HikVision jest jednym z tych producentów, którzy aktywnie rozszerzają swoją działalność w Europie. Polska jest istotnym rynkiem w centralnej części Starego Kontynentu i trudno mieć wątpliwości, że jest znaczącym punktem także w strategii chińskiego producenta.
HikVision stawia na bezpośredni kontakt. Tak wynika nie tylko z samego otwarcia showroomu, ale też ze słów przedstawicieli firmy, które padły na oficjalnym otwarciu nowego obiektu. Jędrzej Filipowski, Business Development Director Professional Display Solutions HikVision Poland, podczas otwarcia zwrócił się do partnerów firmy zapraszając nie tylko do odwiedzania showroomu, ale też do aktywnej rozmowy i zgłaszania uwag dotyczących rozwiązań HikVision.
Skoro mowa o partnerach, to trzeba przyznać, że otwarcie showroomu zostało odwiedzone przez dużą grupę przedstawicieli współpracujących z HikVision firm. Każdy chciał na własne oczy zobaczyć najnowsze rozwiązania HikVision.
A było co oglądać. Wraz z partnerami HikVision uczestniczyliśmy w wydarzeniu, obserwując jak chiński producent zaadaptował przestrzeń showroomu. Na wejściu wita nas duży ekran transparentny o bardzo wysokiej przepuszczalności światła (60%). Po przekroczeniu wejścia znajdujemy się natychmiast w otoczeniu licznych ekranów oraz… przedstawienia historii firmy, założonej w 2001 roku. To, co w najnowszym europejskim showroomie firmy zasługuje z całą pewnością na pochwałę, to przedstawienie przykładów zastosowań nie zawsze w oczywisty sposób. Retail? Oczywiście! Strefa poświęcona powierzchniom handlu detalicznego wygląda jak fragment sklepu, ale łączy się płynnie z fragmentem informacyjnym, ekranem, który równie dobrze mógłby stać w galerii handlowej.
Bardzo podoba mi się strefa poświęcona sektorowi edukacyjnemu. Naturalnym krokiem byłaby pewnie aranżacja miejsca w stylu szkoły czy uczelni… tymczasem HikVision, całkiem słusznie, postanowiło zrobić coś innego. Firma postanowiła zbudować strefę w stylu zdecydowanie bardziej… wyluzowanym. Ceglana ściana, neon, stół do tenisa stołowego, wygodne fotele – sprytny sposób wykazania, że ekrany urządzeń HikVision przeznaczonych dla segmentu edukacyjnego sprawdzają się świetnie np. w roli cyfrowego flipchartu – narzędzia raczej biznesowego niż typowo edukacyjnego.
Dla nas otwarcie showroomu stanowiło także okazję do rozmów zarówno z partnerami, jak i przedstawicielami HikVision. Oczywiście, cześć tych rozmów odbyła się przed kamerą. Nagrania udostępnimy już wkrótce!