Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-738Dni -19Godzin -1Minut -2Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

NVIDIA przedstawia technikę DLSS 3 zapewniającą do czterech razy większą wydajność.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Firma NVIDIA zaprezentowała dziś NVIDIA® DLSS 3, wspieraną przez sztuczną inteligencję technikę zwiększającą wydajność, która rozpoczyna nową erę renderowania neuronowego w grach i aplikacjach z wykorzystaniem kart graficznych NVIDIA RTX™.

DLSS 3 czerpie z dominującej roli firmy w dziedzinie akcelerowanych przez sztuczną inteligencję technik superrozdzielczości, zapewniając doskonałą jakość obrazu i nawet czterokrotnie wyższą wydajność od tradycyjnego renderowania obrazu, a także dużą responsywność, która definiuje ogólne wrażenia w grach.

Technika ta została pokazana po raz pierwszy podczas wydarzenia GeForce® Beyond: Special Broadcast na konferencji GTC, na którym zaprezentowano również karty graficzne GeForce RTX® serii 40 oparte na nowej architekturze NVIDIA Ada Lovelace.

 

„DLSS to jeden z naszych najlepszych wynalazków, który umożliwił wykorzystanie ray tracingu w czasie rzeczywistym. DLSS 3 to kolejny milowy krok dla graczy i twórców”, powiedział Jensen Huang, założyciel i prezes firmy NVIDIA. „Nasze pionierskie prace nad renderowaniem neuronowym RTX otworzyły nowy wszechświat możliwości, w którym sztuczna inteligencja odgrywa główną rolę w tworzeniu wirtualnych światów”.

 

DLSS 3 już teraz otrzymuje szerokie wsparcie ze strony branży gier komputerowych. Zapowiedziano ponad 35 gier i aplikacji wykorzystujących tę technikę.

 

DLSS 3: większa wydajność dzięki sztucznej inteligencji

Połączenie ray tracingu i technik wykorzystujących sztuczną inteligencję zrewolucjonizowało gry wideo, zapewniając jednocześnie radykalną poprawę jakości obrazu wraz z ogromnym wzrostem wydajności — jest to niespotykane osiągnięcie przed premierą kart GeForce RTX.

Wspierana przez rdzenie Tensor czwartej generacji i akcelerator Optical Flow w kartach graficznych GeForce RTX serii 40, DLSS 3 jest najnowszą wersją cieszącej się uznaniem użytkowników techniki Deep Learning Super Sampling, która dodaje nową funkcję o nazwie Optical Multi Frame Generation.

Optical Multi Frame Generation generuje całkowicie nowe klatki, a nie tylko piksele, zapewniając imponujący wzrost wydajności. Akcelerator Optical Flow, wbudowany w architekturę NVIDIA Ada Lovelace, analizuje dwa sekwencyjne obrazy z gry i oblicza dane wektora ruchu dla obiektów i elementów, które pojawiają się w klatce, ale nie są modelowane przez tradycyjne wektory ruchu silnika gry. To radykalnie redukuje wszelkie anomalie obrazu, podczas gdy sztuczna inteligencja renderuje takie elementy jak cząsteczki, odbicia światła, cienie i globalne oświetlenie.

Pary klatek z gry w superrozdzielczości, wraz z wektorami ruchu silnika i przepływu optycznego, są następnie wprowadzane do konwencjonalnej sieci neuronowej, która analizuje dane i automatycznie generuje dodatkową ramkę dla każdej klatki renderowanej przez grę. Połączenie ramek wygenerowanych przez DLSS z ramkami superrozdzielczości DLSS umożliwia technice DLSS 3 rekonstrukcję siedmiu z ośmiu wyświetlanych pikseli za pomocą sztucznej inteligencji, zwiększając liczbę klatek na sekundę nawet czterokrotnie w porównaniu ze scenariuszem bez DLSS.

Ponieważ funkcja DLSS Frame Generation wykonywana jest jako post-proces na GPU, może ona zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę nawet wtedy, gdy gra jest obciążona przez CPU. W przypadku gier ograniczanych przez CPU, takich jak te, w których fizyka odgrywa dużą rolę lub zawierających duże światy, DLSS 3 pozwala kartom graficznym GeForce RTX serii 40 na renderowanie gry z prędkością nawet dwukrotnie większą niż ta, którą jest w stanie obliczyć CPU.

