Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-486Dni -14Godzin -13Minut -38Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji – Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.

 

W jaki sposób poprzez wykorzystanie technologii różne branże odpowiedziały na główne wyzwania nowego świata, jak zwiększyć sprzedaż cyfrową, zoptymalizować cyfrowe doświadczenia klienta oraz efektywnie współpracować z pracownikami w wirtualnym świecie – to tylko niektóre z tematów poruszonych przez ekspertów podczas dwudniowej konferencji online Liferay Vision.

 

“Sesje pokazują odpowiedzi korporacji na wyzwania współczesnego cyfrowego świata z uwzględnieniem oczekiwań klientów, pracowników, partnerów oraz całego społeczeństwa” – wyjaśnia Jonathan Tam, wiceprezes ds. marketingu w Liferay. “To dla nas przyjemność dzielić się z uczestnikami naszym doświadczeniem, jak technologia Liferay wspiera potrzeby biznesowe wielu różnych sektorów, takich jak finanse, energetyka czy telekomunikacja.”

 

Opinie czołowych analityków rynku
W sesji firmy badawczej Forrester zatytułowanej „Przyszłość platform cyfrowego doświadczenia: co napędza zmiany, wyzwania i obszary inwestycji”, przedstawione zostały główne wyzwania cyfrowej transformacji w dzisiejszym biznesie oraz to, jak platformy cyfrowe stają się fundamentem w zaspokajaniu potrzeb klientów i utrzymaniu konkurencyjności przedsiębiorstw.

 

Docelowo, klienci B2B powinni zachowywać się jak regularni konsumenci. Aż 73% Millenialsów jest zaangażowanych w decyzje zakupowe, nawet pokolenie wyżu demograficznego kupuje samochody przez Internet, nie odwiedzając salonu samochodowego. Firmy muszą przygotować swoje oferty pod przyszłe cyfrowe doświadczenia klientów, a nie skupiać się na pojedynczych punktach kontaktu bezpośredniego. Urządzenia, kanały i platformy to tzw. „klienci połączeni w 3D” – podkreśla Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).

 

Z kolei IDC przedstawił sesję zatytułowaną “Wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do transformacji przemysłu: zmieniająca się dynamika rynku i trendy w przemyśle”, podczas której przedstawiono dogłębne spojrzenie na najnowsze trendy i innowacje IT w różnych branżach, w szczególności w usługach finansowych, sektorze ubezpieczeń i produkcji.

 

„Tzw. „adaptowalność cyfrowa”, czyli zdolność organizacji do szybkiego przystosowania się do nowych warunków rynkowych poprzez wykorzystanie możliwość cyfrowych, stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powinna być ona postrzegana całościowo, wedle schematu: przywództwo i organizacja, operacyjność, marka i reputacja, klienci i ekosystemy, pracownicy i finanse. Pięć najważniejszych priorytetów dla organizacji, niezależnie od branży, to: efektywność operacyjna (44%), satysfakcja klienta (44%), wydajność pracowników (38%), zyski (37%) i innowacyjność (34%)” – dodaje Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).

 

DT-Global Business Consulting: jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej
Według ekspertów DT-Global Business Consulting większość firm ocenia przygotowanie swojej infrastruktury informatycznej jako nieadekwatne do środowiska pracy w czasach pandemii. 75% managerów chce dalszej digitalizacji, aby podnieść zyski, zredukować wydatki i wzmocnić jakość obsługi klienta. To dotyczy zarówno obszaru B2C jak i B2B. Pandemia z pewnością była motorem napędowym aż tak dużego rozwoju e-commerce w ostatnich latach – od rozwoju na poziomie 7% w skali roku przed Covid, do poziomu 15% w czasie jego trwania, po lekki spadek do poziomu 11% po szczycie pandemii, kiedy otworzono stacjonarną sprzedaż.

 

Firmy przechodzą na model hybrydowy z większymi inwestycjami w e-commerce, ponieważ już zrozumiano, że tylko w ten sposób efektywność sprzedaży wzrośnie. Około 40% firm badanych przez IDC uważa, że e-sprzedaż przyniesie im w kolejnych latach wzrost zysków na poziomie 20-25%. Są także firmy, których wzrost może być mierzony na poziomie nawet do 100%. Przechodzenie na e-handel, nie rezygnując oczywiście ze sprzedaży tradycyjnej, ma pozytywny wpływ nie tylko na sprzedawców, ale też cały ekosystem partnerów – dystrybutorów i dostawców.

 

„E-handel B2C jest zdecydowanie łatwiejszą materią niż B2B. W drugim przypadku osiągnięcie pożądanych rezultatów wymaga większego nakładu zaangażowania i środków, a także wiedzy, jak pozyskiwać partnerów. Tradycyjna oferta obroni się wśród dotychczasowych klientów, którzy są już do niej przyzwyczajeni. Wyzwaniem jest zmiana modelu sprzedaży, dotarcie z nią do nowych kontrahentów i partnerów oraz w dłuższej perspektywie – utrzymanie ich. Kluczowym pytaniem pozostaje zatem jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej” – podkreślił Daniel Thornley, Prezes DT-Global Business Consulting.

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży”: Dariusz Kwieciński, prezes Fujitsu Polska, gościem pierwszego odcinka drugiej serii programu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Sopra Steria i OVHcloud rozszerzają partnerstwo. Nowa wspólna oferta usług w...

OVHcloud, wiodący europejski dostawca chmury oraz Sopra Steria, lider w dziedzinie doradztwa, usług cyfrowych i rozwoju oprogramowania, ogłosiły rozszerzenie partnerstwa w Europie. Współpraca skupiać się...

Eksperci alarmują, brakuje ekspertów od cyberbezpieczeństwa. Specjalistów jak na lekarstwo…

Cyberataki, których od momentu wybuchu pandemii doświadczyło pół miliona Polaków, to piąte (obok polaryzacji politycznej, walki o rynki między mocarstwami, degradacji naturalnych ekosystemów i...

Jak Samsung tworzy innowacje przyszłości, wyjaśnia Telly Lee, wiceprezes działu Home...

Żyjemy w szybko zmieniającym się świecie, który wymaga od nas nieustannej adaptacji. Najnowsze urządzenia i technologie Samsung wyznaczają nowe ekscytujące kierunki w różnych dziedzinach...

“W zdrowiu i w chorobie” czyli jaki wybrać dostawcę chmury?

Wraz z popularnością chmury obliczeniowej, pojawia się na rynku coraz więcej dostawców usług cloud. Niestety jak ze wszystkim - im większy wybór, tym trudniej...

Nowe taktyki ataków na organizacje przemysłowe, wnioski z nowego raportu Kaspersky.

Eksperci z firmy Kaspersky wykryli nową, szybko ewoluującą serię kampanii cyberszpiegowskich, w ramach której zaatakowano ponad 2 000 przedsiębiorstw przemysłowych na całym świecie. Tym,...