Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-156Dni -19Godzin -1Minut -59Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego: Sprzedaż opon spadła średnio o 13% r/r w 2020 r.

Powiązane

Producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali spadki sprzedaży na rynek sięgające średnio 13% niemal we wszystkich segmentach opon w całym 2020 roku, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Wzrost sprzedaży odnotowano w segmencie opon całorocznych – o 48,4%, opon do motocykli – o 11% i ciężarowych – o 1,9%. Zmalała dynamika sprzedaży opon do samochodów osobowych – o 14,9%, dostawczych – o 17,3%, do SUV-ów – o 13,7% oraz przemysłowych – o 2,2% i premium – o 4,9%.

“Branża motoryzacyjna jest wielkim poszkodowanym pandemii COVID-19. Ogromne spadki produkcji i sprzedaży, zerwane łańcuchy dostaw i okresowe przestoje w produkcji oznaczają straty, których nie da się szybko odbudować. To przekłada się także na producentów opon. Mamy nadzieję, że delikatne odbicie w czwartym kwartale będzie zwiastunem poprawy w 2021 roku. Priorytetem w branży oponiarskiej było utrzymanie miejsc pracy i mamy nadzieję, że w tym roku sytuacja pandemiczna oraz gospodarcza umożliwią kontynuowanie tego założenia oraz stopniowy powrót na ścieżkę wzrostu” – powiedział prezes PZPO Maciej Winiarz, cytowany w komunikacie.

“Czwarty kwartał 2020 rzeczywiście przynosi nadzieję na powrót optymizmu – zahamował częściowo spadki sprzedaży opon i potwierdził już wcześniej obserwowane trendy rosnącej popularności opon całorocznych, premium i do SUV. Udział opon całorocznych w ogólnej sprzedaży wzrósł już do 16%. Bardzo cieszy duży udział opon premium w ogólnej sprzedaży – który sięgnął aż 30%. To pokazuje, że kierowcy zaczynają mocniej doceniać jakość i bezpieczeństwo na drodze, które w tak dużym stopniu zależy właśnie od opon” – dodał dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki.

Także w całej Europie rok 2020 był dla branży oponiarskiej bardzo trudny. Opony na montaż fabryczny (OE) zostały najbardziej dotknięte skutkami pandemii – odnotowując spadek o-23% dla opon do samochodów osobowych i 18% dla ciężarówek. Również na rynku wtórnym sprzedaż opon do osobówek odnotowała dwucyfrowe obniżki na poziomie 12%, w tym 20% w przypadku opon zimowych i 13% – letnich. Jedynie sprzedaż opon wielosezonowych zachowała pozytywny trend. W segmencie opon ciężarowych odnotowano spadek o 4%, a opon motocyklowych o 9%, podczas gdy sprzedaż opon rolniczych utrzymywała się na poziomie podobnym jak w roku ubiegłym, podano również.

“Pandemia COVID-19, powtarzające się lockdowny i konsekwentnie nakładane ograniczenia mobilności, a także kryzys gospodarczy – który nastąpił po zamknięciu niektórych fabryk – wywarły silny wpływ na sektor oponiarski, nie tylko pod względem sprzedaży, ale także pod względem utraconych miejsc pracy. Niestety, ogromny spadek cen opon do nowo produkowanych samochodów osobowych nie jest zaskoczeniem i jest bezpośrednią konsekwencją spadku produkcji o -23,7%, ogłoszonego na 2020 r. przez przemysł samochodów osobowych w UE w związku z pandemią COVID-19. Dla naszego sektora kluczowe będzie kontynuowanie współpracy z instytucjami Unii Europejskiej i rządami krajowymi w celu opracowania programów ułatwiających ożywienie, aby wesprzeć gospodarkę i społeczeństwo w wyjściu z tego bezprecedensowego kryzysu” – powiedziała sekretarz generalna ETRMA Fazilet Cinaralp.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku – firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.

 

KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego: Wskaźnik nastrojów w branży moto wzrósł do 50/100 w grudniu 2020 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

CD Projekt zapowiada przesunięcie Patcha 1.2 do ‘Cyberunk 2077’ na II...

CD Projekt przesuwa termin wypuszczenia Patcha 1.2 do gry "Cyberunk 2077" na drugą połowę marca z planowanego terminu lutowego., podała spółka. Wyjaśniła, że ze...

Niedzielski: Szczyt zachorowań w III fali pandemii ma być na poziomie...

W szczycie zachorowań III fali pandemii COVID-19 średnia dzienna liczba nowych, potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem ma być na poziomie 10-12 tys. po uwzględnieniu danych...

Biedronka stworzy 16. region logistyczny ze stolicą w Gorzowie Wlkp. od...

Centrum dystrybucyjne w Gorzowie Wielkopolskim stanie się samodzielną stolicą nowego 16 regionu w sieci Biedronka, obsługując ok. 170 sklepów w swoim regionie, podała sieć....

Indeks WIG20 wzrósł o 0,8% na zamknięciu w środę.

Indeks giełdowy WIG20 wzrósł o 0,8% wobec poprzedniego zamknięcia i osiągnął poziom 1 937,9 pkt w środę, 24 lutego. Indeks WIG wzrósł o 0,99% wobec poprzedniego...

Epson Eco Values – badanie zlecone przez Epson wskazuje na najważniejsze...

Wnioski płynące z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Epson są jasne - jeśli pandemia ma mieć jakieś pozytywne skutki, prawdopodobnie będą one dotyczyły poprawy...