Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

-1357Dni -17Godzin -14Minut -29Sekund

 

 

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Prawie połowa grających mobilnie Polaków płaci za postępy w grze, najczęściej do 50 zł miesięcznie, wynika z badania Huawei CBG Polska

Mariusz Laurisz
Mariusz Laurisz
Z branżą nowych technologii związany od ponad dwóch dekad. Od czterech lat Redaktor Naczelny oraz Wydawca magazynu IT Reseller Polska.

Powiązane

Już prawie połowa Polaków gra na smartfonie lub tablecie (49%). Stawiamy na tę formę rozrywki, ponieważ można na nich grać wszędzie, mając przy tym duży wybór bezpłatnych tytułów bez wygórowanych wymagań sprzętowych. Ta przystępność sprawia, że aż 60% graczy mobilnych ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, 36% w ostatnim tygodniu, a 46% chce szybciej osiągnąć cele i testować kolejne gry, więc korzysta z mikropłatności. Dzięki wirtualnym zakupom chcą przede wszystkim skracać czas rozwinięcia swojej postaci, zwiększać szanse na wygraną czy cieszyć się rozgrywką bez zbędnych przerw. Zazwyczaj przeznaczają na to do 50 złotych miesięcznie – wynika z badania Huawei CBG Polska.  

 

Chętnie inwestujemy w postępy

Gry mobilne są codziennością polskich użytkowników smartfonów i tabletów, korzysta z nich już 49% Polaków. Aż 46% osób grających na tych sprzętach płaci za postępy w grze. Odsetek ten jest zdecydowanie wyższy wśród mężczyzn (56% z nich) niż wśród kobiet (38%). Najrzadziej z mikropłatności korzystają młodzi dorośli w wieku do 24 lat (tylko 31% z nich), a najchętniej osoby w wieku 25-34 lata (55%).

 

Ile Polacy wydają w grach mobilnych?

Najczęściej jest to kwota w przedziale 11-50 zł, na co miesięcznie decyduje się 22% mobilnych graczy. Większe kwoty, czyli od 51 do 100 zł, wydaje 8%. A powyżej 100 zł miesięcznie na mobilną rozgrywkę przeznacza 5% grających. Podobny odsetek (6%) płaci mniej niż 10 zł miesięcznie.

 

Za co najchętniej płacą gracze i dlaczego?

Wirtualne zakupy najczęściej dotyczą przedmiotów (18% grających), umiejętności (17%), wirtualnej waluty i przepustek sezonowych (16%), a także nowych ubrań lub wyglądu postaci (14%). Co ciekawe, znacznie większy odsetek wśród grających kobiet niż mężczyzn (13% wobec 9%) jest w stanie zapłacić za odblokowanie dodatkowych misji i niedostępnych w grze miejsc. Wśród mobilnych graczy najczęstszym powodem, dla którego decydują się na mikropłatności, jest chęć grania dłużej, bez przerw na reklamy, na co wskazało 14% graczy. Również dla 14% liczy się szybkie przejście do kolejnego etapu lub misji, a 13% mikropłatności pomagają wyjść z trudnych sytuacji w grze oraz szybciej rozwinąć swoją postać. Chęć wygrania to powód płatności wskazany przez 12% grających.

 

Głodni coraz to nowszych gier

Dlaczego tak chętnie gramy na urządzeniach mobilnych? Zdaniem 68% graczy mobilny gaming jest popularny, ponieważ zapewnia pełną swobodę – można grać zawsze, kiedy ma się na to ochotę. Bardzo istotne jest także to, że łatwo i szybko możemy ściągnąć nowe tytuły i nie musimy spełnić wygórowanych wymagań sprzętowych – na co wskazało 28% grających. Duży wybór darmowych gier zachęcił do grania na smartfonie 24% osób z tej grupy, a 12% kontynuuje w ten sposób rozgrywkę rozpoczętą na innej platformie, tj. komputerze lub konsoli. Większość grających mobilnie w Polsce bardzo często ściąga ze sklepu producenta coraz to nowe tytuły.

