Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-604Dni -15Godzin -30Minut -39Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nowa, chmurowa inicjatywa Microsoftu w obszarze gamingu. Gigant z Redmond ogłosił Xbox Everywhere.

Krzysztof Bogacki
Krzysztof Bogacki
Redaktor naczelny IT Reseller, pasjonat kawy, technologii i podróży.

Powiązane

W ciągu ostatnich kilku lat Microsoft zwiększał swoje zainteresowanie i znaczenie w branży gier. Świetnym przykładem tego jest  Xbox Game Pass Ultimate. Teraz także cloud gamimng jest w obszarze zainteresowania firmy, czego dowodzi nowa inicjatywa. 

Microsoft ogłosił inicjatywę Xbox Everywhere. Jej celem jest oddzielenie Xbox Cloud Gaming od Game Pass, tak aby usługa mogła trafić na jak największą liczbę urządzeń. Często także za darmo, czego przykładem jest choćby dostępna teraz możliwość grania w Fortnite w chmurze, bez konieczności posiadania subskrypcji Game Pass. Microsoft obiecuje, że to „tylko początek” takich darmowych ofert.

Częścią tego planu jest oddzielenie Xbox Cloud Gaming od Xbox Game Pass i umożliwienie ludziom grania we własną bibliotekę gier za darmo (przy czym Fortnite jest pierwszym przypadkiem testowym), ale pojawiły się również pogłoski, że Microsoft przygotowuje osobne urządzenie do przesyłania strumieniowego i aplikacje do ułatwić dostęp do ich usług w chmurze. Nie bez znaczenia jest także wspólna inicjatywa z Samsungiem. Oto jak Xbox Everywhere opisuje sam Microsoft:

 

Naszą misją na Xbox jest wnoszenie radości i elementu społeczności do gier, umieszczając graczy w centrum wszystkiego, co robimy. Chcemy umożliwić wszystkim na całym świecie granie w wybrane przez siebie gry, z wybranymi przez nich ludźmi, na urządzeniach, które już posiadają. Nazywamy to Xbox Everywhere.

Ponieważ staramy się, aby gry były bardziej dostępne dla jeszcze większej liczby osób i docierały do ​​trzech miliardów graczy na całym świecie, zainwestowaliśmy dużo w chmurę – zarówno dla graczy, aby mogli grać tak, jak chcą, i dla twórców, aby angażowali nowych, większych odbiorców oraz twórz, uruchamiaj i zarządzaj swoimi grami za pomocą najlepszych w swojej klasie narzędzi i usług w chmurze.

 

Podoba mi się ta koncepcja. Zwłaszcza, że cloud gaming jako pomysł może być bardziej ekologiczny niż “komputer i konsola w każdym domu”. Mniej elektrośmieci, mniej kosztów logistyki. Duże data center łatwiej też w przemyślany sposób chłodzić i zasilać. Dlatego inicjatywa Microsoftu jest, moim zdaniem, wyjątkowo dobrym pomysłem.

Samsung planuje coś wyjątkowo interesującego z Microsoftem. I tak, chodzi o gaming.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

IFS przejmuje rolę kompasu w drodze do cyfrowej transformacji przedsiębiorstw! W...

Konferencja IFS Connect 2022 odbędzie się w dniach 8-9 czerwca 2022 w Hotelu Vienna House Andel`s w Łodzi. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji IFS Connect...

Asbis podpisał umowę dystrybucyjną z firmą ExaGrid obejmującą 15 krajów. ...

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu...

Wzrosła liczba cyberataków na firmy w Polsce. Firmy zaczynają inwestować w...

W 2021 roku aż 69% firm w Polsce odnotowało przynajmniej jeden incydent polegający na naruszeniu bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa najbardziej obawiają się zagrożeń ze strony szeroko...

Samsung Electronics Polska ponownie uznany w rankingu Poland’s Best Employers 2022...

Samsung Electronics Polska ponownie został uznany za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Firma wygrała drugą edycję rankingu Poland's Best Employers 2022 w kategorii...

Veeam przedstawia plan rozwoju i ogłasza zajęcie współdzielonego pierwszego miejsca w...

Veeam, lider rynku nowoczesnej ochrony danych, w tym rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, odzyskiwania danych i zarządzania nimi, otworzył dziś swoją coroczną konferencję VeeamON 2022,...