Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-604Dni -15Godzin -36Minut -6Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nowa technologia predykcyjna Cisco może przewidzieć problemy z siecią zanim te wystąpią.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Pierwsze testy technologii pokazują, że zespoły IT już teraz mogą z dużą dokładnością przewidywać problemy i unikać ich skutków. Rozwiązania Cisco przyczyniają się do ewolucji sieci poprzez przewidywanie problemów z aplikacjami zanim te wystąpią, zapewniając nowy poziom niezawodności i wydajności działania. Firma od dwóch lat buduje i testuje silniki oprogramowania predykcyjnego. Pierwsze próby u klientów wykazały, że technologia Cisco może przewidywać problemy z dużą dokładnością, pomagając zespołom IT radykalnie poprawić jakość połączeń sieciowych. Cisco planuje ponadto dostarczać technologie predykcyjne w ramach całego portfolio w postaci zintegrowanej, łatwej w użyciu oferty SaaS, dzięki czemu sieci predykcyjne Cisco staną się dostępne dla firm każdej wielkości.

Już od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Idąc tym tropem, Cisco przedstawia, w jaki sposób definiuje przyszłość łączności za pomocą przełomowej technologii, która ma pomóc zespołom IT w poznawaniu, przewidywaniu usterek i planowaniu działania, aby uniknąć kosztownych przestojów.

 

Sieci predykcyjne Cisco

Cisco łączy nowe technologie predykcyjne z szerokim portfolio rozwiązań umożliwiających obserwowanie sieci, zwiększających widoczność zachodzących w niej procesów i inteligencję w celu poprawy niezawodności oraz wydajności we wszystkich scenariuszach operacyjnych. Przez ostatnie dwa lata eksperci Cisco pracowali nad pierwszym tego rodzaju silnikiem analityki predykcyjnej, który pomoże zespołom IT zapobiegać problemom i poprawi komfort pracy użytkowników. Cisco dostroiło i przetestowało modele predykcyjne z udziałem klientów z różnych branży, stosując zaawansowane techniki analityczne i uczenie maszynowe w celu zapewnienia większej precyzji i łatwości użycia tej technologii.

 

Mechanizm działania

Sieci predykcyjne Cisco działają w oparciu o dane zgromadzone z wielu źródeł telemetrycznych. Po ich zintegrowaniu, systemy Cisco uczą się wzorców przy użyciu różnych modeli i zaczynają przewidywać problemy użytkowników, zapewniając opcję ich rozwiązywania. Klienci mogą w ten sposób zdecydować, w jak dużej mierze chcą podłączyć silnik w całej sieci, co daje im elastyczne możliwości rozbudowy w zależności od potrzeb.

 

„Przyszłość łączności będzie zależeć od samoregenerujących się sieci, które potrafią się uczyć, przewidywać i planować” – powiedział Chuck Robbins, prezes i dyrektor generalny Cisco. „Nasze badania nad sieciami predykcyjnymi zostały poparte testami i opracowane we współpracy z klientami, a pierwsi użytkownicy dostrzegają istotne korzyści, które pozwalają im zaoszczędzić czas i pieniądze. Branża czekała na bezpieczną, proaktywną sieć”.

 

Możliwości nowej technologii Cisco

Zespołom IT trudno jest zachować stale wysoką proaktywność w rozwiązywaniu potencjalnych problemów. Często muszą one jednocześnie zarządzać cyberbezpieczeństwem i zapobiegać incydentom, umożliwiać pracę hybrydową, korzystanie z chmury hybrydowej i mają wiele innych zadań. Stawka jest natomiast wysoka, gdyż chodzi o zapewnienie pracownikom i klientom najlepszych wrażeń z pracy podczas korzystania z sieci. Sprawne działanie w trybie 24/7 jest więc w tym wypadku kluczowe. Nieplanowane przestoje i awarie mogą zakłócić produktywność pracowników, obsługę klientów i wpływać na przychody. Dlatego aż 45% ankietowanych liderów IT uznało reagowanie na zakłócenia za najważniejsze wyzwanie związane z siecią w 2021 r.

Poza eliminowaniem awarii, doświadczenia użytkowników stały się kluczowe dla biznesu. Często to właśnie aplikacja odpowiada za pierwsze wrażenie klientów. 57% osób twierdzi, że marki mają tylko jedną szansę, aby zrobić na nich wrażenie, i że jeśli usługa cyfrowa nie spełni ich oczekiwań, nie skorzystają z niej ponownie. Aby w pełni zrealizować wizję cyfrowego biznesu, branża potrzebuje sposobu na lepsze przewidywanie problemów z siecią, proaktywne unikanie problemów i zapewnienie najlepszych możliwych doświadczeń.

 

Czy firmy mają wystarczające zasoby, by bronić się przed cyberatakami?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

IFS przejmuje rolę kompasu w drodze do cyfrowej transformacji przedsiębiorstw! W...

Konferencja IFS Connect 2022 odbędzie się w dniach 8-9 czerwca 2022 w Hotelu Vienna House Andel`s w Łodzi. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji IFS Connect...

Asbis podpisał umowę dystrybucyjną z firmą ExaGrid obejmującą 15 krajów. ...

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu...

Wzrosła liczba cyberataków na firmy w Polsce. Firmy zaczynają inwestować w...

W 2021 roku aż 69% firm w Polsce odnotowało przynajmniej jeden incydent polegający na naruszeniu bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa najbardziej obawiają się zagrożeń ze strony szeroko...

Samsung Electronics Polska ponownie uznany w rankingu Poland’s Best Employers 2022...

Samsung Electronics Polska ponownie został uznany za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Firma wygrała drugą edycję rankingu Poland's Best Employers 2022 w kategorii...

Veeam przedstawia plan rozwoju i ogłasza zajęcie współdzielonego pierwszego miejsca w...

Veeam, lider rynku nowoczesnej ochrony danych, w tym rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, odzyskiwania danych i zarządzania nimi, otworzył dziś swoją coroczną konferencję VeeamON 2022,...