Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 15-21 lutego w dni handlowe była niższa o 23% od ubiegłorocznej wartości w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). To wynik wyższy o 1 pkt proc. od rezultatu z poprzedniego tygodnia i o 6 pkt proc. niższy od odwiedzalności notowanej tuż po otwarciu galerii po trzecim lockdownie.
“Zgromadzone dane pokazują różnice w odwiedzalności bardzo dużych i średnich obiektów handlowych. Galerie o największej powierzchni, przekraczającej 60 tys. m2 GLA odnotowały odwiedzalność o ok. 30% niższą niż w roku ubiegłym. Większą popularnością cieszyły się centra o średniej wielkości (20-40 tys. m2 GLA), które zanotowały odwiedzalność na poziomie ok. 80%. Wyniki odwiedzalności nie rozkładają się również równomiernie na terenie całego kraju. Zdecydowanie w najlepszej sytuacji znajdują się obiekty położone w południowej części Polski” – czytamy w komunikacie.
Dane od dostawców terminali płatniczych i banków wskazują na dużą liczbę i wyższą wartość płatności dokonywanych bezgotówkowo – mimo niższej odwiedzalności. Jest to w części efekt realizacji odroczonych potrzeb zakupowych oraz zmiany nawyków konsumentów w związku z pandemią COVID-19, podano także.