Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-37Dni -1Godzin -41Minut -41Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

PKO BP: Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła 5 mln.

Powiązane

Liczba aktywnych aplikacji IKO w PKO Banku Polskim przekroczyła 5 mln na koniec września, podali przedstawiciele banku. Bank chce wprowadzić do IKO fundusze inwestycyjne, możliwość zakupu obligacji Skarbu Państwa, zaś w przyszłym roku w większym stopniu skupić się na rozwoju aplikacji dla segmentu MŚP oraz rozwiązaniach chmurowych.

“5 mln aplikacji IKO to jest dopiero początek drogi, która będzie wiodła do tego, że za 5-10 lat będzie tych aplikacji mobilnych ponad 10 mln. Za kilka lat kontakt głosowy będzie bardzo ważnym elementem rozwoju tej aplikacji” – powiedział prezes Zbigniew Jagiełło podczas konferencji prasowej.

“Nasi klienci są i tylko mobilni – korzystają tylko z aplikacji mobilnej IKO i nie przychodzą do placówek, są klientami, którzy tylko przychodzą do placówek i pewnie już nie zmienią swojego przyzwyczajenia. Ale między tymi dwoma skrajnymi biegunami jest bardzo dużo klientów, którzy i korzystają z rozwiązań technologicznych i przychodzą do oddziałów i w oddziałach naturalną formą kontaktu jest kontakt głosowy, gdzie mówią do pracowników banków o swoich potrzebach i wyzwaniach związanych z finansowanie swoich potrzeb. Wpadliśmy na pomysł, który może nie jest specjalnie innowacyjny, ale ważny – żeby również w aplikacji mobilnej umożliwić im kontakt głosowy” – dodał prezes.

Jak poinformował dyrektor pionu sprzedaży detalicznej w PKO BP Grzegorz Oszest, dziennie bank aktywuje 2,5 tys. nowych kont IKO.

“Co 30 sekund ktoś albo dołącza do nas jako do banku, albo zmienia lub rozszerza zakres bankowania z nami. Cel na liczbę IKO wyznaczają nam klienci, którzy mówią nam, jak oni chcą się z nami komunikować” – powiedział Oszest.

Bank podał, że w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 mln zł.

“Te liczby są małym promilem tego, jakie skale transakcji odnotowujemy w samym IKO, ale napawają ogromnym optymizmem co do tego, jak to rozwiązanie będzie się propagowało wśród naszych klientów. Rozwiązanie umożliwia wykonywanie za pomocą komend głosowych lub poleceń pisanych operacji, takich jak przelewy czy doładowania, czy też pozwala na dość dogłębne zrozumienia ponad 100 innych zagadnień, z którymi klienci się do nas zwracają i udzielenie odpowiedzi w ramach dialogu prowadzonego z asystentem, tudzież przekierowanie do odpowiedniego miejsca w aplikacji mobilnej” – powiedział dyrektor biura rozwoju sztucznej inteligencji PKO BP Kamil Konikiewicz.

“Będziemy bardzo mocno stawiali na poprawę ergonomii i dodatkowe funkcje. Z pewnością będziemy szli w stronę tego, by asystent nie tylko realizował transakcje, nie tylko odpowiadał na bardziej podstawowe pytania, ale szedł w stronę doradztwa finansowego i inteligentnej analityki wydatków, bo to są funkcje, których klienci od nas oczekują. Asystent głosowy będzie wykorzystywany nie tylko w IKO, ale w całym banku” – dodał.

Według dyrektora departamentu usług cyfrowych w PKO BP Michała Macierzyńskiego, bardzo ważnym wdrożeniem w banku okazało się wprowadzenie możliwości zakładania konta “na selfie”.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wdrożenia, ponieważ już 1/3 wszystkich zakładanych zdalnie rachunków zakładana jest właśnie w ten sposób. Teraz co piąty rachunek w naszym banku jest otwierany w sposób zdalny, idziemy tu zgodnie z rynkowym trendem” – powiedział Macierzyński.

“Wczoraj uruchomiliśmy – i klienci mogą już ściągać wersję na Androida – płatności za autostrady. Jest to nasze autorskie rozwiązanie, robione z naszą spółką PKO Finat. To pozwala nam też planować na przyszłość rozwój IKO” – zaznaczył.

