znaleźć w poniższych linkach. Jak zawsze, zaleca się aktualizację do najnowszych sterowników dla sprzętu do gier w celu uzyskania najlepszej wydajności.

AMD: https://gpuopen.com/amd-support-for-microsoft-directstorage-1-1

Intel: https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/articles/news/directstorage-on-intel-gpus.html

NVIDIA: https://developer.nvidia.com/blog/accelerating-load-times-for-directx-games-and-apps-with-gdeflate-for-directstorage/

DirectStorage 1.1 pomoże sprawić, że przyszłe gry i programy będą w mniejszym stopniu zależne od procesora i pozwolą na znacznie szybsze ładowanie się ich. Z czasem producenci kart graficznych będą mogli dodać specjalne jednostki dedykowane dekompresji GPU, odciążając ich jednostki cieniujące i obliczeniowe, aby wyeliminować wpływ DirectStorage na wydajność GPU.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Apple naprawdę chce, abyś używał fizycznego klucza bezpieczeństwa dla Apple ID

Apple ogłosiło nowe funkcje mające na celu poprawę ochrony cyberbezpieczeństwa dla swoich klientów, zarówno konsumentów, jak i firm, w tym Security Keys, możliwość korzystania...

Wietnam: wielomiliardowe dodatkowe inwestycje planowane przez LG i Samsunga

Jak poinformował we wtorek wietnamski rząd, południowokoreańscy giganci branży elektronicznej, Samsung i LG, planują zainwestować miliardy dolarów w Wietnamie. Informacje te pojawiły się po...

Microsoft Teams w końcu będzie dużo łatwiejszy w użyciu na iPadzie...

Platforma wideokonferencyjna ujawniła, że pracuje nad wprowadzeniem trybu Picture in Picture dla użytkowników iPhone'a i iPada, umożliwiając im wyświetlanie wielu okien jednocześnie na ich...

Lenovo Polska podczas uroczystej gali Lenovo Top Partners Awards 2022, w...

7 grudnia, w eleganckich przestrzeniach warszawskiego Nobu Hotel, Lenovo, największy producent komputerów na świecie, nagrodził swoich czołowych partnerów w Polsce charakterystycznymi, czerwonymi „jedynkami”.  Szkolne skojarzenia...

SK hynix opracowuje najszybszą na świecie serwerową pamięć DRAM

Południowokoreański producent układów scalonych SK hynix ogłosił w czwartek, że opracował najszybszy na świecie moduł pamięci serwerowej. Nowy produkt, DDR5 Multiplexer Combined Ranks Dual In-line...