DLSS 3 wykorzystuje także technikę NVIDIA Reflex, która synchronizuje pracę GPU i CPU, zapewniając optymalną responsywność i niskie opóźnienia systemowe.

 

Twórcy gier korzystają z DLSS 3. Wkrótce ponad 35 gier i aplikacji wykorzystujących tę technikę

Zapas mocy zapewniany przez DLSS 3 to duża korzyść dla twórców gier, którzy chcą w pełni wyrażać swoją artystyczną wizję. Technika ta trafia do najpopularniejszych na świecie silników gier, takich jak Unity i Unreal Engine.

DLSS 3 uzyskała uznanie wśród wielu czołowych twórców gier i zapowiedziano już ponad 35 gier i aplikacji wspierających tę technikę, w tym:

  • A Plague Tale: Requiem
  • Atomic Heart
  • Black Myth: Wukong
  • Bright Memory: Infinite
  • Chernobylite
  • Conqueror’s Blade
  • Cyberpunk 2077
  • Dakar Rally
  • Deliver Us Mars
  • Destroy All Humans! 2 – Reprobed
  • Dying Light 2 Stay Human
  • F1® 22
  • F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
  • Frostbite Engine
  • HITMAN 3
  • Hogwarts Legacy
  • ICARUS
  • Jurassic World Evolution 2
  • Justice
  • Loopmancer
  • Marauders
  • Microsoft Flight Simulator
  • Midnight Ghost Hunt
  • Mount & Blade II: Bannerlord
  • Naraka Bladepoint
  • NVIDIA Omniverse™
  • NVIDIA Racer RTX
  • PERISH
  • Ripout
  • S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
  • Scathe
  • Sword and Fairy 7
  • SYNCED
  • The Lord of the Rings: Gollum
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • THRONE AND LIBERTY
  • Tower of Fantasy
  • Unity
  • Unreal Engine 4 & 5
  • Warhammer 40,000: Darktide

Ponieważ DLSS 3 bazuje na technice DLSS 2, to twórcy gier mogą szybko zaimplementować ją w dotychczasowych tytułach, które już wspierają DLSS 2 lub NVIDIA Streamline.

 

DLSS 3 już od 12 października

Technika DLSS 3 jest wspierana przez karty graficzne GeForce RTX serii 40 i zadebiutuje w środę, 12 października, wraz z premierą kart graficznych GeForce RTX 4090. Więcej informacji dostępnych jest na stronie NVIDIA.com, w tym szczegóły dotyczące kart graficznych GeForce RTX serii 40 oraz techniki NVIDIA DLSS.

 

Już 30% Polaków chce rozpocząć karierę IT w obszarze testowania. Evolution zaprasza na bezpłatny 2-miesięczny bootcamp QA.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Słabsza niż oczekiwana sprzedaż iPhone’a 14 i 14 Plus. Foxconn zmienia...

Apple wypuściło iPhone'a 14, iPhone'a 14 Plus, iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max na początku tego miesiąca. Standardowe modele nie wprowadziły znaczących...

Google Cloud rozwija infrastrukturę w Europie. Firma zbuduje swój pierwszy region...

Prezes Google Cloud International, Adaire Fox-Martin, jest z wizytą w Grecji, gdzie ogłosił powstanie nowego regionu Google Cloud.  Google utworzy swój pierwszy region chmury w...

Od fabryki do klienta – Czyli jak w 2022 roku wygląda...

W teorii wszystko jest jasne - gdzieś na świecie ktoś produkuje np. laptopy, a ktoś inny, często w miejscu oddalonym o tysiące kilometrów, je...

Pomimo ogromu wyzwań, walczymy i działamy aktywnie dalej! – podkreślił Piotr...

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na...

Viewsonic prezentuje największy na świecie składany ekran

Viewsonic zaprezentował swój najnowszy składany na pół ekran o przekątnej 135 cali. Producent kieruje swój produkt do klienta biznesowego, który wykorzysta ten olbrzymi ekran...