Wśród wdrożeń zaplanowanych na kolejne miesiące są m.in.: obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy umożliwienie zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.

“W 2021 rok więcej uwagi chcielibyśmy poświęcić klientom MŚP. To jest bardzo ważny dla naszego banku segment klientów. W tym momencie są dla nich podstawowe funkcje, ale chcemy, żeby klienci mieli własną część IKO i te funkcje firmowe skupiać. Ważne wyzwanie, przed którym stoimy my i cała gospodarka to chmura – chcemy, żeby IKO zaczęło działać w chmurze. Przy 10 mln aplikacji bez chmury tego nie da się zrobić” – powiedział dyrektor.

“Chcielibyśmy w IKO wprowadzić fundusze inwestycyjne, również możliwość łatwiejszego wglądu i zakupu obligacji Skarbu Państwa. Również pracujemy nad wieloma funkcjami płatniczymi w BLIK-u, które jeszcze w tym roku chcemy wdrożyć w IKO “- dodał.

Bank podał, że od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy IKO logowali się do niej 2,6 mld razy, wykonali 544 mln transakcji na łączną kwotę 152 mld zł. Klienci PKO BP i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tys. logowań, codziennie – 10,9 mln tapnięć.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348,04 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

DHL Express Polska czasowo wzmocni flotę Airbusem A300.

W związku z większym zapotrzebowaniem na transport przesyłek z Niemiec i Azji, DHL Express Polska dokona czasowego wzmocnienia floty lotniczej, poinformowała firma. "Obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie...

e-HR – nowoczesne rozwiązanie we współczesnych firmach. W codziennej pracy działu...

W codziennej pracy HR-owcy wykorzystują wiele dokumentów, które gromadzą w segregatorach. Teczki osobowe, CV kandydatów czy oferty pracy najczęściej przechowywane są na komputerach lub...

Orange i Oppo ogłosiły partnerstwo w zakresie personalizacji urządzeń i eSIM.

Orange i Oppo ogłaszają europejskie partnerstwo w zakresie wspólnych innowacji w celu pionierskiej personalizacji urządzeń dystrybuowanych na wolnym rynku i przewodzenia rozwojowi eSIM, podało...

Dell Technologies: 81% polskich organizacji priorytetyzuje cyfrową transformację.

Polskie organizacje są coraz mocniej zdigitalizowane, a 81% priorytetyzuje cyfrową transformację, wynika z badania "Digital Transformation Index 2020" Dell Technologies. "Tegoroczny indeks, w którym udział...

Oppo nawiązał współpracę z Deutsche Telekom ws. rozwoju 5G m.in. w...

Producent urządzeń mobilnych Oppo nawiązał strategiczną współpracę z jednym z wiodących operatorów usług telekomunikacyjnych w Europie - Deutsche Telekom, który w Polsce działa pod...

Najnowsze

Volvo dostarczy 17 elektrycznych autobusów dla MPK w Łodzi.

Volvo podpisało umowę na dostawę 17 elektrycznych autobusów miejskich dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łodzi, podała spółka. "Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łodzi na początku sierpnia...

Parlament Europejski: Polska Wódka wśród 100 produktów chronionych przed podrabianiem w...

Komisja Handlu Parlamentu Europejskiego rekomenduje Parlamentowi poparcie umowy między Unią Europejską a Chinami, której celem jest ochrona 100 regionalnych produktów europejskich w Chinach i...

LPP oczekuje kilkunastu mld zł przychodów w 2021 r.

LPP podchodzi optymistycznie do oczekiwań na przyszyły rok i spodziewa się kilkunastu mld zł przychodów w 2021 r. wobec 9 mld zł oczekiwanych w...

Rząd ma zająć się dziś m.in. projektami dot. promocji offshore i...

Rząd zajmie się dzisiaj m.in. projektem ustawy o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych oraz projektem uchwały Rady Ministrów, dotyczącym pierwszego etapu...

Prezes CCC: Udział e-commerce w sprzedaży Grupy przekroczy 50% w 2022...

Udział e-commerce w sprzedaży Grupy CCC przekroczy 50% w 2022 roku, tj. wyniesie więcej niż zakłada strategia (35-40%), zapowiedział prezes CCC Marcin Czyczerski. "Sprzyja nam...