Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1289Dni -7Godzin -30Minut -42Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nokia wprowadza sztuczną inteligencję na krawędź sieci, poprzez wdrożenie algorytmów AVA QoE, zapewniając najwyższą jakość usług 5G dla klientów.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Nokia ogłosiła wdrożenie algorytmów AVA QoE w usługach blisko użytkowników, aby umożliwić dostawcom usług telekomunikacyjnych zapewnienie klientom najwyższych standardów działania sieci. Dzięki nowej usłudze Nokia AVA, sztuczna inteligencja zastosowana jest blisko użytkownika, umożliwiając zautomatyzowane działania w celu natychmiastowego rozwiązywania problemów.

 

Wg raportu Nokii nt. stanu gotowości sieci 5G, aż 35 proc. operatorów twierdzi, że głównym celem ich strategii związanej z siecią nowej generacji jest poprawa jakości customer experience. Wdrożenie algorytmów Nokia AVA na tradycyjnych architekturach sieciowych pozwoliło osiągnąć 59-procentową redukcję buforowania Netflix i o 15-procent obniżyć odsetek sesji YouTube, które doświadczały opóźnień w odtwarzaniu. Dzięki rozwiązaniu AVA QoE firmy Nokia zastosowanym na granicy sieci z abonentem dostawcy usług internetowych mogą zapewnić swoim klientom jeszcze większą przepustowość przesyłania danych, co przekłada się na wyższą jakość strumieniowanych filmów i lepsze doznania dla graczy online.

 

Nokia AVA QoE na granicy sieci przenosi „kod do miejsca, w którym znajdują się dane”, wdrażając algorytmy uczenia maszynowego (ML), które umożliwiają zautomatyzowane działania w czasie rzeczywistym bliżej abonenta. Rozwiązanie to zmniejsza również obciążenie sieci danymi, przy jednoczesnym wykładniczym zmniejszeniu ilości danych z poziomu użytkownika wymaganych do zasilania modeli ML.

 

Zwiększona złożoność różnych technologii 5G szczególnie w sieciach typu Open RAN potencjalnie wprowadzi nowe wyzwania dla zespołów utrzymaniowych operatorów, których zadaniem jest zarządzanie usługami w trybie end-to end. Sztuczna inteligencja będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę w zarządzaniu tą złożonością i zapewni jakość doświadczeń (Quality of Experience), której konsumenci i przedsiębiorstwa wymagają od mobilnych aplikacji szerokopasmowych i usług wrażliwych na opóźnienia. W podejściu firmy Nokia scentralizowana sztuczna inteligencja analizuje informacje o działaniu całej sieci co w połączeniu z predefiniowanymi modelami opartymi na rozproszonej sztucznej iteligencji pozwala na optymalizacje sieci radiowej w czasie rzeczywistym – mówi Stefan Pongratz, wiceprezes Dell’Oro Group, niezależnej firmy zajmującej się analizą i badaniami rynku.

 

Dziś wielu dostawców usług telekomunikacyjnych chętnie wprowadza nowe usługi o niskich opóźnieniach dla swoich klientów. Dzięki rozwiązaniu AVA QoE firmy Nokia doprowadzamy sztuczną inteligencję bliżej do użytkownika, dzięki czemu operatorzy mogą zapewnić spersonalizowane usługi 5G i zagwarantować najwyższą ich jakość – zaznacza Dennis Lorenzin, szef Network Cognitive Services, Global Services.

Deloitte: Obniżki z okazji Black Friday sięgnęły średnio 3,4% wobec piątku 20 listopada.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...