Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-270Dni -7Godzin -25Minut -32Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Pandemia ukształtowała nowe zachowania w sieci – nową normalność. Ericsson opublikował swoje największe badanie konsumenckie Ericsson ConsumerLab, obejmujące opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Nowy raport konsumencki sporządzony przez Ericsson przewiduje, że tendencja do przenoszenia zasadniczych elementów codziennego życia do sieci – zapoczątkowana przez globalną pandemię Covid-19, pozostanie istotna dla ludzi z całego świata długo po przeminięciu pandemii. Raport Ericsson ConsumerLab pt. The Future Urban Reality zawiera istotne spostrzeżenia dotyczące tego, co w przekonaniu konsumentów będzie się działo po pandemii aż do roku 2025.

 

Raport ten opiera się na równoważnych opiniach 2,3 mld konsumentów z 31 rynków i przewiduje, że konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać rutynowe aktywności – takie jak praca zdalna, e-nauka, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze – online, ale jeszcze dodadzą do nich średnio 2,5 nowej usługi. Autorzy raportu przewidują, że zamiast tego konsumenci będą priorytetowo traktować przeznaczanie czasu wolnego na podróże, praktykowanie mindfulness oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

 

Przewiduje się, że gdy nowa norma stanie się rzeczywistością, konsumenci będą spędzać w sieci średnio o dziesięć godzin w tygodniu więcej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy też lukę pomiędzy umiarkowanymi i zaawansowanymi użytkownikami usług online, ponieważ więcej użytkowników zaczęło podczas pandemii wprowadzać więcej usług online do swojego codziennego życia.

 

„Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne stały się kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami życia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugerują, że sytuacja ta stanie się „nową normą” i będzie utrzymywać się w przyszłości. Ten trend może pomóc konsumentom skoncentrować się na ważnych elementach życia – takich jak spędzanie większej ilości czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu życia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania mające na celu zwiększenie włączenia cyfrowego, jako czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości.” – powiedział Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research.

 

Kluczowe wnioski płynące z raportu:

  • Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa się skorzystać z możliwości e-nauki w celu rozwijania swoich umiejętności. Ponad połowa konsumentów na świecie uważa, że wszystkie ich aktywności rozrywkowe będą odbywać się online. Ponad jedna trzecia konsumentów będzie w przyszłości zamawiać zakupy spożywcze głownie online.
  • 64% konsumentów spodziewa się podwyższonego poziomu stresu w społeczeństwie: ponad trzech na pięciu konsumentów wierzy, że utrzymanie odpowiedniego dochodu będzie wymagało łączenia kilku prac. Jednocześnie siedmiu na dziesięciu konsumentów spodziewa się, że będzie prowadzić zdrowszy tryb życia.
  • Wygoda zwiększy się kosztem prywatności: choć 75% konsumentów przewiduje, że życiem w 2025 roku będzie kierować wygoda, siedmiu na dziesięciu spodziewa się również, że będzie trzeba zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność w sieci.
  • Lokalne zakupy wzmocnią swoją pozycję: po części ze względu na kwestie ochrony środowiska, połowa konsumentów na całym świecie spodziewa się, że w ramach nowej normy będzie kupować więcej produktów wytwarzanych lokalnie.
  • Połowa konsumentów wyraża obawy w związku ze zmianą klimatu, a jednocześnie 67% zamierza przeznaczać więcej wolnego czasu na podróże: choć większość konsumentów uważa, że dostępne powinny być bardziej zrównoważone opcje podróży, tylko jeden na trzech twierdzi, że w przyszłości powstrzyma się od lotów samolotem w przypadku podróży w celach rozrywkowych.
  • Do 2025 roku czas spędzany online zwiększy się średnio o 10 godzin tygodniowo: zależność od platform online będzie zgodnie z oczekiwaniami utrzymywać się również po pandemii, a konsumenci przewidują, że do 2025 roku średnio dodadzą 2,5 usługi do swojej codziennej aktywności online. Podkreśla to znaczenie włączenia cyfrowego dla zapewniania równości i elastyczności w ramach „nowej normy”.

Microsoft Channel Connect FY21 – Wydarzenie dla partnerów firmy Microsoft w Polsce skupione było wokół komunikacji i biznesu w dobie pandemii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, w zaledwie...

Firma MSI, wiodący na świecie producent najwyższej klasy sprzętu gamingowego, ma przyjemność ogłosić, że w zaledwie trzy lata osiągnęła rekordowy wynik 3 milionów sprzedanych...

Ericsson: Transformacja cyfrowa 5G zasili polską gospodarkę nawet 17 mld euro.

W Polsce 90% populacji i 58% terytorium znajdzie się w zasięgu 5G w 2023 roku, według raportu Analysys Mason, zrealizowanego we współpracy z Ericsson...

Cisco ogłosiło nową strategię pomocy dla dostawców usług komunikacyjnych i firm...

Cisco ogłosiło nową strategię pomocy dla dostawców usług komunikacyjnych i firm działających w branży internetowej na całym świecie w sprawniejszym łączeniu, zabezpieczaniu i automatyzacji...

Google ogłosił start regionu Google Cloud Warszawa, to pierwsza infrastruktura obliczeniowa...

Dziś, 14 kwietnia, Google oficjalnie ogłosił start regionu Google Cloud Warszawa, to pierwsza infrastruktura obliczeniowa globalnego dostawcy chmury publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej, powstała w...

Najnowsze

Aktualizacje do systemu Windows 11 mogą być bezpłatne dla nawet użytkowników...

Użytkownicy systemów Windows 7 i 8 będą mogli po prostu bezpłatnie zaktualizować system do nowego Windows 11. Nowy system pojawi się jeszcze w tym...

OnePlus połączy się formalnie z Oppo. Obie firmy i tak były...

Dyrektor generalny OnePlus, Pete Lau, ogłosił „nową podróż” dla firmy, w tym plan „dalszej integracji naszej organizacji z Oppo”. Lau ogłosił to za pośrednictwem...

Aż o 56% wyższa wydajność od konkurencji na bazie ARM i...

Firmy AMD i Google Cloud ogłosiły wprowadzenie nowych instancji T2D, czyli nowej rodziny maszyn wirtualnych dla Google Compute Platform.   Są to rozwiązania napędzane wyłącznie...

WYWIAD: Emmanuel Fromont, prezes operacyjny w regionie EMEA w Acer mówi...

Przy okazji Acer GPC 2021 miałem okazję, chociaż wyłącznie online, porozmawiać z jednym z najważniejszych ludzi w tajwańskiej firmie. Moim rozmówcą był bowiem Emmanuel...

Nigdy nie ufaj, zawsze weryfikuj, czyli jak nie dać się hakerom...

  Badania Vmware 2021 Global Security Insights Report wskazują, że w ostatnich miesiącach liczba ataków cyberprzestępczych drastycznie wzrosła. Prawie 80% firm twierdzi, że głównym powodem takiej sytuacji...