 

Sklepy z aplikacjami, takie jak Huawei AppGallery, zapewniają graczom duży wybór darmowych gier o niskich wymaganiach sprzętowych, dzięki czemu działają one na większości smartfonów na zadowalającym poziomie. Ta przystępność mobilnego gamingu sprawia, że użytkownicy chętnie testują nowe tytuły. Z naszych danych wynika, że 60% graczy ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, z czego 36% zrobiło to w ostatnim tygodniu. Dlatego gracze mobilni chcą szybszych postępów, za co są w stanie zapłacić – chcą osiągnąć cel i przejść do kolejnego tytułu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mobilnych odkrywców, regularnie dodajemy do AppGallery nowe gry. Warto więc regularnie śledzić ofertę sklepu – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

 

Gramy i… oglądamy, słuchamy

Czy grając, skupiamy się wyłącznie na grze, czy może towarzyszą nam w tym inne aktywności? Okazuje się, że aż 76% graczy wykonuje kilka czynności równocześnie. Taki multitasking jest szczególnie popularny wśród najmłodszych gamerów (do 24 roku życia), wśród których osiąga poziom 86%. Najczęściej równolegle z graniem słuchamy muzyki – robi to blisko połowa graczy (45%). Co trzeci w tym samym czasie lubi oglądać filmy i seriale (32%), a co czwarty przegląda social media (23%). Co ciekawe 1 na 10 aktywnie współtworzy społeczność graczy, rozmawiając z innymi na komunikatorze gry.

 

GFT przejmuje Sophos Solutions od Advent International

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Newsletter

Social media

Najpopularniejsze

Feardemic rozbudowuje portfolio gier, liczy na poszerzenie grona odbiorców.

Feardemic - spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror - poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO...

Warszawski Instytut Bankowości/Związek Banków Polskich: 86% Polaków czuje się bezpiecznie, korzystając...

Liderem w obszarze cyberbezpieczeństwa są banki (54%), wyprzedzając tym samym firmy technologiczne (31%) oraz wojsko i policję (30%), wynika z badania "Postawy Polaków wobec...

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Rząd planuje powołanie Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, które ma zajmować się wyłącznie problemami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa, poinformował premier Mateusz Morawiecki. Planowane są zmiany ustawy o...

Biuro Informacji Kredytowej: Wartość pożyczek od firm pożyczkowych wzrosła o 119,9%...

Firmy pożyczkowe udzieliły w czerwcu finansowania na kwotę 661 mln zł (wzrost o 119,9% r/r), wynika z danych Biura Informacji Kredytowej (BIK). Średnia wartość...

Huawei podczas International Automobile Industry Exhibition w Szanghaju ogłosił rozpoczęcie sprzedaży...

Huawei rusza ze sprzedażą na chińskim rynku pierwszego samochodu z technologią Huawei na pokładzie. Od środy 21 kwietnia, elektryczny samochód SERES SF5 będzie dostępny...

Najnowsze

Poważna luka bezpieczeństwa w procesorach Apple

Badacze z kilku amerykańskich uczelni (m.in. University of Texas w Austin i University of California, Berkeley) odkryli poważną lukę w zabezpieczeniach chipów Apple M1...

Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s za...

Cisco ogłosiło sukces, jakim jest przesył danych z prędkością 800 Gb/s transatlantyckim kablem komunikacyjnym Amitié, który biegnie przez 6 234 km - z Bostonu...

Snowflake współpracuje z NVIDIA, aby dostarczyć klientom kompleksową platformę AI

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła na konferencji NVIDIA GTC rozszerzoną współpracę z firmą NVIDIA. Jej efektem będzie wzmocnienie pozycji klientów korporacyjnych dzięki platformie...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud, pierwszym na...

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie Oracle Fusion ERP Cloud. Będzie to pierwszy w sektorze bankowym system Enterprise Resource Planning (ERP) działający całkowicie w chmurze....

OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service inicjując...

Grupa OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40...