Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-129Dni -3Godzin -26Minut -27Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Ponad jedna czwarta graczy na całym świecie ukrywa prawdę przed rodzicami, ile czasu poświęca na gry. Co zostało potwierdzone w badaniu od Kaspersky czy panelu „Mums Got Game”

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Ponad jedna czwarta (27%) graczy na całym świecie ukrywa prawdę, ile czasu poświęca grom, i skrywa ten fakt przed rodzicami – wynika z globalnego badania firmy Kaspersky. Problem ten stał się tematem dyskusji podczas panelu na żywo „Mums Got Game”.

 

Nowe badanie, zlecone przez firmę Kaspersky i przeprowadzone przez organizację Savanta w listopadzie, dotyczyło grania w gry komputerowe w 2020 r. i obejmowało 5 031 respondentów z 17 krajów. Badanie miało na celu przyjrzenie się, jak zmieniła się dynamika między graczami a ich rodzicami, oraz zastanowienie się, jak można przełamać bariery oraz stygmatyzację.

 

Według graczy biorących udział w badaniu wstyd związany z graniem w gry wideo wynika z wciąż pokutującej stygmatyzacji tej aktywności, która często postrzegana jest jako „niezdrowa” (61%) lub „negatywnie wpływająca na mózg” (42%).

 

Największe rozczarowanie graczy wynika z tego, że mimo dostrzegania wielu pozytywnych aspektów gier – takich jak rozwój kreatywności (43%), umiejętności społecznych (34%) czy rozwiązywania problemów (31%) – ich rodzice są mniej skłonni zainteresować się ich pasją, głównie dlatego, że samo granie, jak i społeczne elementy tej aktywności są zupełnie inne niż w przypadku takich rozrywek jak kino czy muzyka.

 

Połowa graczy (47%) uważa, że gdyby ich rodzice otworzyli się na gry, ich ogólne relacje uległyby poprawie.

  • Aby temu zaradzić, firma Kaspersky zorganizowała wraz z trzema mamami panel dyskusyjny „Mums Got Game”. Mamy te same są graczami albo wychowały profesjonalnych graczy i mają dużo do powiedzenia w tym temacie:
  • Anne Fish, mama Benjyfishy’ego (który gra w Fortnite dla grupy NRGgg i posiada 2,5 mln subskrybentów na Twitchu),
    Keza MacDonald, redaktorka sekcji o grach wideo w magazynie Guardian,
  • Ruth Payne, mama Behzingi (członka grupy Sidemen posiadającej 4 mln subskrybentów w serwisie YouTube).

 

“W tym roku wiele osób znalazło w grach ogromne wsparcie. Dawały im pocieszenie, wytchnienie i pozwalały zawierać przyjaźnie w tych trudnych czasach. Niestety negatywne postrzeganie tego rodzaju aktywności może stanowić przeszkodę w prowadzeniu otwartego dialogu oraz budowaniu relacji w wielu rodzinach. Mamy nadzieję, że mądre wypowiedzi mam pomogą zapoczątkować lepsze i bardziej pozytywne rozmowy pomiędzy graczami a rodzicami.” – podkreślił Andrew Winton, odpowiedzialny za marketing w firmie Kaspersky.

 

Wybrane fragmenty wypowiedzi z dyskusji online:

Anne

  • eSport oraz gry komputerowe umożliwiają nabywanie uniwersalnych zdolności, takich jak umiejętności przywódcze czy komunikacyjne, które stanowią przedmiot nauczania na studiach wyższych.
  • Urządzenie do grania w miejscu publicznym oznacza, że może ono stać się tematem rozmów rodzinnych.
  • Skoro i tak wszyscy utknęliśmy w domach, możemy teraz bardziej zainteresować grami, w jakie grają nasze dzieci.

 

Keza

  • Należy wspierać pasje swoich dzieci, nawet jeśli sami ich nie podzielamy.
  • Chodzi o to, by traktować gry jak każde inne zainteresowanie, niekoniecznie jako potencjalne zło.
  • Kariery związane z grami są dobrze płatne i mogą zahaczać o różne dziedziny, jak muzyka czy sztuka, tworzenie programów, projektowanie, pisanie… a nawet dziennikarstwo.

Ruth

  • Ważne jest, by monitorować, co robią dzieci, ale trzeba też im zaufać.
  • Nie musisz umieć grać, żeby mieć otwarty umysł.
  • Dzięki grom mój syn Ethan zyskał ogromną pewność siebie.
  • Znajomi poznani podczas gier stanowią potężny system wsparcia.

 

Dyskusja została opublikowana w serwisie YouTube 9 grudnia 2020 r.: https://youtu.be/eitgVTe8pew

Mazowiecki Urząd Celno-Skarbowy kwestionuje rozliczenie CIT Action… sprzed ponad dekady. Kwota robi wrażenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Biuro Informacji Kredytowej: 20% Polaków korzystało lub korzysta z usług chroniących...

Mimo że Polacy mają coraz większą świadomość zagrożeń i skutków kradzieży tożsamości, a 53% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych, z oferty usług zapewniających...

Sprzedaż Carsmile wzrosła o 141% r/r do prawie 2 000 umów...

Carsmile zawarł rekordową liczbę prawie 2 000 umów wynajmu i leasingu samochodów w 2020 r., podała spółka. To wzrost o 141% względem 2019 r.,...

Intel rozbudowuje centrum badawczo-rozwojowe w Gdańsku.

Intel rozpocznie rozbudowę gdańskiego kampusu firmy - największego centrum badawczo- rozwojowego Intel w Unii Europejskiej, podał koncern. Prace ruszą na początku roku, a planowany...

All In! Games: Ponad 500 tys. kopii ‘Ghostrunnera’ sprzedało się do...

Gra "Ghostrunner" na 31 grudnia 2020 r. sprzedała się w 500 tys. kopii, podało All In! Games w oparciu o dane cząstkowe oraz liczbę...

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej.

Microsoft i SAP ogłosiły partnerstwo dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej, podał koncern. "Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i...

Najnowsze

Jak zmienił się krajobraz cyberzagrożeń podczas pandemii? W najnowszym raporcie, eksperci...

W minionym roku cyberprzestępcy wykazywali się wyjątkową aktywnością. Miało to oczywiście w dużym stopniu związek z masowym przejściem pracowników biurowych na tryb pracy zdalnej....

2020 z rekordami cyberprzestępczości. Praca hybrydowa główną przyczyną.

Już dziś można założyć, że klasyczny model pracy stacjonarnej sprzed wybuchu pandemii przejdzie do historii. Firmy adaptują się więc do nowej rzeczywistości. Jak informuje najnowsza analiza...

Niedzielski: Sklepy w galeriach oraz muzea będą otwarte od 1 lutego...

Sklepy w galeriach handlowych zostaną otwarte od 1 lutego w ścisłym reżimie sanitarnym, poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski. Otwarte mają zostać także galerie sztuki i...

Bank Pekao: 57% polskich MŚP obawia się zamknięcia działalności na stałe.

Ponad połowa (57%) polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) uważa, że grozi im zamknięcie działalności na stałe, w porównaniu z 38% w innych krajach...

Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej: Wpłynęło 168 nowych spraw w...

Do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie wpłynęło 168 nowych spraw z czego 48 z nich toczyła się online, a w 18...